Hallo allemaal.
Zoals sommigen van jullie wel weten ben ik pas aan het overclocken geweest met het volgende systeem:
Q6600 B3 + Zalman koeler
OCz 2x2GB Reaper HPC PC6400
2x Asus 8800GTS 512MB G92
Asus P5N32-E 680i SLI
Coolermaster CM690 @ 3 fans
En ik snap er niets meer van. Met hogere clocks had ik dezelfde temps als dat ik nu heb :\
Nu heb ik alles op stock maar dus wel met die Zalman koeler en m'n temps zijn alsvolgt.
Dat zijn erg hoge temps...zeker terwijl m'n freqs allemaal stock zijn!!!
En de koeler van m'n CPU staat gewoon @ full speed.
CPU-Z idle:

Systeem is paar maanden oud en d'r zit wel redelijk wat stof in? Loont het om dat allemaal te verwijderen? En d'r zit koelpasta tussen de koeler en de CPU maar raden jullie aan die toch een keer te vervangen?
Ik maak me best wel zrogen want dit zijn erg hoge temps. En ik wil graag m'n CPU overclock en dat gaat zo natuurlijk niet.
(Alhoewel....ik heb hem op 2,7Ghz [MP 9 | QDR 1200]) En de temps waren ongeveer hetzelfde..misschien graden of 2 hoger ofzo maar niets schokkends. Raar?)
Zoals sommigen van jullie wel weten ben ik pas aan het overclocken geweest met het volgende systeem:
Q6600 B3 + Zalman koeler
OCz 2x2GB Reaper HPC PC6400
2x Asus 8800GTS 512MB G92
Asus P5N32-E 680i SLI
Coolermaster CM690 @ 3 fans
En ik snap er niets meer van. Met hogere clocks had ik dezelfde temps als dat ik nu heb :\
Nu heb ik alles op stock maar dus wel met die Zalman koeler en m'n temps zijn alsvolgt.
code:
1
2
3
4
5
6
| Idle: Stress CPU cores 66-69 CPU cores 79 - 84 GPU1 69 GPU1 74 GPU1 Omgeving 56 GPU1 Omgeving 60 GPU mem 60 GPU1 mem 65 GPU2 zelfde temps GPU2 zelfde temps |
Dat zijn erg hoge temps...zeker terwijl m'n freqs allemaal stock zijn!!!
En de koeler van m'n CPU staat gewoon @ full speed.
CPU-Z idle:

Systeem is paar maanden oud en d'r zit wel redelijk wat stof in? Loont het om dat allemaal te verwijderen? En d'r zit koelpasta tussen de koeler en de CPU maar raden jullie aan die toch een keer te vervangen?
Ik maak me best wel zrogen want dit zijn erg hoge temps. En ik wil graag m'n CPU overclock en dat gaat zo natuurlijk niet.
(Alhoewel....ik heb hem op 2,7Ghz [MP 9 | QDR 1200]) En de temps waren ongeveer hetzelfde..misschien graden of 2 hoger ofzo maar niets schokkends. Raar?)
[ Voor 33% gewijzigd door DutchManticore op 14-05-2008 15:17 ]
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.