Crossfire vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 331 views

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:20
Hey,

Ik heb een Club 3D Radeon HD2600 PRO Silent in mijn pc zitten en nu zag ik @ alternate dat je deze kaart ook in crossfire kan zetten. Aangezien deze niks meer kost leek het me wel leuk om een 2e erbij te halen.

Maar wat heb ik nou allemaal nodig?
- De 2 kaarten
-?

Ik heb een Asrock AliveXfire mobo met crossfire ondersteuning. Gaat dit gewoon werken, of moet ik een speciale chipset oid hebben?

Mvg,

Martijn

• Sqorpius
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-10-2025
nee hoor, voor crossfire is gewoon een Intel moederbordje genoeg met natuurlijk 2 x pci-express sloten! wat zijn de verdere specs van dat moederbord? weet je hoeveel Lanes de PCI-Express sloten daadwerkelijk hebben als ze in CF staan?
Verder heb je nog Crossfire bruggetjes nodig.

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

En een goede voeding is wel het belangrijkste wat je moet hebben bij CF.
Tussen de 600 en 850 watt is ruim voldoende.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• VulcanRaven
Dit zijn de specs: http://www.asrock.com/mb/...=ALiveXFire-eSATA2%20R3.0

En moet ik 1 of 2 van die crossfire bruggetjes gebruiken?

Voeding zal niet veel te verduren krijgen kaartjes nemen maar 45 watt max in beslag per stuk.

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Volgens mij heb je voor de 2*** serie nog 2 bridges nodig. Vanaf de 3*** serie werkt het in ieder geval met 1.

specs

• VulcanRaven
http://www.alternate.nl/h...1067654&showTechData=true

Deze kaart is crossfire ready, maar ik zie op de plaatjes nergens een aansluiting voor die bridge? Is dat niet nodig bij deze kaar?

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-05 23:41
Volgens mij gaat bij langzamere kaarten de bridge gewoon via de PCI-Express poort :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Serendipity
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-05 09:35

Serendipity

"No fear, I is here"

Ik heb 2x een HD2900XT en die werken gewoon met 1 bridge, en zoals Jim423 al zei, wat niet over de brug wil gaat wel via de PCI-E poort...

Verwijderd

Niet doen, verkoop je kaart en koop een HD3850 voor 85 euro :P

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:41

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

VulcanRaven schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:53:
http://www.alternate.nl/h...1067654&showTechData=true

Deze kaart is crossfire ready, maar ik zie op de plaatjes nergens een aansluiting voor die bridge? Is dat niet nodig bij deze kaar?
Let ook even op dat dat wel een andere kaart is dan jouw 2600Pro, deze kun je er namelijk officieel niet naast zetten om CrossFire te draaien. Of was het meer als vergelijkingsmateriaal bedoeld?

Over ATi kaarten in CrossFire is al ontzettend veel geschreven, zoek die informatie eens op zou ik zeggen. Eigen inzet zien we erg graag hier op GoT, en je huidige vragen zijn met wat zoeken prima door jezelf te benantwoorden.
Bovendien kun je ook een hoop terugvinden op de officiële website die AMD/ATi heeft opgezet en de bijbehorende forums en (inmiddels iets outdated) compatibility charts waar ook recommended chipsets bij staan. Als ik dat zo zie, zie ik geen problemen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.