Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een canon 400d met de sigma 18-200mm 3.5-6.3 lens. Ik ben nog steeds erg blij met me lens maar ben ook opzoek naar wat nieuws. Ik maak erg veel natuur en marco foto's. Ga van de zomer naar sicilie en wil een mooie scherpe lens hebben die het ook goed in schaduwen of bosrijke omgevingen doet. Afgelopen jaar in kroatie liet mijn 18-200 me nog wel eens in de steek tussen alle dichte bossen.
Marco maak ik nu met opzet close-up lensen.
Waar ik nog wel eens tegenaanloop is dat de foto's wazig is in wat donkere ruimtes. Zat te denken aan een lichtsterke lens (2.8). Wat is een goede aanvulling op deze lens? Of moet ikhet vervangen? Budget is ongeveer 400 euro. Ben gewoon een amateur dus hoef niet mega luxe dure lensen.

Had zelf deze gezien:

Tamron 17-50mm F 2,8 Di II
sigma 24-70mm F2.8 EX DG MACRO
Sigma 18-50mm F 2.8 EX DC Macro

De sigma 18-50mm word op marktplaats aangeboden voor ongeveer 200 euro. Wat zouden jullie doen?

Het enige nadeel is dat ik een close-up filter setje / Polarisatiefilter heb met een filtermaat van 62mm. Hier heb ik dus op de bovenstaande lenzen niks aan. Of is dat op te lossen met tussenfilters? Weet niet goed wat het is maar daar las ik iets over.

Wie heeft goed advies?

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 21:23

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Tip, kijk eens hier. Of stel daar je vraag ipv een nieuw topic.

This footer is intentionally left blank

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:24

Sharky

Skamn Dippy!

Van de drie die je noemt is de Tamron de beste keus imo. Verder zou ik de link van ajhaverkamp volgen.

This too shall pass

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Zie de link die ajhaverkamp post dus :)

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.