MoBo gezocht met Heatpipes

Pagina: 1
Acties:
  • 1.224 views

• Frenkie123
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-05-2025

Frenkie123

Lets Mod the World !

Topicstarter
Voor een nieuw CM project zoek ik een mobo met veel, heel veel, zoveel mogelijk HEATPIPES !

Wie kan mij helpen met goed advies?

Afbeeldingslocatie: http://ak.buy.com/buy_assets/rsschannel/141/349/2.jpg

My cases; R2-D2, Wall-E, Hovermax, Rover, Stealth etc etc

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

wat wil je er op prikken, of koop je pas nieuwe hardware als je je mobo hebt

heb je een budget?

geef wat meer info met je wensen en dan moet het wel goed komen lijkt me

je kan de striker serie van asus bekijken, de maximus serie kan ook, MSI heeft ook net nieuwe borden met mempipekoeling, eventueel de P5K P5Q's kan je door

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De nog uit te brengen Gigabyte EP45 Extreme zul je vast leuk vinden :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/faPMNtosYZS0DG7HELqotGuQ/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LX4hej1we7bt31UzXV48UC8Q/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/B03N51GE1wE5Hb9doXd0Pe6m/thumb.jpg

Ik weet alleen niet precies wanneer dat deze verkrijgbaar zal zijn. Bovenstaande was een prototype dat ik in handen had tijdens het Gigabyte Plugfest 2008. Anders kun je altijd nog uitkijken naar een DQ6.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Nieuwe mobo van MSI is misschien ook wel wat.

nieuws: MSI introduceert zes P45-moederborden

Dan het laatste plaatje. Niet zo heel veel koper maar wel erg veel heatpipes.

[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 14-05-2008 19:04 ]

• Sqorpius
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-10-2025
Op dat prototype van Terw_Dan.. Werkt dat niet averechts? videokaart met de onderkant 2 cm naast een warme heatsink. Verder ziet hij er wel zeer bruut uit!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Asus Striker Extreme zitten ook veel heatpipes op.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
MSI heeft sowieso wel de naam van achterlijke heatpipes: http://www.ixbt.com/mainb...atinum/heat-pipe-side.jpg (P35 Platinum). Eigenlijk hebben alle high-end P35 wel maffe heatpipes.

Die GigaByte lijkt me niet de beste manier van heatpipes nee, de sink is erg lang en met een beetje flow zal de warmte eerst langs heel veel ander koper gaan, en dus niets afkoelen. Een kortere heatpipe zou ook genoeg zijn :P

[ Voor 7% gewijzigd door TheZeroorez op 14-05-2008 19:13 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Sqorpius schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 19:07:
Op dat prototype van Terw_Dan.. Werkt dat niet averechts? videokaart met de onderkant 2 cm naast een warme heatsink. Verder ziet hij er wel zeer bruut uit!
TheZeroorez schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 19:11:
MSI heeft sowieso wel de naam van achterlijke heatpipes: http://www.ixbt.com/mainb...atinum/heat-pipe-side.jpg (P35 Platinum). Eigenlijk hebben alle high-end P35 wel maffe heatpipes.

Die GigaByte lijkt me niet de beste manier van heatpipes nee, de sink is erg lang en met een beetje flow zal de warmte eerst langs heel veel ander koper gaan, en dus niets afkoelen. Een kortere heatpipe zou ook genoeg zijn :P
Het zijn daadwerkelijk heatpipes he, dus die geleiden de warmte op zich vrij goed, dus is de lengte niet zo'n probleem.
Daarnaast moet ik zeggen dat dit nog maar een prototype was, de uiteindelijke versie krijgt namelijk in dat ding ook nog eens de mogelijkheid voor waterkoeling 8-) en dat neemt ook de nodige ruimte in.

• Frenkie123
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-05-2025

Frenkie123

Lets Mod the World !

Topicstarter
Mooi, bedankt mensen voor de adviezen. Ik ga me een redelijk betaalbaar mobotje uitzoeken en zoals jullie al merken, prestaties e.d. boeie me voor geen meter, het wordt de basis van een nieuwe casemod. Nogmaals bedankt !

My cases; R2-D2, Wall-E, Hovermax, Rover, Stealth etc etc

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Frenkie123 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 22:20:
Mooi, bedankt mensen voor de adviezen. Ik ga me een redelijk betaalbaar mobotje uitzoeken en zoals jullie al merken, prestaties e.d. boeie me voor geen meter, het wordt de basis van een nieuwe casemod. Nogmaals bedankt !
Zolang je maar een topic hier op GoT opent zodat we je casemod kunnen volgen, ik ben nu benieuwd hoe je die mempipes tot uiting laat komen in je casemod ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Terw_Dan schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 19:51:
[...]

[...]

Het zijn daadwerkelijk heatpipes he, dus die geleiden de warmte op zich vrij goed, dus is de lengte niet zo'n probleem.
Daarnaast moet ik zeggen dat dit nog maar een prototype was, de uiteindelijke versie krijgt namelijk in dat ding ook nog eens de mogelijkheid voor waterkoeling 8-) en dat neemt ook de nodige ruimte in.
Ik doelde meer op het koperen rooster dat erachter hangt. Of dat nu 20 of 10 cm lang is moet weinig uitmaken, aangezien de lucht toch allemaal langs al dat koper moet om naar buiten te kunnen :P

Ik hoop trouwens wel dat het een beetje dicht kan zonder problemen, bij mijn Cosmos bijvoorbeeld zou er door de onderdruk alleen maar rotzooi door naar binnen komen :P

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

TheZeroorez schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 22:38:
[...]

Ik doelde meer op het koperen rooster dat erachter hangt. Of dat nu 20 of 10 cm lang is moet weinig uitmaken, aangezien de lucht toch allemaal langs al dat koper moet om naar buiten te kunnen :P

Ik hoop trouwens wel dat het een beetje dicht kan zonder problemen, bij mijn Cosmos bijvoorbeeld zou er door de onderdruk alleen maar rotzooi door naar binnen komen :P
Ik krijg de EP45-DQ6 van Gigabyte, nu weet ik niet of ze deze ook al hebben voorzien van deze heatsink, mocht dat zo zijn wil ik best wel testen of het veel uitmaakt of niet.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ook bij het zoeken naar mobo's met idiote heatpipes geldt nog steeds dat een Tweaker zelf eisen kan stellen, relevante reviews en ervaringen kan lezen en dan zelf kan kiezen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.