[Access / Windows 2K3] verboden toets / keyboardmappin

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
Ik heb hier een uitgebreide Access 2003-database met een heleboel formpjes, die gegevens in een ouderwetse (Informix)database manipuleren. Deze Access database heeft ca. 15 gebruikers.
De gebruikers werken op een Windows 2003-terminal.

Het probleem:
Als ik in een Access-tekstveld een |-teken (pipe) toets, dan wordt dit door deze Informix-database gewoon geaccepteerd. So far geen probleem.
Maar nu koppelt deze database met ons boekhoudpakket door middel van een ascii-file, gescheiden d.m.v. deze zelfde |-tekens. Gevolg: het boekhoudpakket snapt niets zo'n ascii-file, waar teveel |-tekens in staan.

Nu zou ik hiervoor een mooie oplossing zien. Aan de ascii-file kan ik niets veranderen, ook niet aan ons boekhoudpakket.

Dus de vraag is: kan ik (net als op unix-terminals) een keyboardmapping maken, die een ingetoetste | (pipe) vervangt door een ! o.i.d.
Het mooiste zou zijn als dit alleen binnen de bewuste Access-database zou werken.

Ik kan natuurlijk een validatie op al die tekstvelden binnen de Access-formpjes plakken, maar daar ga ik niet vrolijk van worden, of de gebruikers instrueren *nooit* het |-teken te gebruiken.

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-08 23:43
Waarom zet je tussen de koppeling van de database naar de ascii-file niet een 'replace' die de pipe omzet in bijvoorbeeld uitroepteken. Dan hoef je aan access/invoer/database niets te wijzigen.