ps2 RGB kabel

Pagina: 1
Acties:

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-02 22:37
Ik heb vandaag een Gbooster RGB scart kabel voor de ps2 gekocht. Ingedouwd, ps2 op rgb gezet, tv ook en zie daar, precies hetzelfde beeld als de composiet(ruk kwaliteit). Als ik een dvd-speler op die zelfde ingang zet is het wel in rgb(goede kwaliteit).

Wat doe ik verkeerd?

Verwijderd

Welk spel speelde je dan?

• gastje13
gta liberty city stories.

Maar het is overal, ook in de menu's van dat ding zelf, dvd's enzovoort alles composiet.

Kabel heeft toch duidelijk de volle 21 pinnen en de oude niet, toch geen verschil.

Tv is goed, een dvd-recorder op diezelfde ingang doet het perfect met rgb

[ Voor 40% gewijzigd door gastje13 op 14-05-2008 15:55 ]

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Probeer het eens met een dvd, als je dan verschil ziet. Misschien heb je ook wel een nep kabel?

[ Voor 3% gewijzigd door jdm8 op 14-05-2008 15:55 ]

• gastje13
jdm8 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 15:55:
Probeer het eens met een dvd, als je dan verschil ziet. Misschien heb je ook wel een nep kabel?
Nog nooit never eentje van playstation zelf gezien, ben alle winkels geweest, de Gbooster is de enige RGB kabel voor de ps1/2

http://www.nl.bol.com/is-...04005651398&Section=GAMES

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
DVD's worden door een ongemodde PS2 sowieso in composiet afgespeeld, dus daar hoef je het niet mee te proberen.

Zit er op de connector van die kabel (aan de Playstation kant) toevallig een video/game switch? Dan moet je die eens op 'game' zetten. De 'video' stand is namelijk voor het afspelen van DVD's en geeft dus alleen composiet signaal door.

• gastje13
nee, gewoon klein zwart dingetje wat in die playstation gaat(niks meer), wel veel meer pinnetjes dan de oude kabel aan ps2 kant(tv ook)

kan het zijn dat dat kabeltje geen signaaltje meestuurt dat de tv op rgb laat springen?

[ Voor 25% gewijzigd door gastje13 op 14-05-2008 16:04 ]

Verwijderd

en misschien al in de PS2 menu gekeken?
Ik had er een maar is verkocht :P dus weet het niet precies meer :P

• gastje13
staat op rgb in het menu

Verwijderd

die officiële rgb kabels waren verdomd zeldzaam voor een lange tijd, maar zijn dankzij de komst van de ps3 weer vlotjes verkrijgbaar. Misschien toch eens een andere kabel proberen?

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
gastje13 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 16:00:
nee, gewoon klein zwart dingetje wat in die playstation gaat(niks meer), wel veel meer pinnetjes dan de oude kabel aan ps2 kant(tv ook)

kan het zijn dat dat kabeltje geen signaaltje meestuurt dat de tv op rgb laat springen?
Kan het zijn dat je je TV dus niet zelf even op RGB gezet hebt ? Dat verklaart wel een hoop :+

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• gastje13
tv zet zichzelf of rgb, hoef je niet in te stellen

Nep kabel dan zkr?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
gastje13 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 23:26:
tv zet zichzelf of rgb, hoef je niet in te stellen

Nep kabel dan zkr?
Dat wordt dan met de multimeter aan de slag gaan dan :) Ik heb ook ooit een component kabel gekocht waar aan de PS2 kant een draadje loszat in de connector :/ (helaas heeft het ding na aankoop maanden in de kast gelegen, dus kon hem niet meer ruilen)
Pagina: 1