Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Zoals de topictitel het al zegt kan ik momenteel geen mail ontvangen. Het versturen van de Service Books op de KPN website haalt niets aan, deze komen naar mijn idee niet eens aan.
Met de BBBrowser kan ik echter wel het internet op en mijn Netwerk geeft GPRS.

Heb het toestel diverse keren opnieuw opgestart en zelfs het complete OS verwijderd met JL_Cmderv1.9.0. en weer opnieuw geïnstalleerd. Medewerker van KPN geeft aan dat mijn BIS-ABBO nog actief is.

Deze ServiceBooks staan nu in het toestel:
  • WAP BrowserConfig
  • KPN WAP
  • MMS WAP Transport
  • WAP Push Config
Heb ook in de Hostrouteringstabel opnieuw registratie gedaan, waarna een sms/bericht komt met de melding: "Uw Handheld is geregistreerd bij het draadloze netwerk"

Een mail sturen naar mijn blackberry adres lukt niet, daar deze weer terugkomt met deze error:

code:
1
2
3
4
5
6
Your message:
To: XXXXXXXXX@kpn.blackberry.com
Subject: Komt deze aan
Sent Date: 28:43 +0000
has not been delivered to the recipient's BlackBerry Handheld.
The returned error status is <GENERAL_ERROR>

Het probleem is ontstaan na het dowgraden van mijn belbundel van kpn mobiel 65 naar 42 [25 April 2008]. Mijn sms totaal bundel en blackberry registratie zijn toen om een of andere reden verwijderd...
Inmiddels heb ik niet overdreven 5 keer contact gehad met de helpdesk om dit weer in orde te krijgen. Ontwijkende antwoorden kreeg ik, en 3 keer is er door een medewerker van de helpdesk een case aangemaakt. Tot op heden geen mail op mijn blackberry. Ik heb het vermoeden dat er foutieve APN instellingen zijn gemaakt of SIM BB Registratie, maar de TD krijg ik niet aan de lijn. Ik ontvang gewoon geen service books.
Daarstraks is de 3e case aangemaakt, u zult 3 tot 5 dagen moeten wachten was het antwoord...

Wat kan ik nog meer proberen? Wordt er eerlijk gezegd een beetje moedeloos van...
Helpdeskmedewerker 1: Blackberry is nog vrij nieuw en er zijn nog maar weinig gebruikers. We hebben ook geen speciale afdeling die dat behandeld.

Helpdeskmedewerker 2: Probleem zit in uw toestel, loop even bij de primafoon langs.... Primafoon??? Dat doen ze daar niet...

Helpdeskmedewerker 3: Ik heb de gegevens ingevoerd, het wordt in behandeling genomen, werkt het niet dan moet u over 14 dagen maar eens terugbellen.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Je moet echt doorzeuren bij KPN dat je de TD aan de lijn wilt. Het kost je wat moeite, maar het is mogelijk (het is me gelukt).

Heb je de mogelijkheid om de SIM-kaart in een ander toestel te proberen? Zodoende kan je uitsluiten dat het aan je toestel ligt.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Friedchicken
pven schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 17:31:
Je moet echt doorzeuren bij KPN dat je de TD aan de lijn wilt. Het kost je wat moeite, maar het is mogelijk (het is me gelukt).

Heb je de mogelijkheid om de SIM-kaart in een ander toestel te proberen? Zodoende kan je uitsluiten dat het aan je toestel ligt.
Hmm, goed ga eerst nog even met die sim-kaart aan de gang en daarna proberen te bellen. Hoewel de sim volgens mij wel goed is... SMS/MMS/Telefoon en Internetten lukt namelijk. Mijn SIM is zo n-generatie (kleine chip). Maak nog even een foto.

Afbeeldingslocatie: http://home.student.uva.nl/n.minnee/SIM.jpg

Ze noemen dat een USIM

Wikipedia: Universal Subscriber Identity Module

EDIT: De TD werkt tot 17.00, een specifieke BB afdeling hebben we niet hoor...

[ Voor 14% gewijzigd door Friedchicken op 14-05-2008 17:48 ]

• Friedchicken
Ongelooflijk, daarstraks heel erg me best moeten doen om niet te gaan schelden. Medewerkster gaf aan dat ik geen BB BIS account heb, ik zeg die hebben jullie op 25 April verwijderd. In die tussentijd heb ik 7x gebelt en is er 3x een Case aangemaakt. Ja ik zal nu toch een Case aan moeten maken, ik wil graag de TD srpeken. Die kunnen u niet helpen daar u geen BB BIS account hebt. Ik kan u wel met Sales doorverbinden dan kunt u het daar aanvragen. Uiteindelijk wederom de case aangemaakt en zit ik nog steeds zonder mail.

Zijn er mensen die dergelijke problemen gehad hebben? Of weet iemand hoe ik verder dan 1e lijns support kom?

• Friedchicken
Eindelijk! Ik kan weer email ontvangen.

Wat heb ik uiteindelijk moeten doen?

In totaal 11x gebelt.
In totaal 4x case aanlaten maken
35 dagen zonder mail op BB gezeten.
Zelf sales moeten bellen om services aan te vragen en te laten activeren op mijn 06.
Na contact met sales, 1x moeten bellen om gprs in GPRS te toveren (Activatie BB Account) Binnen 10 minuten mail in de lucht.

KPN bedankt....

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:43

Mad_Demon

de dokter

1e lijns support hoor je gewoon in de winkel te krijgen. Het zou niet moeilijker mogen zijn dan een paar muisklikken van de medewerker om die sock (BB-BIS toevoeging) op je nummer in te schakelen. Ik had ongeveer hetzelfde een tijdje terug bij Vodafone. "Oh, dat is vervelend dat BB-sock ineens uit staat." *klik klik* "Astublieft, fijne middag!" _/-\o_

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• Friedchicken
Ik ben ook naar de winkel geweest. Maar in dit specifieke geval konden ze voor mij in de winkel niets betekenen. Ik heb ook zo vaak gezegt waar het aan lag en wat ze moesten doen om het te fixen. Mgoed, uiteindelijk komt het erop neer dat je door moet blijven zeuren :)
Pagina: 1