Wireless problemen in de buurt

Pagina: 1
Acties:

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Sinds enige tijd is het bijna onmogelijk om Wireless te netwerken bij ons in de buurt. Ik ben hier 2 jaar geleden komen wonen, en toen waren er 3 netwerken, inclusief ondergetekende.

Inmiddels zijn dit er 15. Ik had een Sitecom WL-143 router, waar ik of geen connectie meer mee kon krijgen, of hij stopte gewoon met signaal uitzenden.

Situatie:

2 Windows Vista laptop, 1 Windows XP laptop:

Connectie met eigen netwerk, elke 10 minuten disconnect. Na reboot van router, soms wel, soms geen connectie.

Connectie met 1 van de onbeveiligde netwerken in de buurt, hetzelfde verhaal.

Ik heb mijn router ook een vast kanaal gegeven, maar dat maakt niet uit. Ik heb de buren gesproken, die hebben hetzelfde probleem, aan beide kanten.

Het lukt maar niet om een goed netwerk op te zetten. Voordat ik een nieuwe router ga kopen:

Kan het zo zijn dat een Wireless router dermate stoort, dat andere netwerken onbereikbaar worden c.q. niet meer werken?

Er zijn in de buurt geen GSM/HSDPA masten bijgekomen.

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-03 16:32
al een ander kanaal geprobeerd ?

Hoorde van een kennis dat een monteur van KPN kanaal 11 adviseerde.
Als iedereen dan internet van KPN heeft heb je natuurlijk ook weer een probleem 8)7 maar dat zal wel loslopen.

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:41

allure

Titaan fase 2/3

ik zou even met netstumbler kijken welke kanalen er in gebruik zijn en waar mogelijk een vrij kanaal kiezen.
Als er niets meer vrij is, neem dan het kanaal met de minste ontvangst.

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:15
Ik heb 2 sitecom routers gehad, ik heb nu de WL-155 met drie antennes. Je zult natuurlijk denken dat je altijd verbinding hebt maar dat is niet zo. De beiden sitecoms hadden channel 6.

De buren hebben een UPC wireless router, die stond ook op channel 6. Ik had geen problemen, maar het kwam wel voor dat me laptop opeens verbinding wou maken met de UPC(zonder succes) maar ik had dan geen internet. Heb de channel veranderd en op me laptop bevestigd dat hij NIET verder automatisch mag verbinden met een netwerk.
Edit: dit loste me probleem op. Ik weet niet welke actie de doorslag gaf, je kan het best gewoon allebij doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Brainsz op 14-05-2008 22:13 ]

Computers are useless. They can only give you answers.

Verwijderd

Probeer via Netstrumbler even te kijken op welke kanalen de buren zenden. Zorg er daarna voor dat de sitecom op een geheel ander kanaal uitzend. Dit lost het probleem op.

edit:
Spuit 11

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2008 09:00 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Inderdaad, gewoon een vrij of bijna vrij kanaal zoeken. Ik heb hier ook meer dqn 15 draadloze netwerken in de buurt, als in de tuin zit meer dan 20. Wel 3 van mezelf, maar goed. Heb toen ook gekeken waar de rest op zat, een aangezien velen gezellig met zn allen op 1 en 11 zaten, ben ik op 3, 5 en 8 mn werk gaan doen. Vol signaal, nooit uitval. Heb wel Linksys routers/AP's, maar goed.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:33

Predator

Suffers from split brain

Ter info, de 11 kanelen (met andere firmware heb je er soms meer aangezien er buiten de EU nog andere gebruikt worden) overlappen vrij veel.
Een ander kanaal wil dus niet zeggen dat je absoluut geen storing gaat hebben.

Zie bv http://www.cisco.com/en/U...oyment/guide/Channel.html
en http://www.draytek.co.uk/support/image/wlan_channels.gif
Dat laatste is eigenlijk een slechte tekening aangezien het eigenlijk een parabool is ipv een rechthoek.

Normaal moet je de zendkracht van je toestellen beperken om elkaar niet te storen, maar dat is wellicht geen optie.

Ik zou gewoon overschakelen op 802.11N draft 2.0 en de 5ghz band nemen ;)
Dan heb je geen last meer.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1