Toon posts:

Een paar vragen over Zip-bestanden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In een zip aan de rechterkant staan de checksums. Zijn dit nou checksums die zijn opgeslagen tijdens het maken van het zipbestand? Of geeft Winrar nu de checksums weer zoals de bestanden op dat moment zijn?

Als ik nu op "test archive" druk gebruikt winrar dan deze checksums om de bestanden te testen?

Kan een zip ook deels gedownload zijn en dat winrar niet aangeeft dat het bestand niet 'heel' is?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Geen idee. Probeer het gewoon eens zelf met wat zipfiles + hex-editor? ;)

Dat laatste kan theoretisch misschien wel met een chscksum, maar kan ik me in de praktijk niet voorstellen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 19:09

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ik ga er van uit dat dat de checksum is van de files zoals ze waren toen ze opgeslagen werden. Je kan namelijk pas een checksum bepalen als het bestand weer is uitgepakt. Het is niet handig om eerst 20 GB aan data uit te pakken om een checksum te bepalen.

Verwijderd

Dat zijn de checksums van de originele bestanden, voordat ze ingepakt waren. Zo weet je archiefprogramma of het bestand beschadigd geraakt is of niet, aangezien het zelf na het uitpakken opnieuw de checksum berekent en deze vergelijkt.