• Master_duck
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:39
Ik post dit in een nieuw topic want het past niet echt in een bestaande draadje.
En zal maar bij het begin beginnen.

Ten eerst heb ik een adsl van XS4all ultra (20Mbit ik haal 17.2Mb)
maar ik zat rond te kijken voor interactieveTV van kpn. All snel kwam ik er achter dat
bij deze vorm niet sneller dan 6Mbit internet heb vanwegge dat er 2x 4Mbit wordt gereserveert voor TV en van 17 naar 6Mbit vond ik iets teveel van het goede. Nou heb ik KPN gebelt om te vragen dat op mijn adres een 2e adsl lijn mogelijk was. en inderdaad het kan. nog nietsaan gevraagt
maar even nadenken. na een paar weken heb ik dus kpn gebeld en gevraagt dat ik naast mijn bestaande adsl verbinding een extra adsl vebinding kan krijgen speciaal voor Interactieve tv.
zo gevraagt zo gedaan. De beste meneer bestelde Bellen+ internetten+ITV naast mijn bestaande lijn.

Na 1.5 week later kreeg ik een brief van xs4all dat ze het jammer vonden dat ik ga overstappen.
ik KPN gebeld. Heel het verhaal uitgelecht. Ja meneer u moet uw bestelling annuleeren en als u de annuleerings bevestiging gehad heb kan u het nog een keer aanvragen.Zo gezecht zo gedaan.

Een week later kreeg ik de annuleerings brief binnen. KPN direct weer gebeld om Interactieve TV te bestellen naast mijn bestaande ADSL verbinding. Deze meneer rade mij aan om een Extra analoge lijn te nemen. met daarop Hetnet instapsurfen en bellen met ITV dat scheelde wat in de maand last, vertelde hij.

2 weken gingen er voorbij. alles leek goed te gaan.
toen heb ik besloten om van xs4all naar telfort tegaan om de kosten te drukken.
Ik dacht, dit keer zou het toch wel goed gaan. en de nieuwe analoge lijn is al opgeleverd.
ik zette de tefort overstap op 2 juni ivm dat het wel en mis kan gaan met de 2e adsl lijn

weer een week later kwam ik thuis en zag dat mijn vrouw flink aan het leechen(downloaden) was en merkte op dat mijn download 160KB/S was ipv 1800KB/s (ik vermoede het all en die dit leest waarschijnlijk ook). (intrim van de modem 1025K up / 17.2M down)
Dit wat trouwens de dag voor dat hetnet opgeleverd zou worden

Helpdesk gebeld (xs4all)
na wat rommelen werd ik naar de 2e lijn helpdesk doorgestuurt lijn door gemeten
"alles goed meneer zal wel aan uw apparatuur liggen" met als toevoeging dat het KPN technischi was dit dit zei meneer.

Afgedropen na 80min aktief aan de helpdesk gehangen heb ik die dag de hoop maar opgegeven.
Volgende dag als een klein wonder kwam het installatie paket van telfort met een zyxel modem (de simpele versie) en ja hoor het zelfde resultaat. Helpdesk xs4all gebeld, uitgelecht dat het niet mijn apparatuur is maar dat kpn hetnet adsl op de verkeerde lijn heeft geinstalleerd.
toen zeiden ze tegen mij dat als dit het geval is dat je kpn moet bellen om dit na tevragen.

KPN gebeld
heelde situatie uitgelegd. (probeer dat maar eens uit te leggen)
deze meneer zag in het systeem dat ik alles keurig nettjes had aangevraagt en zag ook dat het op een 2e lijn moest worden geinstalleerd, maar dat het systeem stond dat het toch op mijn 1st lijn is gezet. weer moest het worden geannuleerd/gewijzigt worden.
ik vroeg hoelang ga het nog duuren. 3 weken waar nu al 2 er van op zitten.

nou 11 mei weer eens gebeld met kpn. en gevraagt hoe het nou mee stond.
"nou meneer het is gewoon opgelevert hoor."
nou denkt toch van niet.
"ja hoor op uw 2e lijn dit nummer toch"
ja maar ik heb nog geen installatie pakket.
"o dat moest al lang binnen zijn meneer, zal wel een nieuwe aanvragen of u wordt gebeld dat het pakket op het postkantoor ligt dat ze het briefje zijn vergeten achtergelaten"
Nou ok dan,dan wacht ik maar todat ik het installatie paket heb.

Nou vraag ik mijn af, vraag ik nou gewoon iets teveel of snappen ze het niet zo goed bij KPN?

Verwijderd

Theoretisch gaat het wel, want het gaat om de aderparen(blauw+rood etc.) vanuit één(?) ISRA kabel.

Het probleem met 2 xDSL aansluiten via 1 kabel is dat de aderparen altijd storen op basis van overspraak.
Kortom : 1 enkelvoudige ADSL aansluiting haal je veel meer performance dan 2 naast elkaar.

In mijn optiek zal de beste alternatief zijn, om 1 kabel-provider te nemen en 1 ADSL-provider.
Het voordeel is dat je eventueel ook bij uitval van de ADSL centrale(DSLAM) of vica versa gewoon kan door internetten via de andere Internet-aansluiting(alternatief hiervoor bij het toepassen van: Load Balancing Active - Active).

Ik zie verder geen concrete oplossing n.a.v. de huidige situatie.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2008 22:24 ]

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 12:46

RammY

Dát!

Opzich jammer dat ze het hebben verprutst... de lui die de order "inschieten" hebben wat verkeerd gedaan.

Een raw-copper verbinding naast je huidige is op zich geen probleem.
En wat betreft overspraak..... ik zit op zoon 1600 meter, 2 x DSL en mis maar 1 mbit op de lijn dus dat valt nog wel mee..

En inderdaad... KPN snapt niet altijd wat je bedoelt helaas. Laat een keer de term Raw-Copper vallen en ze weten niet meer waar je het over hebt.
Heb de hele zooi al gehad bij een overstap van Planet naar Tele2... ben blij dat ik niet van KPN meer afhankelijk ben. Er zitten genoeg technische lui, maar die spreek je nooit helaas.

Beetje jammer...
Maargoed... wat betreft die 2e analoge lijn, jammer dat ze je die ook nog eens aangepraat hebben.
Weer een extra centje in de zak van Meneer Scheepbouwer. Had dus ook niet gehoeven.

Deze advertentieplaats is te huur!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-11 16:48
Ik hoop dat ik dit probleem niet krijg.

Ik heb op dit moment Orange ADSL Extra op een KPN lijn.
Nu wil ik dat beide eruit trappen, maar ik ga toch voor alle zekerheid maar gefaseerd te werk.

Ik heb nu Orange ADSL Extra opgezegd; die zou ophouden met bestaan op 31 oktober.
Ik ga daarnaast Telfort ADSL aanvragen op de 2e aansluiting (volgens de klantenservice gewoon aan te vragen en te selecteren dat ik geen internet heb op 't adres, dan zouden ze automatisch terugvallen op de 2e ader paar)
Als Telfort goed werkt mijn VOIP werkt allemaal correct, dan laat ik mijn KPN nummer porteren naar Budgetphone, en dan bel ik volledig via VOIP.

Maar klopt het dat ik dan gewoon een aanvraag moet doen en aan moet geven dat ik geen internet beschikbaar heb? Sluiten ze het dan automatisch aan op de 2e aderpaar?

Pvouput live

Verwijderd

het is mogelijk adsl aan te vragen op zowel het eerste als 2e aarde paar.
dit is een opdracht die eerder door een ongelukje gebeurt dan er daad werkelijk kan worden ingezet.
de klanten service registreerd dat er al een signaal op de dsl lijn is en tenzij het dsl signaal door een andere service provider wordt geleverd.
dit komt omdat het systeeem van de klantenservice maar 1 opdracht aan kan in het systeem.
een signaal van een andere provider staat niet geregistreerd in de data base van kpn en dan kan het lukken.
maar.... de kans dat het lukt is klein omdat er vaak dus eerst wordt aangesloten op het eerste aarde paar is die al bezet wordt de opdracht afgewezen.
de kans dat het wel lukt is klein ... als ik zou schatten maar 20% dat daad werkelijk zowel op het eerste aarde paar als op het 2e aarde paar een signaal krijgt.