Ik zit met het volgende ‘probleem’. Ik heb in ASP.NET een ds (DataSet) welke erg veel tabellen en relaties bevat. In deze dataset zijn twee tabellen ‘tblDetails’ met verschillende inhoud aanwezig.
De dataset is gecreerd door een XML file in te lezen (ds.ReadXml(...)), waar de tabel namen al in staan. De relaties zijn door .NET zelf gelegd. Ik kan (mag) alleen een DataSet gebruiken
Situatieschets:
tblroot
---DataRelation:tblroot_tblomschrijvingen
------tblomschrijvingen
---------DataRelation:tblomschrijvingen _tbldetails
------------tbldetails
---------------rij1
---------------rij2
---------------rij3
---DataRelation:tblroot_tbldata
------tbldata
---------DataRelation:tbldata_tbldetails
------------tbldetails
---------------rij4
---------------rij5
---------------rij6
---------------rij7
Ik wil de data uit de tabel tblRoot - tblOmschrijvingen - tblDetails binden aan een asp:repeater. Dit lukt wel maar ik krijg de data uit de tabel tblRoot - tblData - tblDetails (de verkeerde tabel) ook te zien in de repeater. De rijen uit beide tabellen worden samengevoegd.
Ik krijg dus rij1 t/m rij7 als resultaat, terwijl ik alleen rij1 t/m rij3 wil hebben uit “de eerste” tblDetails.
Ik probeer het op de volgende manier.
rptRepeater.DataSource = ds.Tables("tblRoot").ChildRelations("tblroot_tblomschrijvingen").ChildTable.ChildRelations("tblomschrijvingen _tbldetails").ChildTable
rptRepeater.DataBind()
De dataset is gecreerd door een XML file in te lezen (ds.ReadXml(...)), waar de tabel namen al in staan. De relaties zijn door .NET zelf gelegd. Ik kan (mag) alleen een DataSet gebruiken
Situatieschets:
tblroot
---DataRelation:tblroot_tblomschrijvingen
------tblomschrijvingen
---------DataRelation:tblomschrijvingen _tbldetails
------------tbldetails
---------------rij1
---------------rij2
---------------rij3
---DataRelation:tblroot_tbldata
------tbldata
---------DataRelation:tbldata_tbldetails
------------tbldetails
---------------rij4
---------------rij5
---------------rij6
---------------rij7
Ik wil de data uit de tabel tblRoot - tblOmschrijvingen - tblDetails binden aan een asp:repeater. Dit lukt wel maar ik krijg de data uit de tabel tblRoot - tblData - tblDetails (de verkeerde tabel) ook te zien in de repeater. De rijen uit beide tabellen worden samengevoegd.
Ik krijg dus rij1 t/m rij7 als resultaat, terwijl ik alleen rij1 t/m rij3 wil hebben uit “de eerste” tblDetails.
Ik probeer het op de volgende manier.
rptRepeater.DataSource = ds.Tables("tblRoot").ChildRelations("tblroot_tblomschrijvingen").ChildTable.ChildRelations("tblomschrijvingen _tbldetails").ChildTable
rptRepeater.DataBind()