Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 04:44
Hoi allen,

Ik heb al heel het internet afgestruind naar een oplossing hiervoor en begin enorm gefrustreerd te raken. Wellicht dat iemand hier mij kan helpen.

Eergisteren deed mijn internetverbinding op Vista het prima, het draaide als een zonnetje. Ik heb een glasvezel verbinding met DHCP, lekker simpel, recht toe recht aan, je steekt je netwerkkabel in de ethernetpoort en je bent klaar.

Gisteren start ik mijn computer op in Vista en krijg ik de melding dat mijn netwerkkabel niet verbonden is. Goed, ik controleren en ja, mijn netwerkkabel steekt wel degelijk in mijn netwerkkaart en de ethernetpoort voor mijn internetverbinding. Dus ik hem eruit gehaald en weer erin gedaan, kabels verwisseld, nog steeds geen verandering. Ik dacht dan, misschien is er een storing met de provider.

Even later besluit ik toch maar op te starten in XP (heb een dual-boot config) en daar heb ik dan weer wél internet. Dus ik gelijk met een groot vraagteken op m'n hoofd. Misschien een driver probleem in Vista dacht ik, dus ik gelijk de nieuwste drivers gedownload voor m'n Realtek 8111B onboard LAN chip. Maar dat maakt niets uit.

Ik dan maar Googelen naar een oplossing, maar nog helemaal niets.

Wat mij verder ook opviel is dat normaal gesproken je bij een netwerkkaart een lampje ziet branden als er gewoon een verbinding is. Zodra ik mijn computer aanzet zie ik ook dat lampje branden bij m'n netwerkkaart (of LAN chip) als tie bezig is met de POST. Zodra Vista begint in te laden gaat op een gegeven moment dat lampje uit en dus geen 'fysieke' verbinding.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? In XP draait mijn internetverbinding als een zonnetje, maar in Vista van de ene op de andere dag ineens niet meer. Ik heb verder geen andere instellingen gewijzigd in Vista. Heb hem gewoon keurig uitgezet eergister, doe hem gister weer aan en geen verbinding

Help please!

(Ik draai Windows Vista 64-bit Ultimate en Windows XP 32-bit Professional, met Intel Core 2 Duo E8200 @ 2.85GHz, 4GB DDR2 RAM, Gigabyte GA-EX38-DS5 mobo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:24

allure

Titaan fase 2/3

Is de netwerkkaart wel ingeschakeld?
Mischien een firewall die de boel tegenhoudt?
Heb je mischien een update gedraaid van windows? (SP1?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
In dit geval staat het los van mijn firewall. Hij geeft aan dat mijn netwerkkabel niet verbonden is met mijn netwerkkaart, dit terwijl dat wel het geval is. Dus niet dat hij geen IP adres kan vinden of iets dergelijks. Dat icoontje op je taakbalk waar je 2 computers ziet en een rode kruis 'x'.

Ik kan er geen touw aan vastknopen waar het aan ligt. Mijn ISP suggereerde dat ik mijn netwerkkaart instel op 100Mbit Full Duplex, omdat hun switch alleen 100Mbit pakt, en hij op auto negotiate met Vista nog wel eens problemen wil geven. Maar, dit heeft geen verbetering opgeleverd.

In XP draait alles als een zonnetje op dezelfde netwerkkaart.

edit: mijn netwerkkaart is gewoon ingeschakeld. Ik heb mijn netwerkkabels al vervangen, hier kan het ook niet aan liggen, want dezelfde kabels doen het gewoon onder XP.

[ Voor 11% gewijzigd door Sakete op 15-05-2008 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Lijkt me een softwarematig probleem. Heb je iets veranderd in Vista ? Of updates binnegehaald ?
Je zou eens een restorepunt terug kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Ik heb dus niets veranderd en geen updates binnengehaald. Het is echt van de ene op de andere dag gebeurd. Heel erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Probleem is inmiddels opgelost. Heb bij m'n NIC > Properties alles uitgevinkt behalve m'n Firewall driver en TCP/IPv4. Toen deed ie 't ineens weer.

Bedankt voor de tips in elk geval.

Aan de admin, deze topic mag gesloten worden.
Pagina: 1