Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ASP.NET dataset meerdere tabellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende ‘probleem’. Ik heb in ASP.NET een ds (DataSet) welke erg veel tabellen en relaties bevat. In deze dataset zijn twee tabellen ‘tblDetails’ met verschillende inhoud aanwezig.

De dataset is gecreerd door een XML file in te lezen (ds.ReadXml(...)), waar de tabel namen al in staan. De relaties zijn door .NET zelf gelegd. Ik kan (mag) alleen een DataSet gebruiken

Situatieschets:
tblroot
---DataRelation:tblroot_tblomschrijvingen
------tblomschrijvingen
---------DataRelation:tblomschrijvingen _tbldetails
------------tbldetails
---------------rij1
---------------rij2
---------------rij3
---DataRelation:tblroot_tbldata
------tbldata
---------DataRelation:tbldata_tbldetails
------------tbldetails
---------------rij4
---------------rij5
---------------rij6
---------------rij7

Ik wil de data uit de tabel tblRoot - tblOmschrijvingen - tblDetails binden aan een asp:repeater. Dit lukt wel maar ik krijg de data uit de tabel tblRoot - tblData - tblDetails (de verkeerde tabel) ook te zien in de repeater. De rijen uit beide tabellen worden samengevoegd.

Ik krijg dus rij1 t/m rij7 als resultaat, terwijl ik alleen rij1 t/m rij3 wil hebben uit “de eerste” tblDetails.

Ik probeer het op de volgende manier.
rptRepeater.DataSource = ds.Tables("tblRoot").ChildRelations("tblroot_tblomschrijvingen").ChildTable.ChildRelations("tblomschrijvingen _tbldetails").ChildTable

rptRepeater.DataBind()

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik dacht dat er een hidden foreign key in de tblDetails zou moeten zitten; maar of je daar wat mee opschiet weet ik niet.
En is anders een tussenstap niet mogelijk? Dus een tabel aanmaken en die vullen met alle rijen die een tblomschrijvingenDataRow-parent hebben?

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services