[Probleem] HP laptop laders snel kapot

Pagina: 1
Acties:

• Mick-Xz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-03-2015
Hallo,

Op onze afdeling gebruiken we veel laptops.
De laptops worden vaak gebruikt en zitten eigenlijk 24/7 ingestoken op het stroomnet d.m.v. een lader. Echter komt het vaker ook voor dat even de lader word uitgetrokken om met de laptop ergens heen tegaan. daarna word deze weer ingestoken en blijft hij voorlopig weer verbonden met het stroomnet.

Nu is het probleem dat na een halfjaar de meeste laders het begeven.
Doen wij wat fout? of zijn ze gewoon niet gemaakt om dag en nacht ingestoken te blijven?
Ze worden vaker ook erg warm. er zit geen interne ventilator in de voeding, het is gewoon zo'n klein rechthoekig zwart kastje.

Groet,
Mick

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

dit is denk ik meer iets voor OH. Overigens hebben wij hier in het bedrijf +/- 300 HP notebooks en waarschijnlijk evenveel + nog wat adapters maar deze problematiek is mij niet bekend :)

Misschien dat de stroomvoorziening in jullie pand niet optimaal is (spanningspieken/drops etc) waardoor dit kan gebeuren.

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Wat jij gebruikt is de "reislader". Ik heb zelf ook een HP laptop hele werkdagen aan de stroom hangen, maar dan via zo'n "smart"-lader die bij het docking-station hoort (is een veel grotere lader). Die zijn d'r voor gemaakt.

• Mick-Xz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-03-2015
Heb je een foto van jouw lader?
Ik heb eens op google gekeken maar de smar-laders die daaruit komen lijken verdacht veel op die wat we nu ook al gebruiken.