[showcase] London

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een paar weken geleden voor 3 dagen in London geweest, n.a.v. het andere london-schoolreis topic post ik dan ook maar even nog wat van mijn kiekjes. Niet erg veel tijd gehad om te fotograferen maar dit zijn een paar van mijn leukere. Alles gemaakt met mijn Sigma 10-20 en 30D. Ik had ook nog een 50mm lens bij me, maar die heb ik nagenoeg maar één keer gebruikt...
Opbouwende kritiek is welkom!

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2324/2485341589_9d6fe2f203.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3099/2442253623_0064edc894.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2384/2445755649_4054a62997.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3144/2441903759_01d2d70dd3.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2320/2445756281_2499a47379.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3234/2441903901_b7e4ee6fb1.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2109/2442242379_2bbc7ec351.jpg?v=0

4 is overigens een skelet van een dino in het science museum (foto door glas gemaakt). 8 is gemaakt op het dek van een P&O ferrie. En de rest lijkt me wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Erg mooi gedaan! Ben zelf regelmatig in London geweest dus herken de plaatsen allemaal. Met name de foto in het British Museum is qua uitstraling en compositie toch 1 van mijn favorieten

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-09 14:41
Superfoto's!!! Vooral 1, 6 en 7! Hoe heb je die laatste gemaakt...? Nog veel aan gedaan (PS?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 22:53
Erg mooi allemaal.

6 is erg geslaagd, goede uitsnede zo, en het zwart-wit is goed gedaan hier. Mooi gebouw om foto's te maken :)

Nummer 4 vind ik het minste. Je ziet niet meteen wat het is, en dat hoeft helemaal niks uit te maken, maar hierbij vond ik het toch een beetje storend.
Ook heeft het natuurlijk niet direct iets met Londen, dus hij is, naar mijn mening, misschien niet helemaal op z'n plaats in deze case.

Goede foto's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik vind het erg mooie foto's. Het geeft mij het gevoel van: "ik wil naar Londen". :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 10:09
Ik vind #6 de absolute uitschieter van de serie. Mooie compositie, erg stilistisch.

Bij #4 denk ik "waar zit ik in vredesnaam naar te kijken?!". Is het een dinosaurus? Ik vind hem niet echt mooi.

Verder leuke foto's.

Ben wel jaloers op je lens, lekker groothoekje hoor :9~

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
#6 rocked! erg gaaf, #5 daarintegen vind ik niet kunnen... UWA is erg gaaf, maar als het zo naar elkaar toe gaat staan, kan je het beter laten voor wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de opmerkingen iedereen! :)
Aristos:
Superfoto's!!! Vooral 1, 6 en 7! Hoe heb je die laatste gemaakt...? Nog veel aan gedaan (PS?)?
Enkel wat met de curves gespeeld om de belichting van het dek zo te krijgen. De lucht zag zo ongeveer uit in het echt, maar op de foto was het helaas nauwelijks te zien (al helemaal na de curves natuurlijk). Dus die heb ik met de burn tool wat aangedikt.
Rogier.V:
Nummer 4 vind ik het minste. Je ziet niet meteen wat het is, en dat hoeft helemaal niks uit te maken, maar hierbij vond ik het toch een beetje storend.
Ook heeft het natuurlijk niet direct iets met Londen, dus hij is, naar mijn mening, misschien niet helemaal op z'n plaats in deze case.
Ik vond zelf het 3D effect wat ik er een beetje bij krijg wel mooi, en bovendien vind ik het gewoon een goed geslaagde foto onder moeilijke lichtomstandigheden. Dat het wat minder onder het thema "London" valt is wel waar.
Wilmocs:
#6 rocked! erg gaaf, #5 daarintegen vind ik niet kunnen... UWA is erg gaaf, maar als het zo naar elkaar toe gaat staan, kan je het beter laten voor wat het is.
Bedankt, achteraf gezien had ik #5 misschien beter op 20mm kunnen maken, de vervorming stoort me zelf echter niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heerlijke foto's, ben zelf in November nog in Londen geweest. Geweldige stad en door deze foto's wil ik meteen weer terug. Vooral die foto van het British museum vind ik erg vet en ook die foto van the london eye is erg mooi gedaan.
Waar is nummer 4 trouwens gemaakt, science museum?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2008 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
1: Schitterende foto heel mooi gemaakt, vooral de motion blur is zeer goed!
2: Ook een mooie compositie omdat die rode bus zo afsteekt bij de achtergrond
3: Zelf vind ik het barrel-effect wat de lens toepast blijkbaar niet echt heel mooi. Zo lijkt het IMHO namelijk een onechte foto, maar eerder een render.
4: Achtergrond te druk IMHO.
5: Schitterende foto en super compositie. Dit is echt Londen!
6: Hele mooie compositie, alleen zie ik hier toch weer een distortion door de lens (nu de andere kant op) en dat vind ik dan weer iets minder.
7: Mooie foto, heel scherp.

Dus al met al super :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk vind ik alle foto's zoals ze moeten zijn! Gaaf!

Ik denk wel schowcase waardig hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:07
alex3305 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 11:27:
1: Schitterende foto heel mooi gemaakt, vooral de motion blur is zeer goed!
2: Ook een mooie compositie omdat die rode bus zo afsteekt bij de achtergrond
3: Zelf vind ik het barrel-effect wat de lens toepast blijkbaar niet echt heel mooi. Zo lijkt het IMHO namelijk een onechte foto, maar eerder een render.
6: Hele mooie compositie, alleen zie ik hier toch weer een distortion door de lens (nu de andere kant op) en dat vind ik dan weer iets minder.
7: Mooie foto, heel scherp.

Die distortion schijnt nog wel corrigeerbaar te zijn met het programma PTLens.
About the moustache-like distortion: the freeware called PTLens will fix it. It contains calibration data for the Sigma 10-20 and it works extremely well, either as a Photoshop plugin or a standalone app.
Quote zegt trouwens dat het freeware is, maar het kost eenmalig $15 en je kunt 10 plaatjes uitproberen. De barrel distortion van deze lens is niet makkelijk te corrigeren met Photoshop, waardoor je een programma als dit nodig hebt om het te corrigeren. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sjizo:
Heerlijke foto's, ben zelf in November nog in Londen geweest. Geweldige stad en door deze foto's wil ik meteen weer terug. Vooral die foto van het British museum vind ik erg vet en ook die foto van the london eye is erg mooi gedaan.
Waar is nummer 4 trouwens gemaakt, science museum?
Bedankt, nummer 4 is inderdaad in het sciene museum gemaakt jah.
alex3305:

De horizon van #3 is toch aardig recht volgens mij. Ik stoor me er iig niet aan.
De omstandigheden van #4 waren niet briliant, hij is gemaakt op 11mm f/4.5 ..dan vind ik de blur zelf nog aardig goed, een Tokina 11-16mm f/2.8 was hier wel handig geweest :D
Bij nummer 6 is de vervorming aanwezig, ja..wat verwacht je anders op 10mm. Toen ik deze foto nam was ik me daar zeker van bewust, dus heb ik geprobeerd het toch zo recht mogelijk op te krijgen. Lijkt me aardig gelukt. De distortion weg proberen te halen kan ik altijd nog proberen.

Maar bedankt voor je opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-09 14:32
er staat tgg onecht of lees ik nou verkeerd :+ niks over scheef...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aiyaah, klopt helemaal. My bad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 13:38

Zoefff

❤ 

Mooie platen :9

Heb er weinig commentaar op, ze kijken gewoon goed weg. Wat mij betreft wel een upgrade naar showcase waardig :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1