Toon posts:

[XS4ALL] Oud demon abbo wil niet draadloos

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn zwager heeft een XS4ALL internet abbonement (Over genomen van Demon), nu is het probleem dat XS4ALL maar 1 mac adres toe laat van uit de verbinding(en dat je 2 uur mag wachten voor de nieuwe is vrij gegeven). Dit zou geen probleem moeten zijn gezien we aan de modem(Zyxel 650R) met 1 lan verbinding een wireless accespoint(Conceptronics E54APM) hebben gehangen. Je zou zeggen dat hij dan het mac adres van de accespoint door geeft en niet van de pc's die contact willen hebben via internet. Dit is naar onze mening niet het geval. Er mag maar 1 van de 2 laptops verbinding hebben met internet.

Heeft hier iemand ervaring mee? Zo ja is dit op te lossen, of zit er niets anders op dan een modem router met draadloos te kopen?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ken de Zyxel 650R niet zo. Zit daar geen ingebouwde router functie op? Wat voor IP's krijg je?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 15:17

lier

MikroTik nerd

Noork schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 11:20:
Ik ken de Zyxel 650R niet zo. Zit daar geen ingebouwde router functie op? Wat voor IP's krijg je?
Gewoon router functionaliteit, lijkt op een misconfiguratie...

@TS, post ten eerste eens een ipconfig /all van de laptop (om te zien of deze een publiekelijk IP adres toegewezen krijgt).

Ten tweede, een accesspoint is volledig transparant en zal dus nooit een MAC adres door geven (daar heb je een router voor nodig).

[ Voor 14% gewijzigd door lier op 15-05-2008 11:26 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Dit is vrij logisch te verklaren.
Je hebt namelijk een model welke jaren geleden door Demon is uitgeleverd in de zogenoemde "bridge-mode".
Zet deze dus gewoon om naar router mode.
Zie. http://www.zyxelsupport.nl/z009.html

Het MAC-adres(zie ook onderzijde van de modem Ethernet Addres A0:C5 etc. etc.) zal dus voor alsnog geaccepteerd moeten worden en je kan de AP(met bijvoorbeeld ip-adres 192.168.1.2) daarna gewoon aansluiten op de ZyXEL modem.

Ik neem aan dat de Conceptronics E54APM geen WAN router is....