[iPod] Opstartsnelheid iPod Classic en Nano

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PTBoy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-10 14:41
Ik kan overal reviews vinden van de iPod Classic en Nano, maar ik zie nergens genoemd wat de opstartsnelheid van deze twee spelers is ('koude' start). Kan iemand me daar wat over vertellen? Ik neem aan dat de Nano erg snel start, maar hoe zit dat met de Classic?

Ik heb ervaring met een Creative Zen Vision:M, en vind dat die erg traag start als ie een tijdje (>4 uur) uit is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
De Classic doet er 25 seconden over om te booten, als hij met Menu+Center wordt geherstart.

Volgens mij sluit de Classic nooit helemaal af zoals de ZEN's. (Mijn Creative ZEN 4GB gaat na 4 uur volledig uit.) De langste tijd die de Classic bij mij heeft uitgestaan is ongeveer 10 uur, en toen ging hij direct aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Je kunt alles over de oude iPod modellen vinden op de site van Apple: iPod: About Sleep, Deep Sleep, Hibernation, and Sleep Timer. Helaas beantwoordt dat niet echt je vraag, omdat jij het specifiek hebt over de Classic en de Nano (3G?). In principe gaat een iPod echter nooit uit (uit zichzelf). Hij kan in stand by staan, dan gaat ie meteen aan, of in hibernation (na een x aantal uur) en dan duurt het grofweg 10-20 seconden voordat je ermee aan de slag kunt.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PTBoy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-10 14:41
Klinkt goed. Zit er nog verschil tussen de Nano en de Classic (voor wat betreft het opstarten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Die vraag kan ik niet beantwoorden want ik heb geen Nano. Ik zou echter de aanschaf hier niet van laten afhangen; de Classic is een ander product. Veel groter, zwaarder en met meer opslag. Dat zijn, naar mijn bescheiden mening, de criteria waar je de uiteindelijke keuze op moet baseren :) Volledig booten doe je toch alleen maar als de iPod volledig in sleepmode gaat, na 36 uur, of als je hem reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:31
Een reden om voor een Nano (of Touch) te gaan is als je er veel mee wilt gaan rennen. Want dat is met een Classic geen goed idee op lange termijn (Harde Schijf).

Een andere reden om voor de Nano te gaan is de afmetingen...

Wat betreft het opstarten... Zoals Katsunami al zegt daar heb je vrijwel geen last van. Alleen bij het uit de doos halen of na een lange tijd niet gebruiken. Daarbuiten heb je je iPod binnen 1 seconde aan.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Pagina: 1