• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-10-2025
Ik weet niet of dit het goede forum is, maar ik weet niet waar ik m anders moet plaatsen. Ik zag in de kast een media center remote liggen, voor je filmpjes en dergelijke mee op stop te zetten, afspelen, vooruitspoelen, enz, vanuit de luie stoel. Heb er ook een receiver erbij. Nu werken niet alle knoppen omdat ik XP Pro heb, en niet Media Center. Nu is de vraag: Kan ik die knoppen anders instellen? Is daar een handig dingetje voor?
En kan je de knopjes (de up down left right) gebruiken als muis?

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:39
Coeluh schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 18:40:
Ik weet niet of dit het goede forum is, maar ik weet niet waar ik m anders moet plaatsen. Ik zag in de kast een media center remote liggen, voor je filmpjes en dergelijke mee op stop te zetten, afspelen, vooruitspoelen, enz, vanuit de luie stoel. Heb er ook een receiver erbij. Nu werken niet alle knoppen omdat ik XP Pro heb, en niet Media Center. Nu is de vraag: Kan ik die knoppen anders instellen? Is daar een handig dingetje voor?
En kan je de knopjes (de up down left right) gebruiken als muis?
Volgens mij kan je er wel meer mee, als je Rollup 2 van Windows XP geinstalleerd hebt.

• Coeluh
m.lammers schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:36:
[...]

Volgens mij kan je er wel meer mee, als je Rollup 2 van Windows XP geinstalleerd hebt.
Heb geen Windows MediaCenter. Dat ding zegt dat het voor mediacenter only is

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Girder (icm met de/een alternatieve MCE remote driver)

• Coeluh
kaajee schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 16:39:
Girder (icm met de/een alternatieve MCE remote driver)
Werkt niet naar behoren, de commands van de remote blijven hetzelfde, deze mapped ze alleen.

Die alternatieve MCE driver werkt wel, ik ben er nu mee aan t rommelen. I'll keep you posted!

[ Voor 13% gewijzigd door Coeluh op 15-05-2008 18:40 ]

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Coeluh schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 18:18:
[...]

Werkt niet naar behoren, de commands van de remote blijven hetzelfde, deze mapped ze alleen.

Die alternatieve MCE driver werkt wel, ik ben er nu mee aan t rommelen. I'll keep you posted!
En daarom schreef ik ook: icm met de/een alternatieve MCE remote driver

• Coeluh
kaajee schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 20:21:
[...]

En daarom schreef ik ook: icm met de/een alternatieve MCE remote driver
Ja klopt...Maar ik (ligt aan mij) kan niet shortcuts op een toets zetten...

• Coeluh
Met HIP lukt het HEEL eenvoudig. Super programma. Je kan voor elke app die je runt een overlay kiezen!
http://www.byremote.com.au/Hip/mce_remote_faq.htm

• narcan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05-2023
Ik heb een vraagje over de remote, de ontvanger eigenlijk. Er zitten van die plak ir-oogjes bij, kun je daar andere apparaten mee bedienen die niet direct in het bereik van de afstandsbediening zitten? Plak je ze op het ir-oog van het te bedienen apparaat? Het viel me al op dat de ontvanger ook andere afstandsbediening registreert, geeft hij de signalen van die andere afstandsbedieningen ook door aan die plak ir-oogjes? (heb dus geen handleiding bij dat ding)

Intel Core i2600K | Asus Maximus IV Extreme (3.0) | Kingston 9905403-400.A00LF DDR3 @1600MHz | 2x EVGA GTX 570 SC | OCZ Vertex 3 SSD

• Coeluh
narcan schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 19:37:
Ik heb een vraagje over de remote, de ontvanger eigenlijk. Er zitten van die plak ir-oogjes bij, kun je daar andere apparaten mee bedienen die niet direct in het bereik van de afstandsbediening zitten? Plak je ze op het ir-oog van het te bedienen apparaat? Het viel me al op dat de ontvanger ook andere afstandsbediening registreert, geeft hij de signalen van die andere afstandsbedieningen ook door aan die plak ir-oogjes? (heb dus geen handleiding bij dat ding)
Plak Ir oogjes? Kan je mss een foto maken?

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-02 22:32

mace

Sapere Aude

narcan schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 19:37:
Ja daar is het voor bedoeld ja, wordt vooral gebruikt als je mediacenter i.c.m een satelliet- kabel- of digitenneontvanger gebruikt. Als het dan tijd is om op te nemen stuurt MCE een signaal naar de ontvanger om hem op het juiste kanaal te zetten.
Pagina: 1