Toon posts:

voeding en moederbord kapot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
voeding en moederbord Kapot
3 dagen geleden probeerde ik m'n computer aan te zetten maar hij deed het niet meer.
Voeding losgekoppeld en in het stopkontakt gedaan. ~Er kwamen tikgeluiden uit. Na veel gedonder wist ik de medewerkers van mycom te overtuigen dat ik een nieuwe nodig had, ging ik weer naar huis met nieuwe voeding en sloot deze weer aan op mijn pc. Maar ook mijn externe geluidskaart en moederbord bleken kapot te zijn. Geluidskaart was helemaal dood en op mijn moederbord waren alle USB aansluitingen dood. En mischien wel meer, maar dit was al genoeg om hem kapot te kunnen verklaren. Vanalles geprobeerd zoals ander stopkontakt/stekkerdoos/stroom groep.
flashen, bios reset, windows opnieuw instaleren op een nieuwe hdd enz. enz.Maar niets hielp. Na weer veel geleuter een nieuw moederbord gekregen, aangesloten en alles leek verholpen.
Maar vandaag zet ik m'n computer weer aan. En je raad het nooit. Ik heb weer exact het zelfde probleem. Ik vraag me af of ze nu nog zo bereidwillig zijn mij weer nieuwe voeding en een moederbord mee te geven.

Nu heb ik een week geleden een usb hub gekocht met eigen voeding.(helaas bij een andere zaak) Als deze aangesloten is op m'n moederbord gaat het spanningslampje op m'n moederbord branden. ook wanneer de computer voeding losgekoppeld is.
Zou het hier iets mee te maken kunnen hebben?
Bij de 1e en 2e fatal crash hoor ik in hoog tempo stroomtikken uit m'n voeding komen na het aanzetten
Bij de 1e brande het lampje van m'n mobo wel
Bij de 2e crash niet meer Dus de mobo is nu echt volledig dood. en ik vraag me af wat hij nog meer heeft aangetast.

-m'n stopkontakt is geaard,
-ik gebruik een geaarde stekkerdoos met schakelaar die ik na het afsluiten van m'n computer uitschakel. Bij het aanzetten van deze stekkerdoos gaat die usbhub gelijk mee aan en zal dus in tegengestelde richting voeding geven aan m'n moederbord. Lijkt mij om eerlijk te zijn niet helemaal o.k.
de externe usb2 hub = (Waarschijnlijke boosdoener)sweex us009 Gekocht bij Computerland.
specs.
Coolmaster Real Power M520(crashed)
Asus P5K-E wifi-ap(crashed)
intel core 2 Duo E6750
2x 2Gb ram
1x asus EN8600gt silent
3 sata schijven 320GB
alesis IO/2

Win xp64 pro

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen hoe en wat.
Ook wil ik weten (als ik de bon weer kan vinden 8)7 ) of de zaak waar ik die hub heb gekocht aansprakelijk is voor de opgelopen schade, als aantoonbaar. en ik dus de kosten op hun kan verhalen.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. alvast bedankt.
Ruben

P.S.
Ik heb de bon gevonden.
Dus alsjeblieft ook antwoorden op vraag 2.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2008 16:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?
Ben ik te lang van stof of heeft echt niemand een antwoord?????
Modbreak:Niet binnen 24u schoppen :o

Gewoon beetje geduld hebben en als je je verveelt zelf even wat meer proberen uit te zoeken.

[ Voor 50% gewijzigd door dion_b op 16-05-2008 00:06 ]

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-05 21:13

Dani86

AeroGeek

Ik zou het gewoon proberen, maar ik geef je weinig kans.

Ik heb bij de computerafdeling van een elektronica winkel gewerkt, en die verkocht ook sweex. Veel klachten over sweex, maar toch werd het veel verkocht vanwege de prijs.
Als er een defect product van sweex terug werd gebracht gaf sweex vaak niet thuis, en dan moest de winkel waar ik werkte dat product zelf ruilen met de klant, iets wat geld kost.

Ik heb persoonlijk iets tegen sweex, heb één keer een microfoon van hen gekocht, doet het gewoon niet ( en voor die 5€ ga ik niet terug naar de winkel :P ).

Anywayz, bel ze [sweex] op, en leg het probleem voor. Probeer sowieso of je nog een nieuw mobo + PSU kunt krijgen via de garanties die daarop zitten.

En, laat je niet door sweex afschepen!

F*ck Sweex :>

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:28
Eerlijk gezegd kan ik mij niets voorstellen bij een "USB hub met eigen voeding".

Maar mocht je het bonnetje vinden van die "hub met eigen voeding" dan ga je gewoon terug naar de winkel waar je deze gekocht hebt en stelt voor deze hub op een PC daar aan te sluiten.

(Nu begin ik met toch zorgen te maken over mijn 1.95 euro USB hub, ook van Computerland)

Evengoed zou een ander onderdeel van je PC de oorzaak kunnen zijn maar ik herinner mij een geval waarbij iemand een USB stofzuigertje aansloot op zijn PC en daarmee de nodige schade veroorzaakte aan zijn PC.

Als ik mij kan herinneren wie dat was dan vraag ik wel wat er precies kapot is gegaan.

Succes iig!

(Complimenten aan topicstarter. Veel info zonder onnodige informatie! _/-\o_ )

[ Voor 5% gewijzigd door Zatara op 15-05-2008 11:44 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 19:05

Haan

dotnetter

Zatara schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 11:42:
Eerlijk gezegd kan ik mij niets voorstellen bij een "USB hub met eigen voeding".
De meeste USB hubs hebben een eigen voeding :P Dat is dus gewoon een adapter die je in het stopcontact steekt, om voor voldoende spanning te zorgen.
Daarnaast heb je ook simpele hubs zonder externe voeding, maar die zijn alleen geschikt om apparaten aan te hangen die weinig stroom verbruiken, daar kan je dus niet bijvoorbeeld een paar externe 2,5 aan hangen, dat trekt de USB poort waar de HUB aanhangt niet.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
wil nu niet gelijk Computerland als onbetrouwbaar bestempelen hoor.

Trouwens, ik had zo'n 10 computers geleden ook een usb hub probleem. Dat ging om een ongeaarde versie. maar dat was dan ook echt alleen het usb slotje waar hij op aangesloten was dat doorbrande.

Wat mij

• Flashwin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-01 17:13
Daarom: NOOIT Sweex (wat een kutmerk :r )

Asus Premium Vista // E6600@3,6GHz // PNY nVidia 295GTX // 4GB Kingston HyperX@800Mhz DDR2 // OCZ Vertex Turbo 32 GB // Logitech G35 // Thermalright AXP-140 // Coolermaster M620 // Antec Skeleton

Verwijderd

Topicstarter

Trouwens, ik had zo'n 10 computers geleden ook een usb hub probleem. Dat ging om een ongeaarde versie. maar dat was dan ook echt alleen het usb slotje waar hij op aangesloten was dat doorbrande.

Wat mijn probleem betreft denk ik dat ik m'n hele bak mee neem en het maar niet over die usb hub ga hebben. want behalve die usb hub, de kast, ext. geluidskaart en geheugen is alles gekocht bij Mycom.
Eerst wel even zo goed als nieuw poetsen.

Wat denken jullie, Kan dit doorbranden ook veroozaakt zijn door het geheugen? geluidskaart valt af aangezien die niet de 2e keer aangesloten was.

En mogen ze de kosten voor het checken in rekening brengen?

Zatara.... Bedankt voor je complimentje. ;)

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:28
Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 15:58:

Zatara.... Bedankt voor je complimentje. ;)
Ik ook niet hoor. Persoonlijk heb ik goede ervaringen met Computerland.

:)

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 15:58:

Wat mijn probleem betreft denk ik dat ik m'n hele bak mee neem, de kast, ext. geluidskaart en geheugen is alles gekocht bij Mycom.
Eerst wel even zo goed als nieuw poetsen.

Wat denken jullie, Kan dit doorbranden ook veroozaakt zijn door het geheugen? geluidskaart valt af aangezien die niet de 2e keer aangesloten was.

En mogen ze de kosten voor het checken in rekening brengen?
Ja, onderzoeks kosten zijn er altijd als je PC defect is. Misschien zijn ze coulant, en verminderen ze de kosten.

je geheugen kan hoogstens zelf gefrituurd worden, en dat geldt ook voor je geluidskaart. En in dat geval zijn dan respectievelijk het geheugen en/of PCI slot "stuk"

Misschien dat de case/moederbord zelf niet goed geaard zijn?

edit: wat voor case is het?

Verwijderd

Topicstarter
De case, geen idee n00bdani86. ...Wat heb jij trouwens een vage gebruikersnaam...
kun je goed geaardheid voor me defineren?
mijn situatie is (bewerkt)Metalen case, metalen skelet afstandhoudertjes koperkleurig, schroefjes idem... mobo raakt de kast niet aan. kast staat op rubbers. Afstand houdertjes overal binnen de marge en niet te hard aangedraaid.
Nu even slapen.

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Dat moet goed zitten.

Anyway, het beste is om via de RMA een nieuwe PSU en moederbord te krijgen. En nooit meer Sweex te gebruiken.

En mn usernaam: dani86 was al in gebruik, en ik ben gewoon een n00b. Zodoende :)

Verwijderd

Topicstarter
Het was die externe usbhub van sweex.
En niet omdat die defect was maar omdat dat ding gewoon niet deugd.
Dus koop geen sweex!!!

'off topic"
Ik wil trouwens ook even kwijt dat Mycom Rotterdam Rules!!! _/-\o_
Er zitten een paar jonge knulletjes 8)7 tussen die nergens verstand van hebben, maar als je een ervaren medewerker voor je hebt, heb je ook echt een klantvriendelijke, begripvolle medewerker voor je met verstand van zaken.
Voor mijn neus en zonder extra kosten werd, tot 2 maal toe, m'n kast gecontroleerd, ik werd er bij betrokken en ging beide keren met een nieuw moederbord en de 2e keer zelfs met betere voeding, een usb keyboard en een nieuwe prosessor fan, omdat die moeilijk vastklikte, naar huis. Die fan had ik niet daar gekocht en dat wisten ze.
Een winkel waar de klant ten minste nog koning is.

Wat mij betreft is deze topic gesloten

Bedankt voor jullie hulp.
Pagina: 1