Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215528

Topicstarter
Sinds een tijdje zit ik met een groot mysterie, en dat is dat één of andere knaap in mijn straat op mijn auto gemunt heeft. Ik heb een sterk vermoeden dat onze buren het zijn, maar ik kan natuurlijk niks bewijzen.

Nu ben ik van plan om de boel maar eens in de gaten te gaan houden, maar alleen is de vraag HOE, want hoe kan ik iets filmen zonder dat men het ziet?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 215528 op 14-05-2008 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Heb je een raam dat uitkijkt op je auto? Dan kun je makkelijk een webcam neerzetten en die aan een computer verbinden. Met de nodige programma's kan je vervolgens automatisch laten capturen bij beweging. Natuurlijk moet er dan wel genoeg licht zijn. Of je moet de Infrarood filter uit zo'n webcam slopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-06 14:09
Webcam uit de raam? Dat opnemen op je pc, kan zelfs met simpele standaard windows software.

Hoogstens dat je een usb verleng kabel nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-06 14:03
El cheapo: Voed een laptopje met een auto accu (bijv. met een omvormer, die dingen gaat dan ERG lang mee kwam ik achter), zet hem op spaarstand en zet er een of meerdere webcams op. (eventueel met IR)
Die dingen kan je vast wel enigzins onopvallend in de auto plaatsen dan. (meestal letten ze daar dan toch niet op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-06 16:19

Yor

Yor1313#2571

In de vroegere versie's van logitech's camera software zat een soort bewegingsmelder functie, is er beweging, gaat je pc recorden. Er zullen wel meerdere van dit soort progsels te vinden zijn, denk ik.

Misschien een tip om bij Dealextreme een kleine cam aan te schaffen of bijvoorbeeld bij de MAKRO, daar heb je een hele "muur"met testopstellingen van allerlei setjes, al dan niet met schermpje.

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Koop een 2e,3e,....30ste hands video camera, koop ook een USB capture apparaatje.
Zet de camera achter een raam, beetje verborgen natuurlijk.
Zoom in op je auto en een beetje omgeving.
Knoop de hardware aan elkaar (ik neem aan dat je dit wel snapt).
Zoek online voor "motion detection" software en ga oefenen.

* Gutteguttegut heeft er leuke resultaten mee bereikt.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-06 11:01
Heb je alleen alles in de auto liggen.. Zien ze het.. Ben je je laptop + camera kwijt :S.. Ik zou idd toch ook eerder vanuit huis proberen te filmen met motion detection software op je pc.. Parkeer je auto gewoon onder straat verlichting (als dat mogelijk is).. Ik zou overigens eerder proberen ergens een digital camera (ipv een webcam) te regelen.. Die hebben een stuk strakker beeld en kunnen veel beter met donkere beelden overweg (zeker als de camera strak stil op de vensterbank ligt)..

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-06 22:26
Is zoiets niet wat?
http://cgi.ebay.com/Color-Wireless-Spy-Video-Camera-Spycam-Security-Cam-t08_W0QQitemZ180242407563QQihZ008QQcategoryZ48632QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Ik heb 'm zelf ook (wel bij andere aanbieder gekocht denk ik) maar met de huidige doller koers koop je 'm voor een kip en een ei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-06 00:31

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

LIDL heeft regelmatig van die zwart/wit camera`s met IR-licht voor €25, maar het bereik ervan is maar enkele meters... dus de auto moet dan wel voor je deur staan.. die camera`s zijn ook erg klein, dus makkelijk weg te werken :)

Meest simpele is anders nog altijd een oude camera in de vensterbank zetten. Desnoods met een doso eromheen..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERIKvanPAASSEN
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-04 21:18

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

Ik zou zeggen, zoek een IP-camera, dus een webcam met wifi-verbinding. Opname-apparatuur zet je dan gewoon binnen in je huis neer. Die camera kan je waarschijnlijk wel voeden met 12V met eventueel een adapter ertussen.

Kijk trouwens wel even de wet na op filmen van de openbare weg. Ik weet niet of dat zomaar mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-06 09:08
Je zegt dat je het wilt bewijzen. Dat impliceert dat je ermee naar de politie wilt of een civiele procedure wilt starten.

Zorg in dat geval wel dat de auto zich op jouw land bevindt. Jouw auto of niet, als het op de openbare weg gebeurt en jij filmt het kun je die beelden nergens voor gebruiken.

Beelden op je eigen land kun je volgens mij wel als bewijs gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door Nijn op 14-05-2008 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-05 13:01

elTigro

Es un Gringo!

Nijn schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 00:55:
Je zegt dat je het wilt bewijzen. Dat impliceert dat je ermee naar de politie wilt of een civiele procedure wilt starten.

Zorg in dat geval wel dat de auto zich op jouw land bevindt. Jouw auto of niet, als het op de openbare weg gebeurt en jij filmt het kun je die beelden nergens voor gebruiken.

Beelden op je eigen land kun je volgens mij wel als bewijs gebruiken.
het is zelfs nog erger: het is verboden! Als men erachter komt dat jij op de openbare web, of zelfs in je eigen huis, onwetende mensen filmt, ben jij de (een) misdadiger/dader.

Mijn 2 cents, ga na wanneer het vaak gebeurt, zaterdag nachten of overdag als jij aanhet werk bent enzo, en ga in de bosjes posten met een stuk gasbuis. (die dan natuurlijk weer van schuimrubber moet zijn, omdat je anders alsnog illegaal bezig bent natuurlijk :) )

[ Voor 4% gewijzigd door elTigro op 14-05-2008 07:53 . Reden: jezus.. ik had gebeurt met een d geschreven ]

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 22:10

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

elTigro schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 07:52:
[...]

het is zelfs nog erger: het is verboden! Als men erachter komt dat jij op de openbare web, of zelfs in je eigen huis, onwetende mensen filmt, ben jij de (een) misdadiger/dader.

Mijn 2 cents, ga na wanneer het vaak gebeurt, zaterdag nachten of overdag als jij aanhet werk bent enzo, en ga in de bosjes posten met een stuk gasbuis. (die dan natuurlijk weer van schuimrubber moet zijn, omdat je anders alsnog illegaal bezig bent natuurlijk :) )
Dat lijkt mij wel heel sterk gezien er hier iemand op GoT is die een Koningsplein webcam heeft draaien 24/7 de afgelopen 3 a 4 jaar ofzo......

En gezien hij ook gewoon nog rondloopt en de cam nog draait....

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-05 13:01

elTigro

Es un Gringo!

laat ik dan wat meer nuance geven: het is verboden mensen te filmen en ze dat niet te laten weten. als ik een bordje ophang dan is het een ander geval, maar onwetende mensen schijnt niet te mogen.
Je ziet bijvoorbeeld in universiteiten (omdat ik daar zelf nog wel eens kom) dat er bordjes hangen dat je gefilmd kunt worden.
dit is bij ons overigens in het ergste steenkolen engels geschreven dat je je kunt bedenken :)

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Laatst online: 13-06 00:31

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dan plak je een sticker op de auto 'CAMERA SECURITY'... geen hond die je gelooft, aangezien ze die meuk (=stickers) al 15 jaar verkopen met de meest gekke beveiligingskreten ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-06 13:11

Dennahz

Life feels like hell should.

Lennart_1337 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 00:42:
Is zoiets niet wat?
[ lange link ]
Ik heb 'm zelf ook (wel bij andere aanbieder gekocht denk ik) maar met de huidige doller koers koop je 'm voor een kip en een ei.
Wat zijn jouw ervaringen met dit apparaatje? Het is een goedkoop ding, maar valt de kwaliteit mee voor dat geld?

@TS: hoe bedoel je hij heeft het op je auto gemunt? Is er schade ofzo?

[ Voor 26% gewijzigd door Dennahz op 14-05-2008 09:12 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215528

Topicstarter
@Dennahz Ja, er is wat schade.

Een camera regelen is opzich geen probleem, maar het 100% verborgen maken wel. Hoe deden ze dat eigenlijk bij Peter R de vries, want daar zat Joran toch dichtbij de camera, maar was 100% onzichtbaar.

Ik weet overigens niet hoe dat precies wettelijk zit, maar ik denk dat dit geen probleem is.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 215528 op 14-05-2008 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-06 23:18

CoolGamer

What is it? Dragons?

Anoniem: 215528 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 17:09:
@Dennahz Ja, er is wat schade.

Een camera regelen is opzich geen probleem, maar het 100% verborgen maken wel. Hoe deden ze dat eigenlijk bij Peter R de vries, want daar zat Joran toch dichtbij de camera, maar was 100% onzichtbaar.
Die camera zal zo onopvallend klein geweest zijn dat die niet direct zichtbaar was, maar ik denk dat zulk soort camera's te duur zijn om even iemand te betrappen die het op je auto gemunt heeft.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Knal gewoon een webcam voor het raam als dat een optie is, dan zie je toch zo wie het doet... Jij wil een verborgen camera commando unit bij je huis plaatsen a la Peter R? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Was laatst op TV bij zo'n programma dat zo'n gekke buurman elke nacht een kras erbij deed.
Maareh, op mijn laptop ( asus ) zat een programma, video security...die nam automatisch op als er iets bewoog zoals al eerder benoemd hiero. Ik denk dat je naar zoiets op zoek moet. Of je koopt gewoon een bewakingscamera, die kosten wel wat meer. Een leuk alternatief is een baby-sit camera, die zijn vaak goedkoper en geven ook infrarood beelt. Weet niet of je dan nog kunt opnemen maar dan weet je teminste wie het was.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Om wat voor soort schade gaat het? Het aftrappen van een spiegel of een kras langs de deur? Dat laatste zal namelijk nog al moeilijk te zien zijn met een camera van binnen in de auto. Gewoon je auto voor je huis zetten, en een camera voor je raam, eventueel zo'n idiote sticker erop plakken zodat het legaal bewijs is, en afwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 11:01

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Het probleem is denk ik eerder het moment dat die knaap bezig is. Dit zal hoogstwaarschijnlijk in het donker gebeuren, anders issie wel erg dom ;) Dan moet je je auto al onder een lantaarnpaal zetten ofzo. Anders zie je geen drol op je video. Die goedkope infrarood camera's werken ook voor geen meter. Tenminste niet duidelijk.

Ik denk als je een goedkope oplossing gebruikt, webcam in het raam, of infrarood cameraatje in je auto dat je daar geen duidelijke beelden ermee maakt. Misschien genoeg om voor je zelf te kunnen herkennen dat het je buurjongen is maar met zulke slechte kwaliteit hoef je niet bij de politie aan te komen denk ik.

Nu heb ik laatst met m'n werkgever zijn bedrijf beveiligd met axis camera's. Die dingen werken erg goed en geven een perfect beeld maar dat kost dan ook wat. Als je zoiets kan lenen kan je die wel acher het raam hangen maar dan zit je nog met het s'avonds-is-het-donker probleem ben ik bang.
Pagina: 1