Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Applicaties starten op PC in je netwerk via cmd?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier 2 PC's met Windows XP Professional erop. Een van die PC's gebruik ik voor het downloaden, aangezien daar grotere schijven inzitten. Laten we zeggen dat dit PC-a is. De andere PC zit ik nu achter, dit noemen we even PC-b.

Ik zou graag applicaties die op PC-a staan, kunnen starten vanaf PC-b. Ik weet dat dat kan via remote desktop, maar het nadeel is dat als er iemand op PC-a zit dan wordt diegene uitgelogd (omdat ik inlog via remote desktop).

Ik zou dus graag via cmd een applicatie die op PC-a staat, starten. Een beetje net als hoe ik vanaf PC-b PC-a afsluit (C:\>shutdown -s -m \\pc-a).

Ik heb zoiets geprobeerd in cmd, maar dat werkt niet:

C:\> D:\Program Files\SABnzbd\SABnzbd.exe -m \\pc-a
(Ik krijg dan de melding "The device is not ready.")

C:\> \\pc-a D:\Program Files\SABnzbd\SABnzbd.exe -m
(Ik krijg dan de melding "The filename, directory name, or volume label syntax is incorrect.")

Weet iemand of dit mogelijk is, en zoja hoe? Ik heb al een half uur gezocht op google, maar ik kon er niks over vinden. Alleen hoe je een pc via een netwerk afsluit enzo.

Alvast bedankt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2008 22:07 ]

• PaulEm
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-02 07:52
Misschien is het wat om OpenSSH te installeren voor windows?
Dan kun je DMV Putty naar die PC verbinden en vervolgens (voor zover ik weet) commands uitvoeren.
Zelf ik heb OpenSSH één keer geprobeerd, alleen kwam ik niet echt ver met de installatie (Is inmiddels aantal jaar geleden)...

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-11 22:29

Sa1

in het algemeen moeten programma's geinstalleerd worden op de computer waar je het programma wilt draaien. Je zou eventueel kunnen proberen om via een share een .exe file te starten (c$ ofzo).

Wat jij wilt kan citrix voor je oplossen.. :)

Verwijderd

Topicstarter
Sa1 schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 22:13:
in het algemeen moeten programma's geinstalleerd worden op de computer waar je het programma wilt draaien. Je zou eventueel kunnen proberen om via een share een .exe file te starten (c$ ofzo).

Wat jij wilt kan citrix voor je oplossen.. :)
De programma's die ik op die netwerkpc wil draaien staan daar ook gewoon op geinstalleerd hoor. Alleen ik wil ze dus via cmd ofzo kunnen starten, snap je? :)

OpenSSH is idd een idee ja, bedankt PaulEm!

• PaulEm
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-02 07:52
Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 23:59:
OpenSSH is idd een idee ja, bedankt PaulEm!
Als je het goed werkend aan de praat krijgt, zeg het dan even (Ook voor wat jij wilt), lijkt me namelijk verdomd handig :)
Instellingen van OpenSSH was ik nooit ver mee komen dus.. :(

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Trouwens om het uitloggen van de gebruiker te omzeilen kun je natuurlijk ook even gebruik maken van VNC.

Maar even een oplossing voor jouw probleem. Ik weet niet of het zomaar kan, maar probeer van de programma's die je wilt starten een service van te maken die je aan/uit kunt zetten. Dan kun je via jouw computer management naar die van PC-A gaan.

Meer info -> http://www.geekadmin.com/?p=27 en dan kijken naar de srvany tool van Microsoft.

[ Voor 16% gewijzigd door Falcon op 14-05-2008 08:17 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Of zoek even naar de terminal-server hack voor win-xp. Dan kun je met meerdere gebruikers tegelijkertijd ingelogd zijn, en dus gewoon via remote desktop de pc overnemen :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zie Sysinternals' PsExec. Je hebt natuurlijk wel de juiste credentials nodig.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:09
Je kunt de PsTools van SysInternals proberen. Daar zit een tool PsExec in, die volgens mij kan wat jij wilt.

offtopic:
te laat...

[ Voor 9% gewijzigd door mjax op 14-05-2008 08:27 ]

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-11 10:52
Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 22:03:
Ik weet dat dat kan via remote desktop, maar het nadeel is dat als er iemand op PC-a zit dan wordt diegene uitgelogd (omdat ik inlog via remote desktop).
Denk je dat die persoon die aan het werken is op PC-A blij wordt als jij ineens allerlei programma's die een GUI hebben gaat starten? ;-)

Probeer anders de PSTOOLS van Sysinternals/Microsoft... Deze zijn gratis, en je kan er remote programma's mee starten, stoppen, etc. etc.

Link: http://technet.microsoft....ysinternals/bb896649.aspx

** antwoord was al gegeven zie ik **

[ Voor 3% gewijzigd door jvalks op 14-05-2008 08:40 ]

• Juggels
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 13:02
PaulEm schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 07:51:
[...]
Als je het goed werkend aan de praat krijgt, zeg het dan even (Ook voor wat jij wilt), lijkt me namelijk verdomd handig :)
Instellingen van OpenSSH was ik nooit ver mee komen dus.. :(
Ik maak zelf gebruik van CopSSH, die heeft een fijne installer en werkt verder exact hetzelfde als OpenSSH :)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Move naar CSA, daar hoort het beter thuis :)

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens om het uitloggen van de gebruiker te omzeilen kun je natuurlijk ook even gebruik maken van VNC.
Ja maar dan neem je wel de muis over, ook niet handig voor als er iemand achter die pc zit.. :p
Denk je dat die persoon die aan het werken is op PC-A blij wordt als jij ineens allerlei programma's die een GUI hebben gaat starten? ;-)
Het gaat eigenlijk alleen om SABnzbd, en die heeft geen GUI maar draait op de achtergrond. :)

Ik ga in ieder geval bovengenoemde oplossingen eens bekijken, heel erg bedankt voor de informatie! :)

Verwijderd

Topicstarter
Hm, volgens mij kan het idd met PsExec (PsTools), maar ik krijg nu een 'Access denied' melding. Weet iemand welke policies ik hiervoor moet aanpassen, want ik kan het in secpol.msc bijvoorbeeld niet vinden. Ik zie daar wel de rechten staan om een remote pc af te sluiten, maar die heb ik al aangepast. Ik moet de rechten hebben om remote applications te starten denk ik, maar waar staan die rechten?

Verwijderd

Topicstarter
Anyone?

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
je moet gewoon de juiste credentials (username en password van een gebruiker die rechten heeft op pca) meegeven met paramter -u

[ Voor 7% gewijzigd door the_stickie op 17-05-2008 18:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hm dat werkt nog niet helemaal:

C:\PsTools>psexec \\PCboven C:\Program Files\SABnzbd\SABnzbd.exe -u Michail <password>

PsExec v1.94 - Execute processes remotely
Copyright (C) 2001-2008 Mark Russinovich
Sysinternals - www.sysinternals.com

Couldn't access Michail:
Access is denied.

Verwijderd

Topicstarter
En met -p erbij werkt ook niet:

C:\PsTools>psexec \\PCboven C:\Program Files\SABnzbd\SABnzbd.exe -u Michail -p <password>

PsExec v1.94 - Execute processes remotely
Copyright (C) 2001-2008 Mark Russinovich
Sysinternals - www.sysinternals.com

Couldn't access Michail:
Access is denied.

• joggie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02 15:00

joggie

Wie niet gek is, is saai

misschien firewall instelling???

Joggie ;)