[SLED] onbrekende codecs installeren

Pagina: 1
Acties:

• apple1200
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-01 21:32
Beste mensen,

Ik kan op SLED wel mp3s afspelen, maar geen podcast. Daarom probeer ik vlc te installeren. Maar dan krijg ik een depency fout. Heeft iemand hier ervaring mee? Zelf heb ik gstreamer proberen te installeren maar dat had geen succes.

gr

apple1200

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:14
Maak je gebruik van http://software.opensuse.org/search of probeer je zelf pakketen te compileren?

Als je gebruik maakt van de buildservice zie link hierboven dan kun je one-click installatie doen van bijvoorbeeld een verzameling codecs. De one-click installatie lost dan alle afhankelijkheden (dependencies) op.

[ Voor 52% gewijzigd door Miki op 14-05-2008 12:41 ]

• apple1200
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-01 21:32
Ik ben zelf aan het compileren geslagen nadat ik het niet van elkaar kreeg met die buildservice. Eerst had ik hetzelfde probleem met mijn printer maar dat heb ik ook op kunnen lossen door cups en gutenprint te installeren.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:14
apple1200 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 15:17:
Ik ben zelf aan het compileren geslagen nadat ik het niet van elkaar kreeg met die buildservice. Eerst had ik hetzelfde probleem met mijn printer maar dat heb ik ook op kunnen lossen door cups en gutenprint te installeren.
Volgens mij kom je al een heel eind met gstreamer codecs en de "gewone" banshee player niet te verwarren met de helix-banshee player die je nu hebt. Deze kun je installeren door de Packman repository toe te voegen in Yast.