Zyxel P-2602HW-D3A crasht met veel gebruik

Pagina: 1
Acties:

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:45
Hallo,

Laatst zijn wij hier overgegaan naar ADSL2 van telfort, inclusig VoIP. Hierbij ook een nieuwe router gekregen, de P-2602HW-D3A. Opzich erg leuk, eindelijk draadloos ''g'' in plaats van ''b''. Helaas was daarmee ook de pret gedaan.

Ik was aan het internetten, en een bestand aan het overzetten van een wireless LAN laptop naar een LAN computer, m'n broertje was iets aan het printen via het netwerk en aan het surfen, ik en m'n vader (beneden op wifi) waren aan het internetten. Toen ging de telefoon, en had niemand internet meer.

Dit is nu de 2e keer, het lijkt erop dat de router gewoon crasht, en het internet is alleen terug te krijgen via een reboot van de router. Het gebeurt altijd wanneer het druk is op het lokale netwerk.

Ook heb ikzelf nog een ander probleem: Ik speel veel Supreme Commander, en ik kon met mijn oude router wel met iedereen goed verbinden. Nu met deze niet meer, ook niet na het forwarden van de poorten. Waarschijnlijk komt het, omdat de router een symmetric NAT heeft. Wanneer de andere persoon ook een symmetric NAT heeft, kunnen bijde niet verbinden. Ook weet ik niet of ik de poorten juist heb geforward, met de oude (ook een Zyxel) was het simpel, maar hier raak ik een beetje de weg kwijt.

Zelf heb ik al gezocht naar nieuwe firmware, maar nergens kunnen vinden (ook niet op de officiele website van Zyxel). Is hier een oplossing voor, voor zowel het crashen als het SC probleem?

Dit is de opstelling thuis: Splitter beneden die alleen het signaal naar boven stuurt (doet voor de rest niets) >Zyxel P-2602HW-D3A (router) > telefoons + PC's

Verwijderd

Probeer allereerst de router naar de fabriekinstellingen te zetten, en hierna onderdeel voor onderdeel instellen totdat het internet uitvalt. Beetje Trail and Error.

Over het algemeen zou dit modem alles makkelijk aan kunnen, echter

/me heeft Basismodem + WL500gP

En heeft de Zyxel dus alleen als routende modem werken, en de WL500gP werkt als primair accespoint

• TheJVH
Ja, dat is waarschijnlijk hier het probleem. De Zyxel moet alles afhandelen, en dat wordt hem blijkbaar gewoon te veel. Eens kijken wat er gebeurt als ik logging uitzet, dat veroorzaakt nog wel eens problemen heb ik gelezen.

Verwijderd

Al geprobeerd om NAT Sessions per host op 200 gezet i.p.v. 2056?

Indien het probleem zich voordoet gaat de ZyXELhelemaal herstarten en/of gaat het DSL ledje uit?

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem als TS dus ben ook zeer geïnteresseerd in een oplossing hiervoor. Ik wil namelijk films streamen naar m'n XBOX360, maar dit kan alleen met een laptop/pc die bedraad op de Zyxel zit aangesloten. Zodra ik ook maar iets wil streamen via mijn dmv wifi aangesloten pc of laptop, gaat de Zyxel helemaal opnieuw opstarten.
Ben nu bezig met een apart accesspoint naast de Zyxel (zodat de Zyxel alleen nog maar modem is), maar het mooiste zou natuurlijk gewoon zijn als dat niet nodig is.
Als er dus iemand is die hiervoor een oplossing heeft, hou ik me ten zeerste aanbevolen.

• TheJVH
Alleen het DSL lampje gaat uit, rest blijft doordraaien, maar hij wil helemaal niets meer. Die NAT sessions zal ik eens proberen :) .

Verwijderd

Vreemd, als het probleem zich voordoet kan je de router dan ook niet meer pingen of benaderen omdat je daarnaa aangeeft dan niets meer werkt....?

Als de modem wel te benaderen is en het DSL lampje gaat uit, dan heeft dit te maken met je IP-layer (dus je lijn en/of bekabeling). Controleer dus de bekabeling of doorloop de ADSL debug-gegevens op:
http://www.zyxelsupport.nl/a006.html#afentoe
Pagina: 1