Partities verwijderd, verder niets gedaan met schijf...

Pagina: 1
Acties:
  • 336 views

• Fantomaz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-05-2025
Hallo mensen,

Tijdens een stomme herinstallpoging van Windows op mijn 1e HDD, heb ik de partities van mijn 2e HDD verwijderd.
Nadat ik zag wat ik had gedaan, heb ik meteen middels F3 de installatie willen afbreken, maar natuurlijk was het kwaad al geschied. 8)7

Behalve het verwijderen van de partities heb ik niets gedaan.
En hoewel ik hierover de nodige info heb kunnen vinden op dit forum, heb ik nog een paar onduidelijkheden.
-Het betrof een 2e HDD, met 3 partities aan data. Kan ik deze in de PC laten zitten of moet ik hem alsnog aan een andere PC koppelen? (dit zal wel een inkoppertje zijn, want ik denk dat ik eerst maar een WinXP installatie op een andere HDD in die PC moet doen en dan van daaruit de boel proberen te herstellen. Of denk ik nu te simpel?)
-Er wordt aangeraden eerst een backup te maken. Hoe doe ik dat wanneer de schijf niet meer zichtbaar is in Windows?
-Wat is hier een goed programma voor? De meeste topics zijn gedateerd en ik kan me voorstellen dat er nieuwe (betere?) software voor handen is.

Graag een advies van jullie... _/-\o_

• dacreator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-07-2021
Met google dit gevonden, unallocated space recovery

Verwijderd

Als je (zoals ik uit je verhaal begrijp) nog geen data naar je 2e harddisk hebt geschreven, is het met Easy Recovery Pro een fluitje van een cent om je verdwenen partities weer te herstellen, en je data terug te halen. Er zal ongetwijfeld ook andere software zijn, die hetzelfde zal kunnen, maar Easy Recovery Pro heeft mij in dit soort situaties nog nooit in de steek gelaten.

Ik zou voor de zekerheid inderdaad eerst die harddisk uit je PC halen, dan Windows op die andere harddisk installeren, vervolgens Easy Recovery Pro installeren, en daarna je te herstellen harddisk weer aansluiten (pas op, uiteraard NIETS naar die harddisk schrijven). Dan Easy Recovery Pro opstarten, je tweede harddisk laten scannen (hij zal dan je verdwenen partities weer terugvinden), en vervolgens je teruggevonden data laten opslaan op je eerste harddisk. Bij alleen een gewiste partitietabel is soms zelfs dat laatste niet eens nodig, en zijn je bestanden direct weer beschikbaar. Succes!
Zo erg is het (afgaande op zijn verhaal) bij hem nog niet ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2008 02:59 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Standaard datarecoveryverhaal dus, daar is genoeg over te vinden in de search en is niet echt Windows gerelateerd :)
Als je gaat [search=partitie terughalen] moet je toch echt al genoeg tegenkomen, bovendien staat er in Opslagmedia & I/O Controllers een duidelijke FAQ waar dat soort dingen ook in besproken worden.

Ook laat je in het midden welke Windows versie je gebruikt en laat je ons maar weer gokken dat je XP gebruikt (de F3 was dan wel een hint, maar toch).
Omdat ook dit topic niet voldoet aan de echt niet zo strenge Windows Clients - Policy gaat deze nu dicht, met het vriendelijke verzoek zelf meer moeite te doen vóór je een topic opent - en dat ook graag dan op de juiste plek.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.