[XP] Docs & settings map opent bij opstarten na usb stick*

Pagina: 1
Acties:

• programfile
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik werk in een computerwinkel, waar ik regelmatig software installeer op klantcomputers vanaf mijn usb stick. Nu heb ik de laatste tijd dat wanneer ik mijn USB stick in een computer heb gehad, de eerstvolgende keer dat de pc opstart, de map documents en settings opent bij het opstarten.

Stick gescant op virussen maar niets gevonden, register bij currentversion/run of runonce gecheckt maar staat ook niets bij.

ik kom er maar niet achter hoe het kan dat die verrekte map elke keer opent bij het opstarten.
Wie heeft dit eerder meegemaakt?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat is waarschijnlijk een snelkoppeling in een van de 6 opstartlokaties met een pad waar spaties in zitten zonder dat deze door quotes escaped worden :)

Loop ze nog eens goed na?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
alt-92 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 13:17:
Dat is waarschijnlijk een snelkoppeling in een van de 6 opstartlokaties met een pad waar spaties in zitten zonder dat deze door quotes escaped worden :)

Loop ze nog eens goed na?
Kan je met autoruns toch nagaan?

• programfile
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik ben erachter:

TASKMON.EXE stond verborgen op mijn stick , die kopieert zich automatisch naar system32 map.
Het mooie ervan is ook nog dat het pictogram van het bestandje een afbeelding is van een virus.

Het is wel een verborgen bestand, dus valt niet meteen op.

Kan op slot

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:08
programfile schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 14:00:
Ik ben erachter:

TASKMON.EXE stond verborgen op mijn stick , die kopieert zich automatisch naar system32 map.
Het mooie ervan is ook nog dat het pictogram van het bestandje een afbeelding is van een virus.

Kan op slot
Het pictogram is niet alleen een virus. Het bestand waarschijnlijk ook.
Hier staat in de system32 directory alleen taskmgr.exe. Taskmon staat er niet in.

• sjunnie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:41

sjunnie

U mag ook Sjun zeggen

Met andere woorden heb je nu andere klantcomputers zitten opzadelen met dat virus. :/

Als ik een suggestie mag doen; zorg voor een tegen schrijven beveiligde stick, of nog beter:
formatteer je stick als NTFS, geef alleen bepaalde gebruikers schrijfrechten en geef iedereen leesrechten.
Op die manier hoef je nooit meer na te denken over schrijfbeveiligen; in je eigen pc kun je alles, in de klantpc alleen lezen. :Y)

If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
sjunnie schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 14:13:
Met andere woorden heb je nu andere klantcomputers zitten opzadelen met dat virus. :/

Als ik een suggestie mag doen; zorg voor een tegen schrijven beveiligde stick, of nog beter:
formatteer je stick als NTFS, geef alleen bepaalde gebruikers schrijfrechten en geef iedereen leesrechten.
Op die manier hoef je nooit meer na te denken over schrijfbeveiligen; in je eigen pc kun je alles, in de klantpc alleen lezen. :Y)
Dat schiet toch niet op als het virus óp die stick staat. Dan kan er nog steeds naar de harde schijf geschreven worden? En ondertussen kan via z'n eigen pc een nieuw virus worden verspreid.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• sjunnie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:41

sjunnie

U mag ook Sjun zeggen

Jaap-Jan schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 14:17:
[...]
Dat schiet toch niet op als het virus óp die stick staat. Dan kan er nog steeds naar de harde schijf geschreven worden? En ondertussen kan via z'n eigen pc een nieuw virus worden verspreid.
ja d'oh.. je moet wel met een schone stick beginnen natuurlijk.

De insteek is dat er juist vanaf een klantenpc niets naar de stick geschreven mag/kan worden.
Als hij z'n eigen pc tenminste virusvrij weet te houden... dat dan weer wel. B)

[ Voor 8% gewijzigd door sjunnie op 15-05-2008 14:21 ]

If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

programfile schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 14:00:

Kan op slot
Lijkt me dan niet zo verstandig - hoezo heb jij op je eigen toolkit een hidden systemfile nodig? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1