Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP_LOZ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
Ik heb in het netwerk een zeer irritant pools chat programma genaamd ontdekt genaamd Gadu-Gadu (gg.exe) Nu kan ik dit heel makkelijk blokkeren via een software restriction policy, maar dat zou te simpel zijn. En er is weinig fun aan >:)

Ik zou graag willen weten hoe ik erachter kan komen op welke systemen dit progje draait. Zodat de mensen erop aangesproken kunnen worden endat we het signaal geven dat we alles in de gaten houden.

Kan ik de draaiende processen van systemen gelijktijdig uitlezen, of een network-search doen naar deze applicatie/proces?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:01

_Apache_

For life.

Netwerk sniffer, kijken wat het programma uitzend en hier naar gaan 'luisteren'.. Als je pakketjes opvangt kijken waar ze vandaan komen..

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 15:44

BFS

Rude awakening

Check If Process is Running on Local/Remote Machine (VB Script/WMI) of eventueel kan DameWare NT Utilities dit ook uitlezen.

[ Voor 18% gewijzigd door BFS op 14-05-2008 09:59 ]

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP_LOZ
Dameware heb ik dus draaien, maar voorzover ik heb kunnen ontdekken moet ik het PER systeem nalopen. Ik wil een scan uitvoeren op het netwerk. (200 clients)

Edit: Alle clients hebben Dameware 6.7.0.1 draaien

[ Voor 5% gewijzigd door BP_LOZ op 14-05-2008 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
bvandepol schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 10:04:
Dameware heb ik dus draaien, maar voorzover ik heb kunnen ontdekken moet ik het PER systeem nalopen. Ik wil een scan uitvoeren op het netwerk. (200 clients)
En? :)
Remote processen uitlezen kan toch ook? Dan verzamel je die naar een logfile, en je weet waar die bende staat :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP_LOZ
alt-92 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 12:19:
[...]

En? :)
Remote processen uitlezen kan toch ook? Dan verzamel je die naar een logfile, en je weet waar die bende staat :)
Ja, dat kan inderdaad. Handmatig per systeem. Maar dat wil ik dus juist niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Beetje beheerder met meer dan 10 PC's gaat dat niet meer met het handje doen maar bakt daar een script voor. :)

Sterker nog, als je die bovenstaande wat ombouwt zodat in plaats van de inputbox voor de computernaam, de inhoud van een textfile als input gebruikt wordt dan ben je er ook al.

[ Voor 44% gewijzigd door alt-92 op 14-05-2008 14:18 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1