Is een honda civic mischien een idee ?
Heb zelf een civic uit 91 gekocht met 185k op de teller. Inmiddels staat deze boven de 210k. De auto kostte me door wat doorzoeken en geluk bijna de helft van de gemiddelde vraagprijs, voor dat type. Ik ben er toen direct maar heen gereden omdat de wagen best gewilt leek te zijn. Het geluk was dat ik de eerste was die kwam kijken en vrij snel doohad dat ik wel een goede auto voor me had staan (was wel nerveus natuurlijk want je weet nooit).
Had een kort proefritje gemaakt, alles voelde stevig, de vering was niet versleten, onder de motorkapap was het geen schoonheid maar ook geen stal. Kon ook nog bijna 200 euro van de prijs afpraten + volle tank omdat ik hem contant kon betalen en de verkoper naar mijn idee geen interesse had om 100 euro meer erop te verdienen (hij deed voornamelijk grotere auto's als audi, bmw etc..).
Dag erop heb ik de auto opgehaalt.
Het echte onderhoud was het volgende:
Na ----- Vervangen of gefixed.
1mnd - Dashbord-kastje (zat er niet in) - sloop maar als nieuw 0 euro
----------- Zijstrips-auto - sloop maar als nieuw 0 euro
----------- Wat roestige schroeven vervangen - sloop 0 euro... en nog wat los spul. Alles voor niks mee kunnen nemen.
4mnd - Radiator zelf vervangen. nieuwe 140 euro , 6 slopen afgeweest geen passende kunnen vinden.
5mnd - Accu zelf vervangen -nieuw 80 euro
9mnd - Roestplekjes zelf wegwerken - 30 euro.
apk na 9 maand 25 euro
apk jaar erop 29 euro.
Aankomende kosten.
Remslang en een deel van de wielophanging (advies bij apk) 100 euro.
Distriebutieriem ??? euro. De auto heeft weer 100k gereden sinds deze vervangen is volgens mij.
De auto rijd daarnaast ook erg zuinig. Met flink doorrijden haal ik 1/15 en met rustig rijden 1/17,5.
Bij elkaar lijkt het mischien veel maar ik heb bijna 30 k met de auto gereden. Ik had zelf niet gedacht dat de auto het 2 jaar vol had gehouden toen ik hem kocht maar ik denk zelf dat de auto het nog wel 2 jaar minimaal volhoud (auto voelt goed en geen gekke dingen tot zover).
Edit: Hij ligt ook als een blok op de weg. Had vorig jaar een klapband gehad op de snelweg met >140. De auto verloor wel zijn controle maar ik kon nog genoeg bijsturen om de auto veilig aan de kant te zetten (wel flink geschrokken tuurlijk).
[
Voor 8% gewijzigd door
Emiel1984 op 19-05-2008 21:15
]