Harde schijf doet raar

Pagina: 1
Acties:

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-02 13:35
Hey mensen,

vorige week heb ik 2 nieuwe harde schijven gekocht. 2x Samsung Spinpoint F1 van 1 TB. de ene schijf werkt als een trein en de ander doet een beetje apart. het lijkt alsof deze regelmatig in stand-by schiet. mijn windows staat op de "stabiele" schijf, mn backup op de andere...

Als ik mn windows verkenner open, heb ik een soort "lag" van een seconde of 10, en hoor ik mijn 2e hdd opstarten. daarna kan ik gewoon netjes op de schijf neuzen.

Ik neem aan dat dit niet hoort. Ik draai voor het eerst windows vista en ik gok dat het geen instelling zal zijn..

Klopt mijn gedachtegang en is mijn schijf aan het sterven?

Verwijderd

Hoeft niet hoor, kan namelijk ook zijn dat de ene schijf acoustic management aan heeft staan...

Met behulp van de Ultimate Boot CD kun je die uitzettten.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2008 22:01 ]

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02-2025
BootVluchteling schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 21:44:
Als ik mn windows verkenner open, heb ik een soort "lag" van een seconde of 10, en hoor ik mijn 2e hdd opstarten. daarna kan ik gewoon netjes op de schijf neuzen.
Je zou met process monitor van sysinternals kunnen zien wat hij precies gaat doen... (Capture desnoods een log en plaats die online)

Verwijderd

Je kunt even kijken op deze link

Beetje aan het eind staan wat oplossingen, check die even.

• BootVluchteling
Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 22:09:
Je kunt even kijken op deze link

Beetje aan het eind staan wat oplossingen, check die even.
kijk! daar heb ik wat aan.

dank voor alle reacties. ik zal het vanavond even proberen om te kijken wat ik kan doen.

Ik houd jullie op de hoogte.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Lijkt inderdaad op een schijf die wordt uitgeschakeld als deze eventjes inactief is.

• BootVluchteling
Exorcist schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 09:44:
Lijkt inderdaad op een schijf die wordt uitgeschakeld als deze eventjes inactief is.
ik heb de stroomaanpassing in vista gedaan en het lijkt er tot nu toe iig op dat het verholpen is..

best apart dat windows zorgt voor het stand-by zetten van een schijf terwijl je wel bezig ben.. zal lekker zijn voor je hdd, elke keer up en downspinnen...
Pagina: 1