Hey,
Ik gebruik P5RD1-VM moederbord, met simpele Pentium 4 3,5Ghz processor, 1 160GB SATA HDD, 1 DVD brander en 8800GT videokaart. Dit alles draait op 350W voeding.
Nu heb ik tot voor kort slechts Microsoft HD driver gebruikt voor geluid, maar ik heb nu mijn microfoon nodig voor TeamSpeak - die ik alleen kan gebruiken door Soundmax audio drivers te installeren, omdat normaal gesproken Mic ingang op Voorpaneel is ingeschakeld wat bij mij niet mogelijk is dus moet dat uit.
Alleen na het installeren van de drivers krijg ik niet meer de zuivere geluid dat ik normaal heb. Door vrijwel alle geluid (vooral wanneer iemand aan het praten is bijvoorbeeld in films/video) hoor ik af en toe een "tik" of een "piep", het is alsof het happert terwijl geluid verder gaat - heb geen idee hoe ik het moet uitleggen maar het is zo frustrerend dat ik naar de winkel ben gegaan om Creative SB X-Fi Xtreme Audio kaart te kopen.
Maar raad eens, probleem was niet weg. Ik was het zo moe dat ik een nieuwe partitie aan heb gemaakt om daar vervolgens nieuwe Windows XP op te installeren.
Geen effect, probleem was er nogsteeds. Ik ben ten einde raad... het zou best eens kunnen zijn dat mijn voeding niet de stroom kan leveren dat ervoor nodig is maar ik heb op dat gebied geen verstand van.
// Edit: Ik heb onboard geluidschip uitgeschakeld in BIOS, Latency ergens omhoog/omlaag gedaan etc...
Wat ik kan doen om het probleem beetje te verzachten is "Wave" omlaag halen tot 3% maar dan heb ik zacht geluids zelfs met mijn boxen op max.
En ik heb van de 1 tot 8 Kanalen alle op 0 gezet behalve eerste 2 (box links/rechts) - ook geen resultaat. Ik gebruik trouwens gewoon 2.1 systeem en zo staat het ook ingesteld overal.
Dit is mijn oude Everst logje, waar je Realtek/AD1986 kaart ziet staan is nu dus gewoon Creative SB:
Ik gebruik P5RD1-VM moederbord, met simpele Pentium 4 3,5Ghz processor, 1 160GB SATA HDD, 1 DVD brander en 8800GT videokaart. Dit alles draait op 350W voeding.
Nu heb ik tot voor kort slechts Microsoft HD driver gebruikt voor geluid, maar ik heb nu mijn microfoon nodig voor TeamSpeak - die ik alleen kan gebruiken door Soundmax audio drivers te installeren, omdat normaal gesproken Mic ingang op Voorpaneel is ingeschakeld wat bij mij niet mogelijk is dus moet dat uit.
Alleen na het installeren van de drivers krijg ik niet meer de zuivere geluid dat ik normaal heb. Door vrijwel alle geluid (vooral wanneer iemand aan het praten is bijvoorbeeld in films/video) hoor ik af en toe een "tik" of een "piep", het is alsof het happert terwijl geluid verder gaat - heb geen idee hoe ik het moet uitleggen maar het is zo frustrerend dat ik naar de winkel ben gegaan om Creative SB X-Fi Xtreme Audio kaart te kopen.
Maar raad eens, probleem was niet weg. Ik was het zo moe dat ik een nieuwe partitie aan heb gemaakt om daar vervolgens nieuwe Windows XP op te installeren.
Geen effect, probleem was er nogsteeds. Ik ben ten einde raad... het zou best eens kunnen zijn dat mijn voeding niet de stroom kan leveren dat ervoor nodig is maar ik heb op dat gebied geen verstand van.
// Edit: Ik heb onboard geluidschip uitgeschakeld in BIOS, Latency ergens omhoog/omlaag gedaan etc...
Wat ik kan doen om het probleem beetje te verzachten is "Wave" omlaag halen tot 3% maar dan heb ik zacht geluids zelfs met mijn boxen op max.
En ik heb van de 1 tot 8 Kanalen alle op 0 gezet behalve eerste 2 (box links/rechts) - ook geen resultaat. Ik gebruik trouwens gewoon 2.1 systeem en zo staat het ook ingesteld overal.
Dit is mijn oude Everst logje, waar je Realtek/AD1986 kaart ziet staan is nu dus gewoon Creative SB:
Computer:
Computertype ACPI Multiprocessor-pc
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition
OS Service Pack Service Pack 2
Internet Explorer 7.0.5730.13 (IE 7.0)
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Computernaam ICRITYOU
Naam gebruiker Edic
Aanmeld Domein ICRITYOU
Datum / Tijd 2008-05-10 / 16:10
Moederbord:
CPU Type Intel Pentium 4 630, 3000 MHz (15 x 200)
Moederbordnaam Asus P5RD1-VM (2 PCI, 1 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 2 DDR DIMM, Audio, Video, LAN)
Moederbord Chipset ATI Radeon Xpress 200
Systeemgeheugen 1024 MB (PC3200 DDR SDRAM)
DIMM1: Kingston K 512 MB PC3200 DDR SDRAM (2.5-3-3-8 @ 200 Mhz) (2.0-3-3-7 @ 166 Mhz)
DIMM2 512 MB PC3200 DDR SDRAM (2.5-4-4-8 @ 200 Mhz)
BIOS Type AMI (10/19/05)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)
Scherm:
Video kaart NVIDIA GeForce 8800 GT (512 MB)
3D Acceleratie nVIDIA GeForce 8800 GT
Monitor ViewSonic E790-3 [19" CRT] (305000500201)
Multimedia:
Geluidskaart Analog Devices AD1986A @ ULi/ALi M5461 High Definition Audio Controller
Opslag:
IDE controller ALi M5229 PCI Bus Master IDE-controller
Opslag controller ULi SATA/RAID Controller (M1573)
Diskettestation Onbekend
Harde schijf SAMSUNG HD161HJ SCSI Disk Device (160 GB, 7200 RPM, SATA-II)
Optische Station Optiarc DVD RW AD-5170A (DVD+R9:8x, DVD-R9:8x, DVD+RW:18x/8x, DVD-RW:18x/6x, DVD-ROM:16x, CD:48x/32x/48x DVD+RW/DVD-RW)
SMART Status harde schijf OK
Partities:
C: (NTFS) 152625 MB (87052 MB vrij)
Geheugencapaciteit 149.0 GB (85.0 GB vrij)
Invoerapparaten:
Toetsenbord Logitech HID-Compliant Keyboard
Muis Logitech HID-compliant G5 Laser Mouse
Netwerk:
Primair IP-Adres 192.168.1.10
Primair MAC-Adres 00-E0-12-34-56-78
Netwerkkaart ULi PCI Fast Ethernet Controller (192.168.1.10)
[ Voor 6% gewijzigd door Edic op 14-05-2008 17:33 ]