Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VB]Tooltips met HTML text

Pagina: 1
Acties:

• doemaarwat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-12-2022

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Topicstarter
Ik heb me echt wezeloos gezocht, maar heb niks kunnen vinden. Ik wil in Visual Basic 6.0 (sorry maar het moet nog in deze omgeving) een tooltip laten verschijnen waarin in HTML formatted text wil laten zien. Hyperlinks moeten ook werken.

Omdat ik nog niets heb kunnen vinden kan het eventueel ook nog een alternatief zijn. Een popup window (ala MSN of Outllok mail notify). Als ik de x, y positie kan veranderen zorg ik er dan wel voor dat het onder het desbetreffende component geplaatst wordt zodat het 'lijkt' op een tooltip. Ik heb al wel de popupnotify gevonden echter daar kan geen html formatted text in.

Iemand een idee. Ook betaalde ActiveX componenten mogen.

Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik weet geen fluit van VB maar is er niet een browser component die html kan tonen?
Wat zou je doen als je een browserapplicatie in VB moest maken?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• Broken
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-11 07:59
Uhm als ik je verhaal goed begrijp, wil je msn popup (diegene die ook komt op het moment dat je een nieuwe mail krijgt).
Gelukkig zijn die redelijk makelijk te maken en lijkt me sterk dat je het niet kan vinden :
google.nl -> visual basis msn popup

01101000 01100101 01101100 01110000

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik denk even in .NET, in VB zal het niet veel verschillen.

Een form maken, strippen van alles (rand enzo), browser component erin, en dan wat methods.

En dan mooi laten verschijnen.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• doemaarwat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-12-2022

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Topicstarter
Dat laatste was dan ook wel mijn oplossing, maar ik hoopte eigenlijk meer op een component dat ik kan gebruiken. Scheelt soms een boel werk. Ik heb uiteraard ook op google gezocht naar msn popup, maar dat is het net niet. Ik wil in die popup html formatted text plaatsen en de componenten die ik heb gezien kun je alleen maar gewone text (wel in ander font, maar das niet genoeg) in plaatsen en de hele text laten linken.

Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-11 18:33
Een formulier met daarin het browser ding van MS en je bent al een heel eind op weg lijkt me.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Pagina: 1