Toon posts:

[XP] 1 partitie naar 2 maken met reinstall

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik wil bij een vriendin van me haar pc overnieuw installeren, aangezien dat 1 brak zooitje was, je weet hoe dat gaat met vrouwen internet en msn :-p . Ze had hem dus op 1 partitie staan, de C: Dus ik wil netjes windows opnieuw erop zetten op een C: en op D: de documenten enzo. Enfin, alles data naar mn laptop gezet, windows cd erin en gaan met die banaan zal je zeggen. Niet dus. Als ik XP ga installeren krijg ik te zien waar ik m wil installeren, op C: met ergens in de 70 GB, of op ongepartitioneerde ruimte, 8MB (die staat er altijd bij toch). Of op D drukken om de C partitie te verwijderen. Ik druk op D, staat er: kan C partitie niet verwijderen omdat er setup bestanden op geladen zijn...

Oke, dacht ik, dan maar installeren op C: en die leeg gooien. Dus ik zeg installeren op C: in de hoop dat ie die dan automatisch leeggooit. Niet dus, er staat dan: kan windows niet installeren op C: want er is al een besturings systeem op geinstalleerd, dit kan problemen veroorzaken.

Hoe kan ik nu in vredesnaam windowsxp opnieuw erop krijgen als de enige 2 opties die me gegeven worden niet werken? Vind het een vaag verhaal, maar er zal vast een simpel antwoord op zijn.

Grtz en alvast bedankt, Snuur

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09 17:50
bij de setup van Windows verwijder je partietie c en daarna maak je hem op nieuw aan de ongepaitinoneerd ruimte en installeer je vervolgens op die schijf en je zult zien dat het dan wel werkt..

Oeps snel gelezen...

Je boot vanaf de cd lijkt mij???

[ Voor 13% gewijzigd door Bikkel-Rulez op 14-05-2008 21:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik kan de C partitie niet verwijderen, hij zegt dat dat niet gaat omdat de setupbestanden erop geladen zijn.

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 18:24
waarschijnlijk laad jij de setup vanuit windows. probeer een boot van de cd.

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
renbull schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 21:08:
waarschijnlijk laad jij de setup vanuit windows. probeer een boot van de cd.
Met booten van CD moet je idd gewoon alle partities die er zijn kunnen verwijderen.

Verwijderd

Topicstarter
Nee dus ik doe gewoon de CD erin, start pc opnieuw op en als er komt te staan wilt u windows setup starten druk op enter, dan kom ik in het gebruikelijke installatie menu, zoals ik al noemde voor de twee opties te staan die geen van beiden werken. Het is een tijd geleden dat ik voor het laatst XP heb geinstalleerd, maar heb dit nog niet meegemaakt. Overigens nog vreemder is dat ik nu als de windows xp CD eruit is, OOK de melding krijg of ik windows wil installeren, wanneer ik de PC opstart. Iemand een idee?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

vertel eens wat meer over die pc. is het niet toevallig zo'n ding met een recover partitie waarvan hij nu opstart op zo. Want zonder cd erin kan je anders die vraag niet krijgen.
weet je ook zeker dat hij van de cd opstart (zet in de bios die als enige opstart medium) want daar gaat het volgens mij dan al mis.

Verwijderd

Topicstarter
nee tis een redelijk oud ding, AMD 2xxx series, 70GB HDDtje, 2e hands gekocht, en geinstalleerd met een oem windows. Maar idd, 1e keer vanuit windows de setup gestart, misschien dat die bestanden toen in het geheugen zijn komen te staan oid. Ik ga m nu ff proberen terug te zetten een week, en dan nogmaals installeren door een boot.

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-11 17:33
bootfloppy met fdisk proberen?
setup in herstel mode proberen en dan via fdisk of zo de partitie verwijderen?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zou de schijf formatteren met iets anders dan die XP CD. Als je boot met een Knoppix CD of bootfloppy waarmee je kan formatteren moet de XP install daarna denk ik wel werken.

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 14-05-2008 21:37 ]

Verwijderd

ahum? een vriendin??

ik ben je vriendin! al bijna een jaar

anyway, tis gelukt hoor mensen,thanx

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 02:21:
ahum? een vriendin??

Ik zou 'm voorlopig tóch maar even in de gaten blijven houden :P

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 02:21:
ahum? een vriendin??

Ai, is dat even pijnlijk! Niet heel doordacht van je Snuur ;)
Pagina: 1