Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Runtime error 429 bij installeren activeX Control*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Binnen ons netwerk hebben wij op één werkstation de Accredis Chipcard Uploader geïnstalleerd.

Als wij dit uitvoeren als domein-admin werkt het probleemloos.

Voeren wij het vervolgens uit als een gebruiker met beperkte rechten, dan verschijnt de volgende foutmelding:
Accredis Chipcard Uploader 2.2.4

Run-time error ‘429’:

ActiveX component can’t create object

Ik kan dan voor OK kiezen en keer terug naar het hoofdmenu.

Als ik de gebruiker lokaal admin rechten geef EN hem toevoeg als gebruiker van de software (onder eigenschappen/beveiliging, ik geef deze gebruiker dan volledig beheer) verdwijnt de melding niet. Sterker nog: Door deze gebruiker lokaal admin te ‘maken’ kan hij de software zelf installeren, maar krijgt hij toch de bovengenoemde foutmelding. |:(

Ik heb al geoogled naar mogelijk oplossingen, maar telkens heeft een oplossing die wordt aangedragen te maken met onvoldoende rechten op een lokale map of het registreren van een .ocx. In dit geval blijft dit probleem zich voordoen binnen het profiel van één bepaalde gebruiker, ongeacht vanaf welk werkstation er wordt ingelogd. 8)7

Netwerkprofiel verwijderen is (voorlopig) geen optie. Bij accredis kunnen ze niet aangeven welke aanvullende machtigingen ingesteld moeten worden.

Iemand een suggestie? O-)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat je voortaan het OS in de titel vermeldt is er één ;)

Maar de registratie van de bijbehorende COM objecten van het softwarepakket zul je compleet overnieuw moeten doen - en desnoods rename je tijdelijk het corrupte profile.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Jake Bullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 08:39

Jake Bullet

Wise Scripter

Voor zo ver ik het kan zien, doe het volgende.

Verwijder eerst beide installs, zowel die van de user en admin.
Als je de setup draait als admin, wordt de msi uitgepakt in de c:\documents and settings\username\local settings\temp\_is1 folder oid. Kopieer de msi naar een andere map. Cancel de install.

run nu: msiexec /i "<andere map>\Accredis Chipcard Uploader.msi" ALLUSERS=1 /qb

Wie weet...

Verwijderd

Topicstarter
Jake Bullet schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 19:20:
Voor zo ver ik het kan zien, doe het volgende.

Verwijder eerst beide installs, zowel die van de user en admin.
Als je de setup draait als admin, wordt de msi uitgepakt in de c:\documents and settings\username\local settings\temp\_is1 folder oid. Kopieer de msi naar een andere map. Cancel de install.

run nu: msiexec /i "<andere map>\Accredis Chipcard Uploader.msi" ALLUSERS=1 /qb

Wie weet...
Correct me if i'm wrong, maar dat lijkt me sterk . . . aangezien deze gebruiker op ALLE werkstations problemen ondervind met zijn account.

Ik wil het wel graag proberen, maar ik begrijp iets niet goed:
Ik verwijder een installatie, kopieer de msi (tot zover volg ik het) en vervolgens cancel ik de install? :?

Waarschijnlijk komt het door mijn geringe ervaring, maar you lost me . . . help?? _/-\o_

• Jake Bullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 08:39

Jake Bullet

Wise Scripter

Yep, je cancelt de install omdat je met msiexec de uitgepakte msi gaat installeren plus de extra allusers parameter, aangezien je die niet kan opgeven tijdens de reguliere setup. Fijn altijd die software bakkers |:(

Een andere optie is de dlls in program files\common files\b-ware te registreren (regsvr32 ...)
en de dll in Program Files\Accredis\CardUploader

andere dlls die worden geinstalleerd kunnen ook nog:

MSSOAP1.dll
MSSMO.dll
msxml3.dll
system32\mscomctl.ocx
system32\msvbvm60.dll

Nu ga ik er overigens wel vanuit dat ik de juiste software heb gedownload om dit mee uit te testen namelijk Card_Uploader_NL.exe. Anders is mijn hele kletsverhaal voor niks :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is de juiste software . . . Thnx, ga het proberen

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2008 08:46 ]

• Slowmotion
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:57
Heeft jouw probleem niet te maken met de policy create global objects? wie hebben zo`n soort gelijk probleem gehad. en dit loste bij ons het probleem op.

omdat het om 1 server ging hebben wij het in de local securtty settings -> local policys -> user right assignment -> create global objects. de applicatie group rechten gegeven?

misschien dat dit bij jou ook helpt?

Verwijderd

Topicstarter
@ Jake Bullet: Helaas, bieden beide geen oplossing. @ Slowmotion: De applicatie groep rechten gegeven? Hoe bedoel je dat? Op welke mappen ken ik dan rechten toe?

• Slowmotion
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:57
Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 12:22:
@ Slowmotion: De applicatie groep rechten gegeven? Hoe bedoel je dat? Op welke mappen ken ik dan rechten toe?
Je geeft geen rechten op mappen, je geeft rechten aan een user group rechten op de policy zodat ze global objects mogen creeren, wat sommige software noodzakelijk acht.

creeer een AD group, en plaats hier alle users in die gebruik maken van het programma, en koppel deze groep in de policy. zoals hierboven al beschreven. probeer het eerst op 1 machine.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb binnen AD de OU groepen met daarin een groep applicaties. Daarin heb ik de App-Accredis aangemaakt en gebruiker lid gemaakt van deze groep. Vervolgens bij local security settings --> local policys --> user right assignment --> create globel objects gelinkt aan deze groep. Helaas krijg ik nog steeds dezelfde melding: "Accredis Chipcard Uploader 2.2.4

Run-time error ‘429’:

ActiveX component can’t create object"

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:34:
Vervolgens bij local security settings --> local policys --> user right assignment --> create globel objects gelinkt aan deze groep.
dat heb je toch wel aan de OU gekoppeld die de PC's bevat?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Nee, gekoppeld aan de groep App-Accredis binnen de OU 'Groepen/Applicaties'

Wat me overigens opvalt, deze policy heeft als 'uitleg':

Create global objects
This user right is required for a user account to create global objects during terminal services sessions. Users can still create session-specific objects without being assigned this user right.

Default:
Administrators
Local System
Services

Dit heeft toch niets met terminal services sessions te maken?

[ Voor 140% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2008 11:46 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 11:16:
Nee, gekoppeld aan de groep App-Accredis binnen de OU 'Groepen/Applicaties'
Dat gaat dus niet werken.
Ten eerste zijn Group Policies alleen toe te passen op User of Computer objecten *en dus NIET op groepen*.
alt-92 in "\[2003] Uitrollen van softwarepakketten l..."

Ten tweede heb je het hier over een Computer setting > Local security wat betekent dat die setting op een computer via een GPO dient te worden toegepast.

[ Voor 7% gewijzigd door alt-92 op 26-05-2008 15:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 15:47:
[...]

Dat gaat dus niet werken.
Ten eerste zijn Group Policies alleen toe te passen op User of Computer objecten *en dus NIET op groepen*.
alt-92 in "\[2003] Uitrollen van softwarepakketten l..."

Ten tweede heb je het hier over een Computer setting > Local security wat betekent dat die setting op een computer via een GPO dient te worden toegepast.
Okay, logisch eigenlijk. Maar ook het toepassen op computerniveau bood geen uitkomst. Heb toen toch maar voor de 'dirty' oplossing gekozen: Account verwijderd en opnieuw geconfigureerd.

Bedankt voor jullie hulp.
Pagina: 1