Toon posts:

[USB] Devices Not Recognized

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen problemen met USB devices. Ze gaan allemaal kapot!

Ik heb een externe HDD aangesloten op USB en alles werkte prima, tot ik de HDD los koppel en opnieuw aansluit. Windows komt dan met de melding:

- USB Device Is Not Recognized

Ik heb dit ook op een andere machine. Maargoed, dit kan gebeuren. HDD opgestuurd en ik krijg een nieuwe. Nu heb ik een PSP gekocht en prompt 3 dagen later exact hetzelfde probleem! Ik dacht dit is geen toeval en ging kijken naar mijn mobiel. Blijkt deze ook hetzelfde probleem te geven. Alle apparaten zijn op 3 machines getest en ze geven allemaal hetzelfde aan.

Opladen via USB werkt wel. Ik vraag me af waar dit aan ligt. Ik vermoed het moederbord of de voeding, maar hoe test ik dit? Ik heb geen meerdere voedingen liggen en ik ga geen apparaten erop aansluiten om "te testen" :P

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Meet eens de spanning die er uit komt ?

Verwijderd

Topicstarter
DukeBox schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 11:05:
Meet eens de spanning die er uit komt ?
Moet dan even een voltmeter lenen. Kan ik vanavond wel even doen. Gek genoeg is dat een keyboard en muis er al jaren op werkt zonder problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Voltage is in orde? :?

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Download een Linux Live CD, zoals Knoppix, en boot naar Linux vanaf CD. Steek hier je apparaten er weer in. Als het goed is worden ze automagisch herkent. Als dit een paar keer achter elkaar gewoon goed gaat, kun je stellen dat het softwarematig is en niet hardwarematig. In dat geval kun je een nieuwe Windows install overwegen.
Ik heb dit ook op een andere machine.
Is dit nadat je die error al gekregen hebt in de eerste machine?

[ Voor 9% gewijzigd door Bitage op 15-05-2008 18:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bitage schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 18:13:
Download een Linux Live CD, zoals Knoppix, en boot naar Linux vanaf CD. Steek hier je apparaten er weer in. Als het goed is worden ze automagisch herkent. Als dit een paar keer achter elkaar gewoon goed gaat, kun je stellen dat het softwarematig is en niet hardwarematig. In dat geval kun je een nieuwe Windows install overwegen.

[...]

Is dit nadat je die error al gekregen hebt in de eerste machine?
Ja, om te testen. In 4 machine's hetzelfde probleem... Wat zou er dan kapot zijn? Ze geven ook allemaal aan 'Device Not Recognized'. Hij laad echter wel de apparaten op.
Pagina: 1