Tijdje geleden via samenkopen.net een 22.1" touchscreen gekocht. De touchscreencontroller is serieel aangesloten en werkt perfect onder Windows.
Onder Linux (Xorg), gebruikmakend van de microtouch driver (xserver-xorg-input-microtouch) werkt het touchscreen ook, behalve dat de y-as geinverteerd is. Beweeg ik omhoog, dan gaat de cursor omlaag en andersom.
Is niet handig, maar des te vervelender is dat het niet lukt om hier wat aan te doen. Het toevoegen van opties als 'Option "InvertY" "true"' aan /etc/X11/xorg.conf helpt niet (Als ik de sourcecode van de microtouch driver er op na loop is deze optie ook niet aanwezig).
Ik draai met Debian Lenny en heb via 'apt-get install xserver-video-input-microtouch' de laatste versie van de microtouch driver binnengehaald.
De relevante entries in xorg.conf zien er zo uit:
Section "InputDevice"
Identifier "TouchScreen"
Driver "microtouch"
Option "Type" "finger"
Option "Device" "/dev/ttyS0"
Option "ScreenNo" "0"
Option "MinX" "0"
Option "MaxX" "16383"
Option "MinY" "0"
Option "MaxY" "16383"
EndSection
/var/log/Xorg.log.0 geeft verder geen foutmeldingen op de touch controller.
Iemand met een idee wat er mis zou kunnen zijn? Voor zover ik heb kunnen nagaan bij Debian zijn er geen issues bekend met de microtouch controller die verklaren waarom het bij mij verkeerd om werkt.
Onder Linux (Xorg), gebruikmakend van de microtouch driver (xserver-xorg-input-microtouch) werkt het touchscreen ook, behalve dat de y-as geinverteerd is. Beweeg ik omhoog, dan gaat de cursor omlaag en andersom.
Is niet handig, maar des te vervelender is dat het niet lukt om hier wat aan te doen. Het toevoegen van opties als 'Option "InvertY" "true"' aan /etc/X11/xorg.conf helpt niet (Als ik de sourcecode van de microtouch driver er op na loop is deze optie ook niet aanwezig).
Ik draai met Debian Lenny en heb via 'apt-get install xserver-video-input-microtouch' de laatste versie van de microtouch driver binnengehaald.
De relevante entries in xorg.conf zien er zo uit:
Section "InputDevice"
Identifier "TouchScreen"
Driver "microtouch"
Option "Type" "finger"
Option "Device" "/dev/ttyS0"
Option "ScreenNo" "0"
Option "MinX" "0"
Option "MaxX" "16383"
Option "MinY" "0"
Option "MaxY" "16383"
EndSection
/var/log/Xorg.log.0 geeft verder geen foutmeldingen op de touch controller.
Iemand met een idee wat er mis zou kunnen zijn? Voor zover ik heb kunnen nagaan bij Debian zijn er geen issues bekend met de microtouch controller die verklaren waarom het bij mij verkeerd om werkt.