Toon posts:

[USB STICK] Dane elec zlight 8gb write protected

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb sinds een paar dagen een Dane elec zlight 8gb.
Ik heb er een paar bestanden op gezet maar dat is ook alles geweest want van het een op andere moment was de usb stick leeg en write protected :? op meerdere windows xp computers en op een mac ook.

Ik heb echt al van alles geprobeerd wat hier op het forum staat maar nog niks heeft geholpen..
als ik de usb stick wil formateren geeft deze aan dat hij maar 2 mb groot is..

is er ergens iets dat zou kunnen helpen (er is ook geen knopje voor write protection)

bedankt alvast!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-02 17:57
Toevallig via Ebay of andere verkoopsite gekocht? Of gewoon in originele verpakking in een winkel?

[ Voor 21% gewijzigd door frickY op 14-05-2008 18:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
bij 1dayfly.nl was een actie en wel in orginele verpakking

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:49
Van de Dane Elec website:
Mijn computer ziet de zMate Pen als floppy drive met 1,4 mb geheugen.
De zMate Pen maakt als het goed is 2 drives aan onder Windows XP.

1. Diskette station met beveiligingssoftware om de Pen te beveiligen.
2. Verwisselbaar station (Penddrive zelf)

Het kan echter wel zo zijn dat XP voor het verwisselbare station de stationsletter gebruikt van een andere drive. (meestal het geval met netwerk drives)

klik met rechtermuis op Deze computer. (icoon op desktop of in start menu)
Kies de optie beheren.
Ga naar het veld "schijfbeheer".
Hier ziet u al uw schijven en driveletter daarbij.
Loop deze door, u kunt hier ook de driveletters aanpassen indien nodig.

Verwijderd

Topicstarter
ook gedaan.. maar de usb stick is echt maar als 1 schijf te zien en ook echt niet te formateren..

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:49
Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 18:52:
ook gedaan.. maar de usb stick is echt maar als 1 schijf te zien en ook echt niet te formateren..
maar bij schijfbeheer wordt er ook aangegeven dat de usb stick maar 2mb is?

Verwijderd

Ik krijg net van een collega ook zo'n ding. Zelfde probleem.
Bij Dane-elec vindt je geen oplossing behalve hetgeen hierboven.

Bij mij ziet ie de stick in diskmanagement ook maar als 1 drive en capaciteit van 2.00 mb.
(ik heb hem overigens wel een ongebruikte driveletter kunnen geven)
Als ik hem probeer te openen zegt ie "insert disk.."

Ik denk dat ik collega maar adviseer hem om te ruilen, tenzij iemand inmiddels een oplossing heeft.

• -j-k-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-11-2025
Volgens mij was er wel een probleem dat sommige usb-sticks niet meer te beschrijven waren na onveilig verwijderen uit een windows pc. Daar bleef volgens mij wel de informatie erop staan die er al op stond. Je zou iig even kunnen zoeken mbt het onveilig verwijderen :)

Edit: GoT

[ Voor 14% gewijzigd door -j-k- op 13-08-2008 09:26 ]

Vimeo, YouTube

• F1k
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:30

F1k

Captain Obvious

Hier hebben we er dus weer 1 in de klas.

Stickje zit vol met virussen.(Is van het typische modelletje blond, kan net de pc aanzetten en weet hoe KaZaA werkt).

Hoe we m ook mounten, hij blijft vrolijk vertellen dat de disk write-protected is. Volgens de meegeleverde software(die zichzelf als diskette drive) aanmeld staat er geen wachtwoord op en is de drive unlocked.

Disk management ziet de stick trouwens wel als de volle 8 GB.

Zijn wij nu de prutsers die de lock-schakelaar niet zien, of is die USB-stick gewoon hopeloos?

Geprobeert op de operatingsystemen:
- Win XP Pro SP3 x86
- Win Vista B SP1 x64
- Ubuntu 5.10 live CD
- Fedora Core 6 tekst-mode
- Knoppix 5.1

Ik weet dat ik een eeuwenoud topic schop, en het unlocken van de usb-stick is voor ons op dit moment ook meer dat we gewoon willen weten waarom we m niet open krijgen.

Eventueel staat er hier ook nog een Windows 2003 Enterprise server(x86), maar die functioneerd op dit moment als NAS.

Iemand enig idee?

Verwijderd

O mijn god... je geeft aan het ding zit vol virussen, en het eerste wat je doet is hem in al je systemen steken en proberen te benaderen |:( (of je hebt hem gecleaned, maar dat vertel je er niet bij).

Als hij in al die andere systemen niet werkt, zou ik hem overigens niet in je NAS steken... beetje de goden verzoeken denk ik dan...

Als de data echt belangrijk is: data recovery bedrijf inschakelen, of zelf de chip eruit trekken en proberen op een andere manier (in bijv. een VM) los te mounten.
Staat het ding vol met prut: helaas pindakaas, evt. terugsturen naar de fabrikant of een nieuwe laten kopen.

Aangezien op deze stick virussen staan, en je het symptoom dat de schijf als 2mb disk herkend wordt mist, lijkt het me sowieso niet hetzelfde probleem als in de TS en de daarna aangehaalde gevallen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2008 10:03 ]

• F1k

F1k

Captain Obvious

Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 10:02:
O mijn god... je geeft aan het ding zit vol virussen, en het eerste wat je doet is hem in al je systemen steken en proberen te benaderen |:( (of je hebt hem gecleaned, maar dat vertel je er niet bij).

Als hij in al die andere systemen niet werkt, zou ik hem overigens niet in je NAS steken... beetje de goden verzoeken denk ik dan...

Als de data echt belangrijk is: data recovery bedrijf inschakelen, of zelf de chip eruit trekken en proberen op een andere manier (in bijv. een VM) los te mounten.
Staat het ding vol met prut: helaas pindakaas, evt. terugsturen naar de fabrikant of een nieuwe laten kopen.

Aangezien op deze stick virussen staan, en je het symptoom dat de schijf als 2mb disk herkend wordt mist, lijkt het me sowieso niet hetzelfde probleem als in de TS en de daarna aangehaalde gevallen.
Alleen in systemen waar een goede back-up van was natuurlijk ;)
Ding is dus niet te cleanen omdat ie read-only is. Dat is het deel dat we eruit proberen te slopen.

Waarom ik in dit topic post:
We vermoeden dat het write-protect deel te maken heeft met een wachtwoord ergens op de stick, en een extra topic over hetzelfde ding starten leek mij niet heel erg zinnig.

De data is niet boeiend voor ons of voor de eigenaresse. Het is gewoon een bezigheidstherapie om dat ding van de lock af te halen. Ik was bang dat we misschien een schakelaar gemist hadden oid.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:27
Probeer het eens met Ubuntu 7 of 8. Werk hier met 8 en heb al diverse Dane Elec sticks weer kunnen "maken".

Nadeel is wel soms zijn die dingendusdanig beschadigd dat ik gewoon alles opnieuw moest maken (partitie enzo).

• F1k

F1k

Captain Obvious

Cave_Boy schreef op woensdag 24 september 2008 @ 11:00:
Probeer het eens met Ubuntu 7 of 8. Werk hier met 8 en heb al diverse Dane Elec sticks weer kunnen "maken".

Nadeel is wel soms zijn die dingendusdanig beschadigd dat ik gewoon alles opnieuw moest maken (partitie enzo).
Helaas, in ubuntu 8 geen succes.

Ik wist niet dat een virus een usb-stick zo zwaar onbruikbaar kon maken.

• quicks
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-01 13:04
Heeft iemand nu al met success de write-protection van de 8 GB Dane-Elec Zlight kunen afhalen?

Op die van mij staan +/- 500 MP3'tjes die ik in mijn auto afspeel via een ingebouwde USB interface. Van het 1 op het andere moment stopte de afspeler ermee. Eerst dacht ik nog dat de USB interface kaduk was, maar nadat ik de stick in de Laptop bekeek kwam ik op die Write-Protection toestanden.

Enig verschil is dat ik bij schijfbeheer wel kan zien dat het om een 7,55 GB gaat maar daar is ook alles mee gezegd. Formateren of verwijderen van partitie is onder windows niet mogelijk |:(
Pagina: 1