Toon posts:

[Time Machine] Alles uitgezet, dus uit met de pret?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat mijn hardware wegens vakantie een poosje volledig uitgezet is geweest, krijg ik de Time Machine functie niet meer aan de gang. Milieuvriendelijke maar onhandige actie? :?
In januari simpel aangesloten en het draaide allemaal direct perfect met nieuwe iMac (intel/10.5.2) en externe Iomega backupschijf.
Bij handmatige opdracht "Maak nu reservekopie" wordt voorbereiding nieuwe kopie nu echter al binnen 20 seconden onderbroken (zichtbaar in venster systeemvoorkeuren). Op het geluid afgaand lijkt de externe harde schijf echter heel hard door te werken, maar er komt geen nieuwe kopie meer bij. De laatste file wordt bewerkt, maar blijft 'inProgress' staan. Iemand een idee?

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03-2025
Die inProgress file weggooien schijnt nog wel eens te helpen..

Verwijderd

Topicstarter
ligt idd voor de hand, maar al meerdere keren geprobeerd: inProgressfile weggooien of andere file of complete set > levert steeds foutmelding 60008 op "bewerking kan niet worden voltooid"

misschien ergens anders zo'n optie?

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03-2025
http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=7174973 Kijk eens in dit topic, dan zou je in ieder geval moeten kunnen vinden bij welk bestand het fout gaat..

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je suggestie

bij System/Library/CoreServices/backupd vind ik een recente login en mededeling "[Proces voltooid]"

Dit lijkt me op zich OK.

Ik vind verder geen files met error meldingen o.i.d.
Ook geen darkbluemap of meldingen van mislukte/onderbroken backups. :N

Verwijderd

Topicstarter
ter info: inmiddels ook nog de gehele systeembibliotheek met Time Machine teruggezet/vervangen door die van één van de laatste dagen dat alles nog goed liep.

Helaas geen verandering van het probleem. |:(

Misschien zoeken in hard drive Iomega UltraMax? Meegeleverde "Solutions CD" bevat programma dat niet wil installeren/openen met de mededeling dat daar Admin rechten of hoger voor nodig zijn. Tja ...
Pagina: 1