Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Software draaien op verschillende PC's vanaf een USB stick?

Pagina: 1
Acties:

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
Regelmatig heb ik allerlei handige programma'tjes en tooltjes die ik "tijdelijk" wil draaien op verschillende systemen (bijvoorbeeld van klanten) maar die ik niet op die systemen wil installeren.

Is er een mogelijkheid om die vanaf een USB stick te draaien...?

Zo heb ik (ben ff de naam kwijt) een programma die je hardware kan scannen en kijken of er nieuwe drivers voor zijn of om te kijken welke drivers je nodig hebt.

Ideaal dus voor als je andermans PC moet fixen maar die PC wil je dus niet volzetten met allemaal van die tooltjes.

Is dit mogelijk of zit je dan met een OS probleem...?, Is dit ook het geval als bijvoorbeeld alle PC's het zelfde OS hebben (XP)...?

Alvast bedankt... ;)

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ja dat is mogelijk. Wanneer programma's niets in de Windows directory installeren, dan kun je vaak de directory van het programma kopieren naar een andere locatie. Hierna blijft het programma werken. Hiernaast zijn er van veel 'handige programmaatjes' zip files, zonder installatie dus. Gewoon uitpakken en draaien maar.

Bedoel je Everest als het hardware-scan programma? Daarvan weet ik dat deze gewoon standalone (zonder install) werkt.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-11 23:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Zeker mogelijk :)

Van veel programma`s krijg je langzaam een 'portable' of 'usb' versie.. Ik heb zelf ook FireFox Portable op mijn USB stick staan (Everest ook btw), zodat ik toch overal bij mijn tech-related bookmarks kan :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:33
Kijk ook eens naar u3 functionaliteit.

bijvoorbeeld: http://www.ruwebit.net/article/185

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
Noork schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 01:42:
Ja dat is mogelijk. Wanneer programma's niets in de Windows directory installeren, dan kun je vaak de directory van het programma kopieren naar een andere locatie. Hierna blijft het programma werken. Hiernaast zijn er van veel 'handige programmaatjes' zip files, zonder installatie dus. Gewoon uitpakken en draaien maar.

Bedoel je Everest als het hardware-scan programma? Daarvan weet ik dat deze gewoon standalone (zonder install) werkt.
o.a. Everest ja, Verder wil ik programma's zoals recovery software, password finders, Windows Commander, spyware removers en andere driver finders.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Pagina: 1