My cases; R2-D2, Wall-E, Hovermax, Rover, Stealth etc etc
wat wil je er op prikken, of koop je pas nieuwe hardware als je je mobo hebt
heb je een budget?
geef wat meer info met je wensen en dan moet het wel goed komen lijkt me
je kan de striker serie van asus bekijken, de maximus serie kan ook, MSI heeft ook net nieuwe borden met mempipekoeling, eventueel de P5K P5Q's kan je door
heb je een budget?
geef wat meer info met je wensen en dan moet het wel goed komen lijkt me
je kan de striker serie van asus bekijken, de maximus serie kan ook, MSI heeft ook net nieuwe borden met mempipekoeling, eventueel de P5K P5Q's kan je door
Nieuwe mobo van MSI is misschien ook wel wat.
nieuws: MSI introduceert zes P45-moederborden
Dan het laatste plaatje. Niet zo heel veel koper maar wel erg veel heatpipes.
nieuws: MSI introduceert zes P45-moederborden
Dan het laatste plaatje. Niet zo heel veel koper maar wel erg veel heatpipes.
[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 14-05-2008 19:04 ]
Op dat prototype van Terw_Dan.. Werkt dat niet averechts? videokaart met de onderkant 2 cm naast een warme heatsink. Verder ziet hij er wel zeer bruut uit!
Asus Striker Extreme zitten ook veel heatpipes op.
MSI heeft sowieso wel de naam van achterlijke heatpipes: http://www.ixbt.com/mainb...atinum/heat-pipe-side.jpg (P35 Platinum). Eigenlijk hebben alle high-end P35 wel maffe heatpipes.
Die GigaByte lijkt me niet de beste manier van heatpipes nee, de sink is erg lang en met een beetje flow zal de warmte eerst langs heel veel ander koper gaan, en dus niets afkoelen. Een kortere heatpipe zou ook genoeg zijn
Die GigaByte lijkt me niet de beste manier van heatpipes nee, de sink is erg lang en met een beetje flow zal de warmte eerst langs heel veel ander koper gaan, en dus niets afkoelen. Een kortere heatpipe zou ook genoeg zijn
[ Voor 7% gewijzigd door TheZeroorez op 14-05-2008 19:13 ]
Sqorpius schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 19:07:
Op dat prototype van Terw_Dan.. Werkt dat niet averechts? videokaart met de onderkant 2 cm naast een warme heatsink. Verder ziet hij er wel zeer bruut uit!
Het zijn daadwerkelijk heatpipes he, dus die geleiden de warmte op zich vrij goed, dus is de lengte niet zo'n probleem.TheZeroorez schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 19:11:
MSI heeft sowieso wel de naam van achterlijke heatpipes: http://www.ixbt.com/mainb...atinum/heat-pipe-side.jpg (P35 Platinum). Eigenlijk hebben alle high-end P35 wel maffe heatpipes.
Daarnaast moet ik zeggen dat dit nog maar een prototype was, de uiteindelijke versie krijgt namelijk in dat ding ook nog eens de mogelijkheid voor waterkoeling
Mooi, bedankt mensen voor de adviezen. Ik ga me een redelijk betaalbaar mobotje uitzoeken en zoals jullie al merken, prestaties e.d. boeie me voor geen meter, het wordt de basis van een nieuwe casemod. Nogmaals bedankt !
My cases; R2-D2, Wall-E, Hovermax, Rover, Stealth etc etc
Zolang je maar een topic hier op GoT opent zodat we je casemod kunnen volgen, ik ben nu benieuwd hoe je die mempipes tot uiting laat komen in je casemodFrenkie123 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 22:20:
Mooi, bedankt mensen voor de adviezen. Ik ga me een redelijk betaalbaar mobotje uitzoeken en zoals jullie al merken, prestaties e.d. boeie me voor geen meter, het wordt de basis van een nieuwe casemod. Nogmaals bedankt !
Ik doelde meer op het koperen rooster dat erachter hangt. Of dat nu 20 of 10 cm lang is moet weinig uitmaken, aangezien de lucht toch allemaal langs al dat koper moet om naar buiten te kunnenTerw_Dan schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 19:51:
[...]
[...]
Het zijn daadwerkelijk heatpipes he, dus die geleiden de warmte op zich vrij goed, dus is de lengte niet zo'n probleem.
Daarnaast moet ik zeggen dat dit nog maar een prototype was, de uiteindelijke versie krijgt namelijk in dat ding ook nog eens de mogelijkheid voor waterkoelingen dat neemt ook de nodige ruimte in.
Ik hoop trouwens wel dat het een beetje dicht kan zonder problemen, bij mijn Cosmos bijvoorbeeld zou er door de onderdruk alleen maar rotzooi door naar binnen komen
Ik krijg de EP45-DQ6 van Gigabyte, nu weet ik niet of ze deze ook al hebben voorzien van deze heatsink, mocht dat zo zijn wil ik best wel testen of het veel uitmaakt of niet.TheZeroorez schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 22:38:
[...]
Ik doelde meer op het koperen rooster dat erachter hangt. Of dat nu 20 of 10 cm lang is moet weinig uitmaken, aangezien de lucht toch allemaal langs al dat koper moet om naar buiten te kunnen
Ik hoop trouwens wel dat het een beetje dicht kan zonder problemen, bij mijn Cosmos bijvoorbeeld zou er door de onderdruk alleen maar rotzooi door naar binnen komen
Ook bij het zoeken naar mobo's met idiote heatpipes geldt nog steeds dat een Tweaker zelf eisen kan stellen, relevante reviews en ervaringen kan lezen en dan zelf kan kiezen.
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()