Ik krijg vanuit een verbinding een dataset binnen. Deze verbinding praat met een interface van een programma. Waar ik niks aan kan veranderen. Hierdoor moet ik dus in datasets gaan zoeken.
Echter wil ik kijken of de dataset veranderd is van inhoud zodat ik de gui (die aan de hand van die data wordt gevuld/opgebouwd) niet opnieuw of op de bouwen.
Wat ik nu doe/heb geprobeerd:
dit werkt echter niet.
ook heb ik
en hetzelfde voor de row collectie.
Wat ik nu als (tijdelijke) oplossing heb is de rows te counten, wat natuurlijk wel werkt.
Is er een manier om dit in een keer te doen, let wel er wordt dus altijd data opgehaald. Echter deze staat momenteel in een statische database waardoor ik zeker weet dat ik dezelfde data altijd krijg.
Echter wil ik kijken of de dataset veranderd is van inhoud zodat ik de gui (die aan de hand van die data wordt gevuld/opgebouwd) niet opnieuw of op de bouwen.
Wat ik nu doe/heb geprobeerd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| //initialisatie in de constructor van de class
Dataset data = new Dataset()
Dataset old = new Dataset()
data = client.getdata() // return van de dataset
if (data.equals(old))
{
//true
}
else
{
//false
}
old = data; |
dit werkt echter niet.
ook heb ik
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| //initialisatie in de constructor van de class
Dataset data = new Dataset()
Dataset old = new Dataset()
data = client.getdata() // return van de dataset
if (data.tables[0].equals(old.tables[0]))
{
//true
}
else
{
//false
}
old = data; |
en hetzelfde voor de row collectie.
Wat ik nu als (tijdelijke) oplossing heb is de rows te counten, wat natuurlijk wel werkt.
Is er een manier om dit in een keer te doen, let wel er wordt dus altijd data opgehaald. Echter deze staat momenteel in een statische database waardoor ik zeker weet dat ik dezelfde data altijd krijg.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.