Toon posts:

'Easy Mode' userinterface voor linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar applicatie bestaat waarmee je een zogenaamde 'Easy Mode' interface krijgt. Zoals ook de Xandros versie op EeePC van ASUS heeft?

Ik heb al gezocht op termen als Easy mode en user interface linux maar veel kon ik niet vinden. Ook heb ik de screenshots van meerdere desktop environments en windows managers bekeken, maar alles is toch wel gebaseerd op het bureaublad-startmenu-window principe.

Weet iemand een distro of een applicatie die afwijkt van dit principe en een eenvoudigere interface aanbied?

• ToBe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Misschien niet helemaal wat je zoekt, maar iets als Fluxbox?
Is net wat anders dan het standaard desktop principe met een "start"-button

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

windowmaker is dan dus ook niet echt geschikt. Hmm heb je wat screenshots van wat je bedoelt?

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 11:46

T-Junkie

user brain not connected...

Boudewijn schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 14:22:
windowmaker is dan dus ook niet echt geschikt. Hmm heb je wat screenshots van wat je bedoelt?
http://www.honeypothack.com/eee/
Hij bedoelt een interface zoals deze.

Misschien is gOS (Screenshot) iets wat je zoekt.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad. Ik was naar die site aan het Googlen voor jullie.
gOS werkt met enlightment. Daar of aan AWN met gigantische iconen had ik ook zitten denken. Maar ik wil eigenlijk van het bureaublad af en een aantal tabbladen of submenu's met de applicaties.

Ik heb gelezen dat Xandrox op de Eee PC gebruik maakt van IceWM. Ik zal eens kijken of ik op een gebruikersforum van IceWM iets wijzer kan worden. Ik hou jullie op de hoogte.