Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Bestanden beveiligen met vingerafdruk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In de herkansing:

Heb een HP notebook met een vingerscan er op. Het inloggen op websites middels die vingerscan lukt inmiddels, maar is er hier iemand die mij kan vertellen of er software is waarmee ik ook bestanden en mappen kan beveiligen met die vingerafdruk? Ik bedoel dus een programma dat het benaderen dan wel het starten van een bestand afhankelijk maken van een vingerafdruk. Google en aanverwanten hebben mij niets opgeleverd. Het programma dat geïnstalleerd is vanuit HP heet Digitalpersona Personal. De helpdesk van HP heeft geen uitkomst geboden.

• Mark309
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Mark309

Ook wel Piet

Dit heb ik op mijn laptop al eens gedaan dmv het programma Truecrypt In truecrypt kan je bijvoorbeeld een hidden partitie maken die je commandline kan activeren.

Die commandline zou je dan kunnen starten vanuit je fingerprint reader software na het herkennen van de juiste vinger natuurlijk ;)

Ik gebruik deze setup niet meer anders had ik de precieze config even kunnen plaatsen (en bij mij ging het om dell software) maar neem aan dat je er met deze info wel uitkomt :)

Productman.nl - Helpt startups in de Achterhoek en Liemers

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die vingerafduk is ook maar een schijnbeveiliging omdat het een publiekelijk stuk ID als authenticatie gebruikt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device