Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb gisteren Time Machine geconfigureerd en die maakt nu netjes backups op mijn WD My Studio 1 TB. Probleem is alleen dat die hele schijf nu voor time machine gebruikt wordt, wat ik een beetje overdreven vind. Wil hem ook gebruiken om mijn muziek en films op te zetten.
Alleen kan ik nu de HD niet meer als drive benaderen maar alleen als time machine drive. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik hem ook als external storage kan gebruiken?
Maw; kan ik in time machine aanwijzen dat hij bv enkel 300 GB voor backups 'mag' gebruiken? Dat ik dan de andere 700 GB gewoon voor data opslag gebruik?

Thanks alvast! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij is dat mogelijk door er patietsies op te maaken.
maar ik kan dit niet met zekerheid zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eunos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 07:43
Volgens mij is de Timemachine-schijf gewoon te benaderen als externe schijf. Ik heb zelf voorheen een externe HD gebruik voor time-machine, waarop ik ook gewoon films en dergelijke zette. Laatst heb ik een Time-Capsule gekocht en maak ik mijn backups daarop. Ook deze drive is gewoon vanuit de finder te benaderen.

Kan aan mij liggen, maar ik snap je probleem dus niet helemaal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
De backups van TimeMachine worden in een bepaalde map gezet, je kunt naast deze map ook gewoon andere mapjes en files plaatsen! Daarnaast is je TM-schijf altijd vanuit finder gewoon te benaderen als externe storage...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar kan ik er ook een maximum aangeven? Dat ik bijvoorbeeld zeg dat Time Machine maar 300 GB ruimte mag gebruiken? Dat hij niet de hele terabyte volstouwt met backups?

Of moet ik dan echt partities maken? (te doen in os X met behoud van data/backups op die schijf?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 11:19

chem

Reist de wereld rond

Dat lukt je op dit moment inderdaad alleen met een partitie.

Herpartioneren zonder data-verlies kan met de disk utility (als die het niet kan, dan kan het iig met bootcamp).

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

chem schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 16:42:
Dat lukt je op dit moment inderdaad alleen met een partitie.

Herpartioneren zonder data-verlies kan met de disk utility (als die het niet kan, dan kan het iig met bootcamp).
offtopic:
Boot Camp gebruikt Disk Utility om te partioneren. Als Disk Utility het niet kan, kan Boot Camp het ook niet ;)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit begriijp ik niet helemaal... Ik gebruik ook timemachine en ik kan gewoon de schijf benaderen onder osx en windhoos om dingen naar toe te kopieeren naast het gebruil als timemachine schijf. En ik heb gewoon 1 partitie ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 11:19

chem

Reist de wereld rond

Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 08:31:
Dit begriijp ik niet helemaal... Ik gebruik ook timemachine en ik kan gewoon de schijf benaderen onder osx en windhoos om dingen naar toe te kopieeren naast het gebruil als timemachine schijf. En ik heb gewoon 1 partitie ..
Wat begrijp je dan niet?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat dat de TS niet lukt schijnbaar oops gebruil == gebruik :D

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2008 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:46
offtopic:
Je topic titel is wel beetje verwarrend aangezien er niks over een Time Capsule in je OP staat...
Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 16:26:
Maar kan ik er ook een maximum aangeven? Dat ik bijvoorbeeld zeg dat Time Machine maar 300 GB ruimte mag gebruiken? Dat hij niet de hele terabyte volstouwt met backups?
Via de terminal is het mogelijk een max aan te geven hoeveel Time Machine mag gebruiken van je schijf.

code:
1
sudo defaults write /Library/Preferences/com.apple.TimeMachine MaxSize [SIZE]

Mocht je de waarde willen veranderen (nadat je hem al hebt ingesteld) voer dan eerst deze code uit voordat je de waarde aanpast met bovenstaande code:
code:
1
sudo defaults delete /Library/Preferences/com.apple.TimeMachine MaxSize

[SIZE] vervangen voor waarde in bytes

[ Voor 107% gewijzigd door Uberprutser op 16-05-2008 10:50 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ballebek schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 10:39:
Via de terminal is het mogelijk een max aan te geven hoeveel Time Machine mag gebruiken van je schijf.

code:
1
sudo defaults write /Library/Preferences/com.apple.TimeMachine MaxSize [SIZE]

Mocht je de waarde willen veranderen (nadat je hem al hebt ingesteld) voer dan eerst deze code uit voordat je de waarde aanpast met bovenstaande code:
code:
1
sudo defaults delete /Library/Preferences/com.apple.TimeMachine MaxSize

[SIZE] vervangen voor waarde in bytes
Kun je deze commando's ook nog gebruiken als TimeMachine al backups op de Time Capsule heeft geplaatst?
Pagina: 1