Radeon + Trinitron = probleem?

Pagina: 1
Acties:

• tsjech@
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 14:53
Ik heb een Radeon 64 MB DDR, ik heb al wel eens gelezen dat dit samen met een Trinitron beeldbuis problemen veroorzaakt. Ik krijg namelijk bij 16 bits kleuren vage verticale strepen. Ik dacht dat er een bestandje voor was wat iets in het register veranderd. Ik heb al Radeon Tweaker .10. Weet iemand de oplossing :?:?:?

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:41

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Met de nieuwste Radeon Tweaker is het mogelijk om een shimmering 'tweak' te doen.
Dit zou je probleem moeten op lossen.

• tsjech@
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 14:53
Thnx zal het proberen, Even voor de duidelijkheid; bedoel je dan dat je shimmering op enable, dus activeren moet zetten??

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Je moet de shimmeringpatch activeren, niet shimmering ;) .

Je hebt het over 16-bit, das iets anders dan de shimmering die optreed bij Trinitron monitoren .. das gewoon de flutkwaliteit van de 16-bit kleurmodus bij de Radeon helaas ;( . Vraagje: waarom speel je in 16-bit? Het is niet (veel) sneller dan 32-bit op de Radeon ...

[edit]-> het is wel op te lossen: de dithering-methode veranderen (staat bij de D3D opties in je display properties). Ik heb op het moment zelf even geen Radeon dus ik kan niet precies zeggen hoe het heet maar het wijst zichzelf wel denk ik. Probeer ze anders alle 3 maar, 1 daarvan verhelpt die rare 'dansende' strepen in 16-bit :) ...

PC Specs