[Vista64 SP1] USB2.0 hardware

Pagina: 1
Acties:

• Crowmeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 11:12

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
Sinds ik Vista64 clean heb geinstalleerd (en daar direct Sp1 over heb gegooid) werkt 80% van mijn USB2.0 hardware niet meer. Toetsenbord, Muis en 1 USB-stick werken wel. Wat er niet werkt is een Kingston Datatraveler, mijn Clasic iPod, Bluetooth dongle (Vista verified), USB2.0 hub en Card Reader.

Zodra ik de apparaten in een USB(2.0) slot steek krijg ik de vraag of ik de CD die ik er bij krijg er in wil stoppen (heb ik nooit) en dat zegt Windows dat 'ie het apparaat niet kon instaleren. Wel krijg ik de melding een update voor Vista te downloaden (Update for Windows Vista for x64-based Systems (KB940199)), dit doe ik. Zodra ik deze installeer zegt de installer dat deze update niet voor mijn systeem is.

iPod krijg ik ook niet installed, Windows ziet dat het een iPod is maar zegt dat ik de CD er in moet stoppen (zat er uiteraard geen bij). Daarna iTunes (Vista64-bit versie) installed maar mocht niet helpen. Toen iTunes uninstalled en toen iPod hooked aan de PC tijdens de install, mocht allemaal niet helpen. 80% van mijn USB2.0 apparaten kan Vista niet installen, voorheen werkte ze wel op XP.

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

• Crowmeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 11:12

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
Niemand? Zelfs niet de iPod vraag?
Zou alles een driver probleem zijn? Want al deze hardware behalve de iPod waren plug en play. Drivers voor de Bluetooth en de USB stick waren helemaal niet nodig.
De hardware is wel Vista ready, staat op de desbetreffende verpakkingen.

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

Verwijderd

Komt door Sp 1
Ik draai al een tijd Vista Ultimate x64 zonder problemen.
Sinds de SP 1 update krijg ik het niet voor elkaar om mijn HP F370 printer werken te krijgen.

Ook ik krijg de oplossing van FUCKING microsoft - Update for Windows Vista for x64-based Systems KB940199 - En inderdaad na het installeren krijg ook ik de melding dat deze niet voor mijn systeem is. Heeft er iemand een oplossing zonder dat ik Vista x64 opnieuw hoef te installeren(en dan zonder Sp1).

Daarbij heb ik nog een paar usb app waarvan drivers niet meer te vinden zijn.
Jammer was ik net overgestapt van Linux Ubuntu x64....
Ik hoop dat er snel een oplossing komt.

Alvast dank voor een helpende hand.

Purgatory

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 17:50
Ik heb ook vista 64 bit (business) met SP1, maar ik heb nergens last van . Alles, tot aan mn WAcom tablet werkt prima, ik heb geen ipod, maar mn creative zen werkt ook fine.