Netwerkadapter updaten: welke driver?

Pagina: 1
Acties:

• kicknoize
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik heb al lange tijd een probleem waarbij mijn internet op willekeurige momenten uitvalt, soms wel 3-4 maal per dag. D.w.z. ik kan geen sites meer openen (FF/IE) en ook niet inloggen op MSN, maar mocht ik bijvoorbeeld bezig zijn bijvoorbeeld een torrent te downloaden blijft die wel gewoon doorlopen. Virus- en spyware scans hebben niets opgelost

Enfin. Ik dacht dus dat het misschien kon liggen aan verouderde drivers, dus ik besloot maar eens te gaan zoeken. Ik kwam al gauw niet verder omdat ik niet precies wist welke driver ik nou moest gebruiken.

Ik zal even toelichten welk Moederbord e.d. ik gebruik en wat ik zelf al gevonden heb(het is overigens een Medion-pc):

Mainboard: MSI MS-7318
Chipset: VIA P4M890
Netwerkadapter: VIA Rhine II Fast Ethernet Adapter

Goed. Nu heb ik een aantal drivers gevonden, alleen weet ik dus niet wat ik het beste kan doen.

Moet ik nu:
A. Een mainboard update hebben?
B. Een chipset update hebben?
C. Een (aparte) netwerkadapter update hebben?
of
D. Een combinatie van dit alles (zo mogelijk)?

Ik heb wel deze 10/100 LAN Drivers voor de P4M890 chipset gevonden op de MSI site. Alleen staat er bij dat deze geschikt is voor de VIA VT6103/VT6105 . Daar snap ik dus niks van.

En drivers voor de netwerkadapter heb ik op de VIA-site ook gevonden, maar daar heb ik ook weer twee keuzes waarbij ik niet weet of ik deze, en zo ja welke van de twee, moet downloaden.

Sorry voor de wat lange post, maar ik hoop dat het probleem duidelijk is, en dat iemand me hierbij zou kunnen helpen...

Verwijderd

http://www.viaarena.com/d...geID=2&OSID=36&CatID=3030

voorlaatste link

VT6107 Fast Ethernet Controller (Rhine & Rhine II)

• kicknoize
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 18:06:
http://www.viaarena.com/d...geID=2&OSID=36&CatID=3030

voorlaatste link

VT6107 Fast Ethernet Controller (Rhine & Rhine II)
Hmm, ik heb het nog even gechekt, maar mijn netwerkadapter zelf heeft al die driver, de nieuwste dus. Dus daar kan ik inderdaad niets aan veranderen.
Dan zou het dus aan mijn modem (Orange Livebox) of de pc moeten liggen.

Overigens, wanneer de verbinding weggvalt, kan ik op Diagnose en Herstel klikken via het icoontje van de verbinding rechtsonderin.
Ik krijg dan deze melding: "Er kan geen verbinding met de externe host www.microsoft.com(207.46.19.254) worden gemaakt. De externe host is door Netwerkcontrole gepingd maar er is geen antwoord ontvangen."
Ik kan dan de optie "Netwerkadapter "LAN-verbinding" opnieuw instellen" kiezen, maar dat heb ik al zo vaak gedaan en helpt niet.
Volgens mij wil er ook wel eens een andere foutmelding staan, maar die weet ik zo even niet.

Ik heb ook "netsh winsock reset" ingevoerd bij cmd, i.p.v. WinSockXPFix te gebruiken (schijnt precies hetzelfde te doen), dus ik moet even afwachten of dat helpt.

En het is sinds een aantal dagen wel een stuk erger. Het lijkt wel of het internet er een aantal keer per minuut voor een seconde eruit ligt. Als ik bijvoorbeeld een pagina open (of refresh) dan krijgt ik direct het "pagina niet gevonden"-scherm in FF en IE. Als ik ik dan vervolgens direct weer refresh doet de pagina het wel gewoon. Ook met mailen wil het ook niet lukken wanneer de verbinding er voor een fractie v/e sec. uitligt, dan moet ik weer opnieuw versturen. Beetje irritant dus.
Maar dat kan ook aan de storing op het KPN netwerk liggen, zit namelijk op Orange (gebruikt dacht ik het KPN netwerk). Ik weet niet of iemand dat verifiëren.

Verwijderd

Voor 5 euro een nieuw exra netwerkkaartje scoren in de winkel en dat er eens naast zetten, en je onboard disable'n ?