Goedemiddag allemaal,
Op de zaak hebben we weer eens iets. We willen voor de big chief imap instellen,
zodat hij vanaf de werkplek in het buitenland zijn mail kan gaan bekijken.
Gemaakt (ingesteld) op zijn laptop (XP en outlook 2007) waarop het prima werkt,
maar wel buiten het netwerk om gaat. (draadloos naar de backup verbinding van @home)
Daarna op z'n pc op het kantoor ingesteld, en daar beginnen de problemen.
Configuratie is: XP Pro sp2 / Outlook 2007 / Imap / W2000 server / Winroute pro voor de mail,
waarbij we doorlopend de melding op de pc krijgen dat de server niet te bereiken is. (offline)
Pop3 werkt al jaren OK. Ik heb de time out verhoogt, maar dat is gewoon uitstellen van executie.
Weet iemand AUB een oplossing. Ik heb getracht alles gelezen te hebben voordat ik het vraag,
maar ik kan het niet vinden en bedenken.
Alvast super bedankt voor de reacties,
Kurt
P.s. alle firewalls en VS scanners staan uit
Op de zaak hebben we weer eens iets. We willen voor de big chief imap instellen,
zodat hij vanaf de werkplek in het buitenland zijn mail kan gaan bekijken.
Gemaakt (ingesteld) op zijn laptop (XP en outlook 2007) waarop het prima werkt,
maar wel buiten het netwerk om gaat. (draadloos naar de backup verbinding van @home)
Daarna op z'n pc op het kantoor ingesteld, en daar beginnen de problemen.
Configuratie is: XP Pro sp2 / Outlook 2007 / Imap / W2000 server / Winroute pro voor de mail,
waarbij we doorlopend de melding op de pc krijgen dat de server niet te bereiken is. (offline)
Pop3 werkt al jaren OK. Ik heb de time out verhoogt, maar dat is gewoon uitstellen van executie.
Weet iemand AUB een oplossing. Ik heb getracht alles gelezen te hebben voordat ik het vraag,
maar ik kan het niet vinden en bedenken.
Alvast super bedankt voor de reacties,
Kurt
P.s. alle firewalls en VS scanners staan uit
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2008 15:06 ]