Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

School Project: Database met tijdsignalering

Pagina: 1
Acties:
  • 431 views

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-11 09:02
Voor school moet ik een Access-database maken voor een Spoed Eisende Hulp. De bedoeling is dat patienten geregistreerd worden met het letsel dat ze hebben en de datum/tijd waarop ze zijn binnengekomen. Hieraan verbonden is een maximale wachttijd voor de patient.

De database moet vervolgens een signalering geven wanneer de maximale wachttijd overschreden wordt, of dreigt te worden overschreden.

Is dit niet in essentie onmogelijk? Naar mijn idee kan een access database helemaal niets uit zichzelf? :? Ik stel me meer een programma voor dat naast de database draait die constant checkt. Is dit te realiseren met minimale programmeerkennis?

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:02

beany

Meeheheheheh

Een timer die regelmatig kijkt of er wachttijden overschreden worden is het simpelst ja. Prima te doen.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Microsoft Access is meer dan alleen een database. Je kunt in access (zoals in elke office applicatie) een macro aanmaken met daarin een timer welke dan een twee macro aanroept. De tweede macro haalt alle records op welke een bepaalde offset hebben overschreven.

Maar waarom ga je met deze vraag niet gewoon naar de leraar? Scholen geven over het algemeen geen opdrachten welke onbehandelde stof vereist..

If it isn't broken, fix it until it is..

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-11 09:02
Niemand_Anders schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:13:
Microsoft Access is meer dan alleen een database. Je kunt in access (zoals in elke office applicatie) een macro aanmaken met daarin een timer welke dan een twee macro aanroept. De tweede macro haalt alle records op welke een bepaalde offset hebben overschreven.

Maar waarom ga je met deze vraag niet gewoon naar de leraar? Scholen geven over het algemeen geen opdrachten welke onbehandelde stof vereist..
Omdat het een examenproject betreft ;)
Het geheel moet automatisch gebeuren. Dus zonder tussenkomst van mensen. Kan dat ook d.m.v. een macro?

[ Voor 8% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 15-05-2008 10:36 ]

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-10 16:48
fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:34:
[...]

Waarom doe je dan aangezien dat je over geen/weinig kennis van Acces beschikt?
Dat lijk met niet zo slim om dat examenproject te gaan doen.

Maar goed, macro's kunnen je helpen...

Automatisch: ja

Behalve de registratie van patienten, dat moet je zelf doen. Handmatig invoeren of barcodes en barcodelezer..

[ Voor 15% gewijzigd door Silver7 op 15-05-2008 10:37 ]

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:34:
Euh, jij post een examen opdracht op het internet?? Het is toch echt de bedoeling dat je de examen opdrachten zelf uitvoert.

If it isn't broken, fix it until it is..

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:40

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

En als je al iets post voor school zou je eigenlijk al het 1 en ander moeten weten of zelf hebben uitgezocht. Het feit dat je vraagt of het uberhaupt mogelijk is laat merken dat dat niet het geval is. Als je een examenopdracht krijgt dan gaat de school er vanuit dat je genoeg zou moeten weten. Als dat niet het geval is dan heb in de eerste plaats je docenten om op terug te vallen. Ik ben overigens ook beniewd wat er gebeurd als je docent dit leest.....

Het kort antwoord is: ja, het kan.

Ik gok er alleen op dat je dat niet wilt horen maar dat je ook wilt weten hoe. Dat mag je in eerste instantie toch echt zelf gaan uitzoeken. Als je een concrete vraag hebt dan kan je een nieuw topic openen maar let daarbij aub op Programming Beleid - De Quickstart. Het is niet de bedoeling dat wij hier je examenopdracht gaan voorkauwen.

[ Voor 4% gewijzigd door Creepy op 15-05-2008 12:38 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.