Stemgeluid valt weg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch1987w
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-06 22:20
Geachte Lezer,

Als ik films met VLC mediaplayer afspeel, valt het stemgeluid weg of bevind zich heel ver op de achtergrond (heel zacht). In WMP doet hij het wel goed, alleen vind ik niet dat WMP DTS en DD geluid goed weergeeft, maar dat is mijn mening.

Daarom heb ik VLC gedownload en geinstalleerd, voorheen werkte dit echt supergoed.

Als ik nu .MKV bestanden afspeel, dan doet het probleem met het geluid zich voor.

Ik heb CCCP Codec Pack en K-Lite Codec Pack geprobeert, beide geven geen verandering.

Ik weet dat het probleem zo nu en dan voorkomt. Ik heb verschillende topics afgewerkt, maar voor mij geen oplossing.

Ik heb mijn computer laatst opnieuw geinstalleerd, mijn configuratie;

Abit IN9 32-Max Wifi
4GB DDR2 OCZ 800 MHZ
2x 750GB Sata-II
Nvidia 8800GTX
Creative X-Fi Fatality
Logitech Z-5500 Digital

Windows Xp Sp3....

Hoop dat iemand mij de oplossing kan geven!

Alvast heel erg bedankt!

Mitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:09
Staan je speakers goed gecalibreerd? De meeste stemmen komen uit de centerspeaker. Wellicht is daar iets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-06 20:50
Klinkt als een gevalletje AC3 Filter...even downloaden en installeren, dan zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-06 15:26

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dr Pro schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:11:
Klinkt als een gevalletje AC3 Filter...even downloaden en installeren, dan zou het moeten werken.
VLC werkt zonder gebruik te maken van het AC3 filter... als de situatie omgekeerd zou zijn (geen audio in WMP) dan is dat 9 van de 10 keer idd de oplossing :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch1987w
GodDamage schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 12:47:
Staan je speakers goed gecalibreerd? De meeste stemmen komen uit de centerspeaker. Wellicht is daar iets aan de hand.
Ja zijn perfect gecalibreert....via Windows Media Player werkt het wel gewoon, alleen ik vind WMP het geluid niet mooi/naar wens weergeven....mis teveel surround...heb ik het gevoel...

Thanks

Mitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Klinkt alsof de center compleet wegvalt, ik zou eens kijken of MPC + AC3Filter wil werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch1987w
Anoniem: 159816 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:22:
Klinkt alsof de center compleet wegvalt, ik zou eens kijken of MPC + AC3Filter wil werken.
VLC heeft toch zijn eigen encoders/decoders voor beeld en geluid. Dus heeft AC3 geen nut.

Wat het rare is, is dat het voor de nieuwe installatie wel allemaal werkte :)...alleen nu niet meer via VLC, wat toch wel 1 van mijn favoriete media player is..

Mitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-06 20:50
en toch blijf ik bij AC3, probeer het eens...baad het niet dan schaad het niet toch? (hoewel....nvm :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-06 20:04
Ik heb hetzelfde bij wanneer ik HD-videobestanden wil afsprelen. Het geluid is in VLC nauwelijks hoorbaar, maar in WMP gewoon goed.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch1987w
Yohan schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 14:54:
Ik heb hetzelfde bij wanneer ik HD-videobestanden wil afsprelen. Het geluid is in VLC nauwelijks hoorbaar, maar in WMP gewoon goed.
Ja het heeft denk ik met een CODEC te maken...alleen weet ik niet welke..aangezien ik al 4 pakketten heb geinstalleerd inmiddels..

Haali Media Splitter
CoreAVC
Kazaa Lite Pack
CCCP Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:34

voodooless

Sound is no voodoo!

Je kunt nog 100 codec packs installeren, VLC zal dat allemaal niet uitmaken. VLC is een volledig op zichzelf staande applicatie en maakt dus gebruik van zijn eigen codec libs.

In de laatste versies van VLC zitten een aantal bug m.b.t DTS geluid. Misschien dat het na het updaten fout is gegaan? Zo niet gok ik op een instellingsprobleem ergens.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1