Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand dit probleem ook?

Sinds eind april 2007 heb ik een A-100.
Hij valt nu dus NET buiten de garantie.

Het probleem:
Bij gebruik van de zoomlens gaat de belichting de mist in.
Helemaal ingezoomd? --> Overbelicht
Helemaal uitgezoomd? --> Onderbelicht
Dit gaat zo fanatiek, dat de opnames zonder handmatig een aantal stops te corrigeren niet bruikbaar zijn.

Het vreemde is dat dit probleem pas echt optreed, sinds ik een tweede lens er bij heb, en dus af en toe van lens wissel.

De fotoshop zegt: Lever hem maar in bij het service center.
Ze doen daar niet zo moeilijk als hij nog maar heel kort buiten garantie valt.
Service center zegt: Nee, helaas. Buiten garrantie is buiten garrantie....

Adviezen hoe dit verder op te lossen zijn welkom.

Verwijderd

Garantie is een weinigzeggend begrip, je mag verwachten dat hij langer meegaat. Je hebt een koopovereenkomst met de verkoper, zorg dat hij het regelt. Wil hij van niks weten, stel hem dan in gebreke en stuur het indien nodig door naar je rechtsbijstand.

Ga hoe dan ook niet in conclaaf met de importeur tenzij de verkoper failliet is.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
euh??? buiten de garantie? Voor electronische apparatuur en andere duurzame spullen is wettelijk een 2 jarige garantie periode vastgelegd. Een fabrikant kan dan wel 1 jaar geven, maar je verkoper moet dan die resterende periode afdekken. Dat is niet jou probleem.... (daar zal de verkoper helaas anders overdenken in 99,9% van de gevallen.) Daarnaast kun je altijd een beroep doen op coulance omdat je wel mag verwachten dat je camera langer dan 13 maanden meegaat. Teruggaan naar de verkoper is het advies....

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-01 16:35
teigetjuh schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 13:28:
euh??? buiten de garantie? Voor electronische apparatuur en andere duurzame spullen is wettelijk een 2 jarige garantie periode vastgelegd.
Misschien moeten we eens proberen om die misvatting de wereld uit te helpen, want hij komt iedere keer terug in topics als deze...

Punctuality is the politeness of kings

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:05

Garyu

WW

Als het een bekende productiefout is heb je een redelijke kans dat ze het voor je repareren zonder kosten. Zo heb ik mijn tweedehands D70 in het buitenland ter reparatie aangeboden omdat de lichtmeting na drie jaar kapot was gegaan (ongeveer hetzelfde als je beschrijft). Een kostenopgaaf konden ze niet geven, maar goed, zonder camera rondlopen was ook zoiets.

Uiteindelijk een rekening van 0,- gekregen. Misschien dat dit bij Sony ook zou kunnen?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:46

hamsteg

Species 5618

Mijn ervaring met Sony is ook louter positief. 4 Jaar na dato alsnog de CCD vervangen voor nop, de F717 ... een oudje maar hij doet het nog steeds goed. Heel goed op de hoogte gehouden middels mailtjes en hun tracking systeem.

Wat is het alternatief ... een camera die het niet doet? Bel met de technische afdeling en vraag wat er aan kosten verwacht kan worden. Misschien geven ze zelf al aan dat het nog binnen de garantie is.

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

Pagina: 1