(firefox) iframe pagina verspringt na een klik

Pagina: 1
Acties:

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben vrij intensief met mijn website bezig.

al leg ik mijn focus met testen meer op internet explorer.

test mijn website layout natuurlijk ook emt andere browsers, en daar valt verder ook niks over te klagen.

Het enige wat me dwars zit, is dat firefox totaal niet met iframes kan werken.
In ieder geval de manier waarop ik mijn code heb toegepast niet. :)

Nu is het zo dat ik nu totaal de weg ben kwijt geraakt, waar deze fout nu precies kan zitten.

Iedere Iframe pagina verspringt na het klikken van een subsectie, dat is dus alleen tijdens de klik.

wie o wie wijst mij de weg :)

PS: homepage= Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/home.gif

[ Voor 7% gewijzigd door Zakkenwasser op 14-05-2008 22:04 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

• Frenkeman
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-11 20:26
Maak je html eerst eens valid met de validator van W3 op http://validator.w3.org/

HTML zoals hieronder klopt natuurlijk niet:
HTML:
1
<iframe style="overflow="auto" frameborder="0" height="370" name="frame1" scrolling="no" src="0405085.htm" width="679"> </iframe>

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:35

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Je halve site bestaat uit iframes. Dan klopt er gewoon iets niet aan je ontwerp :)

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Zakkenwasser
  • Niet online
MueR schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 22:45:
Je halve site bestaat uit iframes. Dan klopt er gewoon iets niet aan je ontwerp :)
verklaar u nader :)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 10:24

Bosmonster

*zucht*

Ik zie alleen een plaatje momenteel :P

Verder zijn iframes inderdaad meer een noodgreep, bijvoorbeeld als je een stukje externe content wilt laten zien. Niet bedoeld om je hele site mee op te bouwen (al kan ik dat nu niet zelf zien).

• alex3305
  • Laatst online: 23:19
Bosmonster schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 00:42:
Ik zie alleen een plaatje momenteel :P

Verder zijn iframes inderdaad meer een noodgreep, bijvoorbeeld als je een stukje externe content wilt laten zien. Niet bedoeld om je hele site mee op te bouwen (al kan ik dat nu niet zelf zien).
Het is wel te doen, maar dan bijvoorbeeld om muziek continue te laten afspelen op een pagina (mocht je dat willen).

Echter is een iFrame bedoelt als INLINE FRAME. Dit houdt concreet eigenlijk in dat je in een apart venster even snel iets wilt laten zien zonder dat je pagina hoeft te herladen (wat met AJAX ook kan overigens).

Als je je site dan toch met iFrame's wilt bouwen, gebruik er dan maar één, die voor de content. Gebruik anders 'gewone frames' of ga werken met AJAX. Echter raad ik het allemaal wel af. Je kunt het beste gewoon HTML/PHP/ASP/etc gebruiken om een site te bouwen, kun je ook nog eens deeplinken.

Overigens hier alleen dat plaatje

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

alex3305 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 02:17:
[...]

Het is wel te doen, maar dan bijvoorbeeld om muziek continue te laten afspelen op een pagina (mocht je dat willen).
Als je muziek continu wilt afspelen op een pagina, dan zet je het toch gewoon op die pagina? :P

Als je het site-wide wil gaat een iframe je ook niet helpen :+

• alex3305
  • Laatst online: 23:19
Bosmonster schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 07:20:
[...]

Als je muziek continu wilt afspelen op een pagina, dan zet je het toch gewoon op die pagina? :P

Als je het site-wide wil gaat een iframe je ook niet helpen :+
Ehh en als je naar een ander gedeelte van de site wilt? Dan stopt dus de muziek, want de browser refreshd de pagina. Dat gaat dus niet werken ;)

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Ik zie in firefox niet meer dan een afbeelding!

<edit>
Hmmmm in IE ook, zal wel de bedoeling zijn dan...
</edit>

[ Voor 42% gewijzigd door sjolmers op 15-05-2008 12:13 ]

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
firefox zet om clickable items een stippellijntje op het moment dat je er op klikt volgens mij... en dat lijntje is 1px dik en verkloot dan je layout inderdaad... springt je iframe weer terug naar de orignele positie als je buiten de iframe iets selecteert?

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-11 20:16

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Edwardvb schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 12:23:
firefox zet om clickable items een stippellijntje op het moment dat je er op klikt volgens mij... en dat lijntje is 1px dik en verkloot dan je layout inderdaad... springt je iframe weer terug naar de orignele positie als je buiten de iframe iets selecteert?
Volgens mij springt dat niet automatisch terug, ook als er later wel weer genoeg ruimte is.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

alex3305 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 12:05:
[...]

Ehh en als je naar een ander gedeelte van de site wilt? Dan stopt dus de muziek, want de browser refreshd de pagina. Dat gaat dus niet werken ;)
Dat zeg ik dus ^^

Ik krijg overigens nog steeds alleen een plaatje, dus ben benieuwd waar jullie het allemaal over hebben :P

[ Voor 16% gewijzigd door Bosmonster op 15-05-2008 12:52 ]

• Zakkenwasser
  • Niet online
update : de site heb ik eraf gegooid, layout suckte gewoon :)

Ik ga binnenkort alles over zetten naar CSS en div's. andere layout zonder iframes.
trouwens met ajax en php kan ik niet opschieten.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:45

MBV

Als je niet met PHP kan opschieten, kijk eens naar een CMS als Joomla (niet dat Joomla goed is, maar dat is de enige waar ik ooit mee heb gewerkt ;)). Kan je een bestand maken met je layout, en een paar plekken waar je zegt 'hier komt het menu' en 'hier komt de content'. Vervolgens vult Joomla dat in. Hoef je niet alle pagina's te copy/pasten, en geen PHP te kunnen proggen :)

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

MBV schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 19:57:
Als je niet met PHP kan opschieten, kijk eens naar een CMS als Joomla (niet dat Joomla goed is, maar dat is de enige waar ik ooit mee heb gewerkt ;)). Kan je een bestand maken met je layout, en een paar plekken waar je zegt 'hier komt het menu' en 'hier komt de content'. Vervolgens vult Joomla dat in. Hoef je niet alle pagina's te copy/pasten, en geen PHP te kunnen proggen :)
Mjah, dat kun je ook met een paar includes :P

• ikbenmelle
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 18:25

ikbenmelle

Front-end javascript developer

Mijn tip: als je het ook goed in Mozilla Firefox wil zien, doe het dan zodanig: test het na elke actie waarvan je niet zeker weet of het wel goed zal werken in Mozilla Firefox ook even snel je design in Firefox. Dan voorkom je nare verrassingen.

Soms dan moet je als je een nare verassing hebt een deel van de site herbouwen, dat overkomt iedereen wel eens. Daar leer je veel van en uiteindelijk zal het dan niet meer voorkomen.

Oh ja: je hebt het toch ook getest in Opera? Dat is ook een heel belangrijke browser! 1% is toch snel een paar miljoen gebruikers!

• Zakkenwasser
  • Niet online
noonnoo schreef op zondag 18 mei 2008 @ 17:06:
Mijn tip: als je het ook goed in Mozilla Firefox wil zien, doe het dan zodanig: test het na elke actie waarvan je niet zeker weet of het wel goed zal werken in Mozilla Firefox ook even snel je design in Firefox. Dan voorkom je nare verrassingen.

Soms dan moet je als je een nare verassing hebt een deel van de site herbouwen, dat overkomt iedereen wel eens. Daar leer je veel van en uiteindelijk zal het dan niet meer voorkomen.

Oh ja: je hebt het toch ook getest in Opera? Dat is ook een heel belangrijke browser! 1% is toch snel een paar miljoen gebruikers!
1% :P
Ik maak nu wat meer gebruik van xhtml, ben bezig ook met ajax tutorials aan het volgen.

Op het moment is mijn site weer helemaal up-to-date kwa firefox en ie en opera kan er ook goe dmee overweg gaan.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-11 19:30

Sebazzz

3dp

Er is op het moment dankzij IE geen argument te verzinnen om XHTML te gebruiken (tenzij je geen IE users op je site wilt). Er is wel een argument om semantisch HTML te gebruiken, dat wil zeggen: Elementen gebruiken waarvoor ze bedoeld zijn. Dit is dus bijvoorbeeld geen tabellen gebruiken voor de layout zoals je nu doet.

Nofi, gewoon een verbeterpuntje

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Zakkenwasser
  • Niet online
Sebazzz schreef op zondag 18 mei 2008 @ 18:33:
Er is op het moment dankzij IE geen argument te verzinnen om XHTML te gebruiken (tenzij je geen IE users op je site wilt). Er is wel een argument om semantisch HTML te gebruiken, dat wil zeggen: Elementen gebruiken waarvoor ze bedoeld zijn. Dit is dus bijvoorbeeld geen tabellen gebruiken voor de layout zoals je nu doet.

Nofi, gewoon een verbeterpuntje
none taken, thnx for the tip :P

het scheelt echt een sloot tijd als je gewoon je layout in CSS intergreerd :P
wist ik dit maar eerder :D

[ Voor 9% gewijzigd door Zakkenwasser op 19-05-2008 12:14 ]

Pagina: 1