Network cable unplugged, heeft wel gewerkt

Pagina: 1
Acties:

• w00d
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Een week of 4 geleden gaf me pc na het opstarten aan dat de netwerkkabel eruit ligt. Alles even gecontroleerd en getest met me laptop, maar de kabel was goed. Toch nog even apart doorgemeten, maar geen fouten gevonden. Al doende uiteindelijk toch maar een nieuwe kabel getrokken vanuit een andere kamer, waarna alles weer prima werkte.

Tot nu, sinds gister krijg ik de fijne melding weer 8)7 ( uiteraard al de standaard dingen getest, op me laptop werkt de kabel wel, driver geüpdate herstart etc. )
De "nieuwe" kabel loopt niet rechtstreeks naar de router, maar komt terug van een kamer verder en ook daar werkt alles nog. Dus een probleem met de bekabeling geloof ik niet meer.

Maar wat is het dan wel. Een nieuwe driver is er niet, dus de huidige gede-installeerd en opnieuw erop zonder suc6. Lampjes op de onboard netwerkkaart branden keurig groen.

Het gaat om een Win Xp sp2 64bit machine en een MSI K8N neo2 moederbord met daarop geïntrigeerd een realtek RTL8169/8110 en een Marvell Yukon die het vanaf het begin af aan al niet doet ( geen geschikte drivers.. )

Iemand nog een idee waar te zoeken, want weer een nieuwe kabel lijkt me toch niet echt de oplossing..

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
Weet niet of je een netwerkkaartje hebt om te testen wat die zouden ook nog wel eens gaar kunenn zijn... komt vaker voor met zo'n onboard netwerkkaartje..