Domein/hostnames verwijzen naar tele2 ADSL account

Pagina: 1
Acties:

• $tranger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-11 16:31
Sinds enige weken ben ik verhuist en ook m'n thuis servertje is met me meegekomen :)

Vroeger heb ik altijd A2000/Chello gehad. Beviel op zich best, maar wilde toch eens wat anders proberen. Heb een tele2 telefonie + internet abbo genomen en na wat prutsen had ik een verder vrij probleemloze verbinding.

Nu heb ik echter ook een aantal domeinnamen plus bijbehorende DNS records verwijzen naar het IP adres van m'n server. Portmapping staat allemaal prima ingesteld.

Het probleem is nu echter dat ik willekeurig krijg dat m'n hostnames wel of niet correct verwijzen. Het ene moment doet het wat het moet doen, het andere moment lijkt het bijna wel of het domein niet eens bestaat. Het betreft (onder andere) jordi.nu en jordiboerman.nl welke middels wildcards met elke prefix benaderbaar zouden moeten zijn.

Is er hier iets van bekend? Heeft tele2 dit dichtgetimmerd? Ik heb ook al contact gehad met 't bedrijf waar ik de domeinen heb aangevraagd en die mijn DNS draaien, maar die beweren dat alles correct ingesteld staat. Op dit moment is jordi.nu als enige benaderbaar, maar alleen met prefix, andere domein is compleet onbereikbaar. Ook heb ik nu even een testje lopen voor jordi.nu middels CNAME ipv een A, maar dat lijkt ook niet echt z'n vruchten af te werpen.

Tele2 heb ik ook al gebeld, maar ik kreeg een naar mijn inzien nogal onkundig vrouwtje aan de lijn die duidelijk d'r antwoorden van iemand anders door moest doorkrijgen. Haar antwoord was dat Tele2 dit niet ondersteunde en slechts een internet verbinding levert. Nu lijkt me dat een belangrijk onderdeel van internet dat je DNS lookups kunt doen, dus vind dat je dat dan geen volledige internet verbinding mag betitelen. Ook vroeg ik me af of ze niet bedoelde dat 't geblokkeerd werd ipv dat het niet ondersteund zou worden, dat zou dan toch eerder het geval zijn lijkt me?

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-12 17:00

pistole

Frutter

Ik denk dat je 2 dingen zou moeten checken:
-functioneert de DNS server die je client gebruikt goed en constant?
-functioneert de DNS server van de gehoste domeinen goed en constant?

Hoe je dit kan checken mag je zelf opzoeken :)

[ Voor 10% gewijzigd door pistole op 13-05-2008 22:52 . Reden: iets over zelf zoeken ]

Ik frut, dus ik epibreer

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Lijkt me niet kloppen: www.jordiboerman.nl. A 255.255.255.255 [TTL=3600]... daar mag je je eigen IP invullen.

Voor jordy.nu: vul een IP in ipv met cname's te werken. Zet desnoods je TTL van het A-record op 1 minuut als je IP regelmatig anders is. Want ip52-6-210-87.adsl2.versatel.nl zal dan ook anders worden natuurlijk.jordy.nu werkt idd wel hier.

En ik hoop niet dat je die domeinen ook voor email gebruikt... want dat is zowaar nog een grotere chaos :X

[ Voor 17% gewijzigd door Bastien op 13-05-2008 22:58 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• $tranger
Bastien, dat lijkt me erg apart. M'n zonefile ziet er namelijk zo uit:

* 1 uur A 87.210.6.52
@ 1 uur A 87.210.6.52

Hoe kan het dan uberhaupt mogelijk zijn dat er daar 255.255.255.255 gereturned word??

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-12 17:00

pistole

Frutter

[pistole@vullus ~]$ host www.jordi.nu ns2.interlize.net
Using domain server:
Name: ns2.interlize.net
Address: 83.96.227.50#53
Aliases: 

www.jordi.nu is an alias for ip52-6-210-87.adsl2.versatel.nl.
Host ip52-6-210-87.adsl2.versatel.nl not found: 2(SERVFAIL)
Host ip52-6-210-87.adsl2.versatel.nl not found: 2(SERVFAIL)

Gebruik idd A records; PTR records hebben niet altijd (in het geval van ISP's) een corresponderend A record.
Wat betreft www.jordiboerman.nl: dat A record klopt inderdaad niet echt :)
De nameservers van je providers zijn overigens niet in sync:
[pistole@vullus ~]$ host www.jordiboerman.nl ns0.interlize.net
Using domain server:
Name: ns0.interlize.net
Address: 81.171.114.51#53
Aliases: 

www.jordiboerman.nl has address 255.255.255.255

[pistole@vullus ~]$ host www.jordiboerman.nl ns1.interlize.net
Using domain server:
Name: ns1.interlize.net
Address: 82.94.224.155#53
Aliases: 

www.jordiboerman.nl has address 87.210.6.52

Bovenstaande is overigens vaag, want zowel de ns0 als de ns1 hebben beide het zelfde serienummer van je domein...

[ Voor 36% gewijzigd door pistole op 13-05-2008 23:06 . Reden: te laat, want het is laat ]

Ik frut, dus ik epibreer

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

$tranger schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 23:00:
Bastien, dat lijkt me erg apart. M'n zonefile ziet er namelijk zo uit:

* 1 uur A 87.210.6.52
@ 1 uur A 87.210.6.52

Hoe kan het dan uberhaupt mogelijk zijn dat er daar 255.255.255.255 gereturned word??
Mogelijk heb je die pas (lees vandaag, eigenlijk binnen een uur geleden en nu) aangepast? DNS wijzigingen kunnen zo 24 uur duren voordat ze de wereld over zijn... ik krijg 255.255.255.255 terug op ns0 en ns2, ns1 geeft wel het IP hierboven. Hieruit kun je concluderen dat je DNS hoster de zaken nogal brak voor elkaar heeft, wat pistole ook al zegt. Geef hun eens een schop dat ze hun DNS servers moeten laten syncen.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• $tranger
Nou, heb het al enige tijd geleden aangekaart (1,5e weer ongeveer), dus nieuw is het niet. Ik zal het morgen nog eens aankaarten, voordat ik weer onnodig hard tele2 loop te bashen (die verdienen het, moeten ze maar niet van die domme antwoorden geven op de helpdesk :o).
Pagina: 1